۰ نفر

علت ازدحام در مراکز درمانی دولتی مشخص شد

۱۳ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۱۲
کد خبر: 624595

علت ازدحام در مراکز درمانی دولتی مشخص شد

سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، با اشاره به تعطیلی مطب های خصوصی در ایام نوروز، از افزایش مراجعات بیماران به مراکز درمانی بخش دولتی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد هاشمی اظهار داشت: ارائه بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار خدمت در بخش‌های مختلف درمانی در بیمارستان‌ها و همچنین بیش از یک میلیون و صد هزار خدمت در حیطه‌های مختلف بهداشتی و انجام بیش از ۲۳۰ هزار مأموریت توسط سپیدپوشان اورژانس تنها گوشه کوچکی از خدمات رسانی بی وقفه خادمان سلامت کشور در ایام تعطیلات نوروز بوده است.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی به تمامی مراکز درمانی کشور، وظایف کادر درمان به تفکیک مشخص است و پایش و بازرسی‌های نوروزی به طور مستمر انجام شده و با حساسیت بالا بر روند ارائه خدمت در بخش‌های مختلف نظارت می‌شود.

هاشمی افزود: دستورالعمل طرح سلامت نوروزی از ۹ اسفند ۱۴۰۰ به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد و این طرح از آخرین ۵ شنبه اسفند سال گذشته تاکنون در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه طبق تاکید وزیر بهداشت، این دستورالعمل در تمامی مراکز بهداشتی درمانی کشور اجرا شده و تمامی مراکز اورژانسی با ظرفیت ۱۰۰ درصد فعال هستند، افزود: فقط درمانگاه‌های غیر اورژانسی در ۴ روز اول سال فعال نبودند اما در هفته دوم تعطیلات به فعالیت خود ادامه داده اند و پزشکان در این مراکز حضور دارند.

سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌هایی که از قبل تعطیلات تنظیم شده پزشکان و اعضای هیأت علمی نیز در مراکز درمانی مشغول به ارائه خدمت به هموطنان هستند. با توجه به اهمیت این موضوع، این مراکز به طور مستمر از سوی وزارت بهداشت بازدید شده و حتی وزیر بهداشت نیز در این ایام بازدیدهایی از بیمارستان‌های کشور داشته که از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم رسیده است.

هاشمی یادآور شد: با توجه به تعطیلی برخی مطب‌های بخش خصوصی، مراجعه به مراکز دولتی افزایش یافته و ازدحام در برخی از این مراکز وجود داشته اما همکاران ما به این نیازها رسیدگی کرده و پاسخ مناسب و به موقع داده اند.

وی در خصوص برخی گزارش‌ها که حاکی از شلوغی و ازدحام در مراکز درمانی بوده است، گفت: دریافت برخی خدمات نیاز به هماهنگی دارد و همین امر هم ممکن است کمی زمانبر باشد پس این موضوع طبیعی است و برای خدمات غیر اورژانسی که فوریتی در آن وجود ندارد، ممکن است این موارد دیده شود.

هاشمی تاکید کرد: خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تعطیلات نوروزی به هیچ وجه مختل نشده و حتی در دستورالعمل ابلاغی از وزارت بهداشت به تمامی موارد از جمله ظرفیت پذیرشی بیمارستان نیز توجه شده است. از طرفی، مراکز اورژانسی و درمانی هم ۱۰۰ درصد فعال بوده اند.

وی افزود: امسال نیز همچون دو سال گذشته درگیر بیماری کرونا بوده ایم اما تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به صورت کامل مشغول خدمات رسانی به هموطنان هستند که جا دارد از کادر بهداشتی و درمانی کشور در تمامی حوزه‌های نظام سلامت تقدیر و تشکر کنیم.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: با توجه به افزایش ترددها و حوادث جاده‌ای، مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی افزایش یافته که با هماهنگی‌های لازم، پذیرش و درمان این افراد نیز به بهترین نحو ممکن صورت گرفته است و خدمات رسانی نیروهای حوزه سلامت در ایام تعطیلات نوروزی مطلوب بوده و کمبود خاصی وجود نداشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل‌ها، توجه به درمان بیماران سرطانی و شیمی درمانی، دیالیز و دیگر بیماران نیز مدنظر قرار گرفته است و درمان این بیماران کما فی السابق صورت گرفته و کادر درمان با برنامه‌های ازقبل تعیین شده به وظایف خود پرداخته اند.