۰ نفر

وزرات بهداشت؛

مراکز ورزشی، نانوایی ها و پاساژها کمترین موارد استفاده از ماسک را دارند

۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۳۳
کد خبر: 615321
مراکز ورزشی، نانوایی ها و پاساژها کمترین موارد استفاده از ماسک را دارند

معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: کمترین موارد استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به مراکز ورزشی، نانوایی‌ها و پاساژها است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، نمودار پروتکل‌های بهداشتی و برنامه کشوری واکسیناسیون نشان می‌دهد که شرایط در برخی اماکن عمومی و واحدهای صنفی  همچنان با کم‌کاری‌هایی همراه است.

رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی و مکان‌هایی که شاهد تردد روزانه هموطنان هستیم، می‌تواند از چرخش ویروس و انتقال بیماری جلوگیری کند.

مجتمع‌های تجاری و اداری، فروشگاه‌های بزرگ و واحدهای صنفی از جمله مکان‌های پرتردد روزانه هستند که اگر قرار باشد پروتکل‌ها در این مراکز رعایت نشود، نمی‌توان امیدوار بود که زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

بر اساس این گزارش، شاید اصل مهم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اماکن عمومی و شلوغ، وجود تهویه باشد اما در شرایطی که هوا سرد است و معمولاً درها و پنجره‌ها بسته می‌ماند، استفاده از تهویه و ماسک در چنین محیط‌هایی، بهترین و مؤثرترین راهکار جلوگیری از انتشار و گسترش ویروس است.

در استفاده از تهویه مناسب، مراکز ورزشی، تالارهای پذیرایی و مدارس به ترتیب کمترین رعایت را داشته‌اند.

توجه به واکسیناسیون و تزریق واکسن نیز می‌تواند ما را در مقابل ویروس ایمن کند. از همین رو، اگر در انجام این کار نیز جدی باشیم، علاوه بر ایمنی جمعی، می‌توان از بیمار شدن خود و دیگران جلوگیری کرد.

فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی، یکی دیگر از پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی است که اگر به درستی رعایت شود، تاثیر بسیار زیادی در شکستن چرخه انتقال ویروس خواهد داشت.

هر وقت ماسک‌ها را برداشته‌ایم، کرونا قدرتمندتر شده است

استفاده از ماسک، همواره کاربردی‌ترین پروتکل بهداشتی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا بوده است. تجربه موج‌های مختلف کرونا نشان داده است که هر وقت ماسک‌ها را برداشته‌ایم، کرونا قدرتمندتر شده است بنابراین، استفاده از ماسک به همراه تزریق واکسن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سه اصل مهم در جلوگیری از انتشار و گسترش بیماری هستند و کمترین فاصله‌گذاری نیز به ترتیب مربوط به مهدهای کودک، تالارها و پاساژها بوده است.

دیروز (جمعه ششم اسفند)   ۲۱۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۶ هزار و ۱۶۶ نفر رسید.

تاکنون ۶۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۹۱۳ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۱۶ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۳۳۴ نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۰ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۶۳ دُز رسیده است.