۰ نفر

تاثیر ۳ نوع دارو بر درمان کرونا

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۱۴
کد خبر: 615343
تاثیر ۳ نوع دارو بر درمان کرونا

داروهای مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای بیماریهای دیابت، هپاتیت C و ایدز ممکن است به درمان بیماری کووید-۱۹ کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج مطالعات انجام شده، داروهایی که برای درمان بیماری‌هایی مانند دیابت نوع دو، هپاتیت C و ویروس HIV مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است مانع از تکثیر سویه دلتای کووید-۱۹ یا عفونت زایی و انتشار آن در سلول‌های انسانی شوند.

متخصصان پس از آزمایش ۶۴ داروی تایید شده در سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده در سایر بیماری ها، هشت دارو را شناسایی کردند که فعالیت آنزیم های ویروسی خاصی موسوم به پروتئازها را که برای تکثیر ویروسِ عامل بیماری کووید-۱۹ ضروری است، متوقف می کند.

به گفته متخصصان، داروهای شناسایی شده شامل داروی کنترل کننده قند خون موسوم به سیتاگلیپتین، داروهای درمان هپاتیت C با نام داکلاتاسویر و لیکورین HCl است. همچنین داروهای استفاده شده در درمان افراد آلوده به ویروس HIV از جملهMG-۱۰۱ و نلفیناویر دیگر داروهایی هستند که این خاصیت را نشان داده اند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، متخصصان اظهار داشتند: استفاده مجدد از برخی داروهای مورد تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده ممکن است یک راهکار مفید در مبارزه با بیماری کووید-۱۹ باشد.