۰ نفر

عجیب ترین مطالب درباره مصرف گوشت!

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۶
کد خبر: 615523
عجیب ترین مطالب درباره مصرف گوشت!

گوشت گاو و گوسفند جزء مواد اصلی اغلب غذاها می باشند. این روزها خبری جدید و عجیب در مورد گوشت قرمز منتشر شده است که تعجب همه مردم را برانگیخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ می توانید روزی را تصور کنید که به‌جای گوشت گاو و گوسفند، گوشت تولید شده از هوا را به عنوان ماده ی اصلی غذایتان استفاده کنید؟ تعجب نکنید، با ما در این بخش از  همراه شوید تا جزئیات این خبر را بیشتر بدانید.

تکنولوژی تولید گوشت از هوای رقیق شاید تکنولوژی باشد که اکثر افراد انتظار داشته باشند فقط آن را داخل فیلم های تخیلی ببینند؛ اما ظاهراً این قضیه حقیقت دارد. پروتئین هوا مربوط به یک استارت آپ و پروژه مربوط به تولید گوشت از طریق هوا می باشد که لیزا دایسون سرپرستی این تحقیقات را بر عهده گرفته و مشاوران زیادی در این استراتژی دست دارند که هدف آنها؛ تولید گوشت از طریق هوا است.

چنانچه در این بخش از میخوانید، در واقع این گوشت ها پایه گیاهی دارند و کم‌کم وارد صنعت تولید گوشت خواهند شد. در صورتی که پروتئین‌ های آنها از هوا گرفته شده است.

در گذشته دانشمندان مجموعه ای از میکروب ها را جمع‌آوری کردند که قادر بودند کربن دی اکسید را به آمینو اسید تبدیل کنند و نتیجه نهایی یک محصول پروتئینه از آب در می آمد که در محصولات بدون گوشت آنها را مورد استفاده قرار می دادند و برای گیاهخواران هم استفاده می‌ شد.

تولید گوشت قرمز از هوا

 لیزا این فرآیند را مخمر سازی می‌ گوید و اینگونه توضیح می دهد که باعث ایجاد کربن منفی شده و زمانی که تحت عمل تخمیر سازی قرار می گیرد، کربن دی اکسید تولید می کند اما کم‌کم این روش را تغییر دادند و خواستند که روش جدیدتری را ابداع کنند.

پروتئین هوا تنها استارتاپی بود که اکنون برای تولید پروتئین مورد استفاده قرار می گیرد و توسط تکنولوژی های متعددی آزمایش شد و ناسا هم در سال 1960 در مورد آن صحبت کرده بود.

در واقع آنها می‌ خواستند که فضانوردان غذای خودشان را در فضا تولید کنند و طبق آزمایش ها و آزمون و خطاهایی که انجام دادند، به این یافته ها دست پیدا کردند.

در واقع به این فکر می‌ کردند که چگونه ما می توانیم از تغییرات آب و هوایی بهره ببریم تا اینکه متوجه شدند؛ می‌ توانند مواد اسیدی مانند پروتئین را از طریق هوا تولید کنند. البته هنوز نیاز به آزمایش های بسیار متعدد و اقدامات بسیار پیشرفته تری هست اما ایده اصلی پذیرفته شده و آنها عقیده دارند که این پروتئین های هوایی می تواند به اندازه پروتئین هایی که از گوشت بدن حیوانات به دست می آید یا حتی موادی مثل سویا، مفید و موثرتر هم باشد.