۰ نفر

استعلام واکسیناسیون گردشگران نوروزی توسط پلاک خودرو

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۲۱:۴۸
کد خبر: 619864
استعلام واکسیناسیون گردشگران نوروزی توسط پلاک خودرو

استاندار گیلان، با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش ورود گردشگران به استان، تزریق دو دز واکسن را ملاک سفرهای نوروزی دانست و افزود: مشخصات صاحب خودرو از نظر واکسیناسیون و عدم ابتلا به بیماری از طریق پلاک ماشین استعلام خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اسدالله عباسی در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تقدیر از فعالان عرصه مقابله با این بیماری اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته برای مهار ویروس کرونا، امروز شاهد کاهش ۵۰ درصدی شمار بستری ها و نیز کاهش ۳۰ درصدی شمار فوت‌شدگان هستیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و افزایش ورود گردشگران به استان، تزریق دو دز واکسن را ملاک سفرهای نوروزی دانست و افزود: درخصوص خودروهای شخصی کنترل افراد از طریق دوربین کنترل پلیس راهور انجام می شود به این صورت که مشخصات صاحب خودرو از نظر واکسیناسیون و عدم ابتلا به بیماری از طریق پلاک ماشین استعلام خواهد شد.

عباسی بر لزوم نظارت بر اجرای قوانین تعیین شده سفر در پایانه های حمل و نقل زمینی، فرودگاه ها و نیز مرزها تاکید و خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز باید در جهت آماده سازی مبادی ورودی استان با همکاری پلیس راه، راهور، هلال احمر و نیروی انتظامی بصورت ویژه اقدام کند.

استاندار گیلان به تاکید رئیس جمهوری بر امر آموزش و کیفی سازی خدمات این بخش اشاره و بیان کرد: آموزش و پرورش و آموزش عالی برای برگزاری کلاس های حضوری اقدامات لازم را انجام دهد زیرا هیچ بهانه ای برای جلوگیری از برگزاری کلاس های حضوری پذیرفتنی نیست.

وی همچنین رفع مشکلات خوابگاه های دانشجویی را مورد تاکید قرار داد و گفت: برگزاری جلسه های دفاع از پایان نامه ها هم باید بصورت حضوری باشد و دفاع غیرحضوری مورد قبول نیست.

عباسی با بیان اینکه نباید پرداخت هیچ مبلغی از حق و حقوق کارمندان و کارگران به سال جدید منتقل شود، به مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد که همه مطالبات کارکنان دستگاه های اجرایی باید تا پایان هفته واریز شود.

استاندار گیلان ادامه داد: در شرایط سخت کنونی، روا نیست کارگری نگران حقوق خود باشد از این‌رو پیمانکاران دستگاه های اجرایی هم موظفند تا پایان هفته مطالبات کارگران را پرداخت کنند و در صورت عدم تحقق این امر، قطع همکاری با پیمانکار بصورت فوری صورت گیرد.

لزوم تزریق دو دز واکسن برای پذیرش مسافران در واحدهای اقامتی، الزام ثبت نام واحدهای صنفی در سامانه «ایران من» و دریافت QR کد و نظارت بر بازار و نیز لزوم آماده سازی مبادی ورودی استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی از دیگر موضوعاتی بود که رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان بر آنها تاکید کرد.

وی همچنین به اداره کل آموزش و پرورش تاکید کرد که برای آماده سازی مدارس به اصل پاکیزگی توجه داشته باشد و برای تهیه اقلام مورد نیاز از ظرفیت هلال احمر استفاده کند چنانکه شانیت گردشگران حفظ شود.

عباسی با تاکید بر لزوم حضور فرمانداران و مدیران در جایگاه تحت مدیریت خود و پرهیز از سفر در این ایام گفت: لازمست فرمانداران و مدیران اجرایی بصورت دوشیفت به فعالیت خود ادامه دهند و برای رفع گره های موجود در امر خدمت رسانی بصورت جهادی و هم افزا با دیگر بخش ها فعالیت کنند.

وی جلوگیری از بروز ترافیک در محورهای ورودی استان و سهولت بخشی در جریان تردد را ضروری خواند و با اشاره به عدم خط کشی جاده در ورودی رودبار، اجرای این مهم را مورد تاکید قرار داد و افزود: بی تدبیری در این خصوص پذیرفتنی نیست و فرماندار رودبار بصورت فوری جلسه ای برای رفع مشکل یادشده برگزار کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید حتی یک لحظه از حق مردم غفلت کرد، گفت: هیچ مسئولی حق ندارد مسئولیت خود را بر گردن مسئولی دیگر بیاندازد.

وی آزادسازی حریم ساحل که مورد تاکید رئیس جمهوری بود را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: فرمانداران موظفند به کمک بخشداران و شهرداران و همچنین نیروی انتظامی، بستر استفاده عموم مردم از این موهبت خدادادی در چارچوب قانون و توجه به هنجارها و مسائل اخلاقی را فراهم سازند.

تامین آرد مرغوب و نیز تولید نان با کیفیت به ویژه در محورهای اصلی استان از دیگر مواردی بود که استاندار گیلان بر آن تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه های اجرایی با کسانی که به سفره مردم دست می‌برند، برخورد کنند و در این رابطه هیچ مماشات و بخششی صورت نگیرد.