۰ نفر

تست سلامت قلب در چند ثانیه

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶
کد خبر: 615507
تست سلامت قلب در چند ثانیه

انجام تست سلامت قلب از این جهت بسیار حائز اهمیت می باشد که بیش از نیمی از حملات قلبی بدون هیچ علائمی رخ می دهد! از این رو باید از سلامت قلب خود آگاه باشید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ همه ما پیر می شویم، در نتیجه باید بیشتر از همیشه از قلب و سلامت خود محافظت کنیم. طبق گفته های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیماری های قلبی می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد اما خطر آن با افزایش سن بیشتر خواهد شد. چگونه باید بدانیم که در معرض خطر های مختلف هستیم یا خیر و چگونه باید سلامت قلب خود را بسنجیم ؟

خوشبختانه تست ها و آزمایش های مختلفی وجود دارد که در بخش های قبلی بهداشت و سلامت و در مطلب " تست سریع تشخیص سلامت قلب در خانه " نمونه ای از آن را معرفی کردیم. علاوه بر این ها، یک تست هم هست که می توانید آن را در منزل انجام دهید که فقط یک دقیقه زمان می برد. اگر تست شما بیشتر از یک دقیقه زمان ببرد، باید بدانید که مشکلی در قلب تان وجود دارد.

روش انجام تست سلامت قلب در 90 ثانیه

هرکس که قلب سالمی داشته باشد، باید بتواند چند پله را در عرض 45 ثانیه بالا برود. تحقیقات جدید که در دسامبر سال 2020 انجام شده، نشان می دهد که همه شما باید بتوانید تعداد کمی پله را در مدت زمان معین بالا بروید.

در این مطالعه روی 165 بیمار تست را انجام دادند که تست ورزش هم برای آن ها تجویز شده بود، زیرا احتمال وجود مشکلات قلبی و عروقی در آن ها وجود داشت. سپس از آن ها خواستند که بعد از یک استراحت 15 تا 20 دقیقه ای، به سرعت از چند پله به سمت بالا بروند که تقریباً 60 پله در آن وجود داشت؛ بدون این که استراحت کنند یا بخواهند حالت دویدن به خود بگیرند. سپس زمان آن ها ثبت می شد و ظرفیت قلب شان مورد بررسی قرار می گرفت.

چیزی که محققان به آن دست پیدا کردند، این بود افرادی که در کمتر از 40 الی 45 ثانیه پله ها را به سمت بالا طی کردند، سطح MET در آن ها بین 9 و 10 بود. یعنی میزان مرگ و میر در آن ها کمتر اتفاق خواهد افتاد. این تست پله، یک راه آسان برای بررسی سلامت قلب محسوب می شود و متخصصان هم آن را تایید می کنند.

اگر تست بیشتر از 90 ثانیه زمان برد

اگر این تست برای شما بیشتر از 90 ثانیه به طول انجامید، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. اگر این تست بیشتر از یک و نیم دقیقه برای شما زمان برد، حتما مشکلی در سلامت تان وجود دارد و باید با پزشک صحبت کنید. معمولاً این افراد MET کمتر از 8 دارند و میزان مرگ و میر در آن ها کمی بیشتر از بقیه می باشد. آن ها همچنین تصاویری از قلب افراد در حال انجام تست ورزش به عمل آوردند و وضعیت قلبی آن ها را مورد ارزیابی قرار دادند. نتیجه این بود که 58 درصد از افرادی که در بیشتر از 90 ثانیه این تست را انجام دادند، یک نوع نارسایی قلبی را تجربه می کردند. در حالی که این عدد برای افرادی که پله ها را در کمتر از یک دقیقه طی کردند، 32 درصد بود.

حمله قلبی در سنین پایین و جوانی هم اتفاق می افتد

محاسبات روی سلامت قلب و بیماری های قلبی در بین مردان و زنان نشان می دهد که از هر چهار نفر، یک نفر به دلیل مشکلات قلبی جان خود را از دست می دهد و فقط افراد پیر نیستند که باید نگران این مسئله باشند بلکه حمله قلبی در سنین کمتر هم اتفاق می افتد اما خطر آن برای مردان بعد از 45 سالگی و برای خانم ها بعد از 50 سالگی بیشتر است.

تقریباً نیمی از حملات قلبی در سکوت هستند

طبق مطالعات انجام شده در سال 2016، 45 درصد از حمله های قلبی در کشور های بزرگ، سایلنت و در سکوت هستند. یعنی بدون هیچ علامتی اتفاق می افتند بنابراین بسیار مهم است که از سلامت قلب خود مطمئن باشید. در این مطالعه بیش از 9 هزار فرد میانسال مورد آزمایش قرار گرفتند و متوجه شدند که نه تنها بسیاری از حملات قلبی در سکوت اتفاق می افتد، بلکه شاید افراد بدون علامت سه برابر احتمال مرگ و میر بیشتری نسبت به افرادی داشته باشند که خبر از بیماری قلبی خود دارند.