۰ نفر

وزیر بهداشت؛

تا حدودی قله اومیکرون را رد کرده ایم

۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبر: 615141
تا حدودی قله اومیکرون را رد کرده ایم

وزیر بهداشت با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت متعجب است که علی رغم تحریم‌های ناجوانمردانه چگونه ایران توانسته در همه‌گیری کرونا روی پای خود بایستد، گفت: در برابر سویه امیکرون نیز با تلاش کادر بهداشت و درمان با تلافات کمتر و موفقیت‌های بیشتر قله بیماری را تا حدودی رد کرده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم دیدار با برخی از خانواده های شهدای مدافع سلامت اظهار داشت: دو سال است که از ورود ویروس کرونا به کشور می‌گذرد و ما بنا داشتیم در سالگرد ورود این بیماری به کشور، برنامه مفصل‌تری را برای تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت کشور داشته باشیم اما متاسفانه محدودیت‌های کرونا این توفیق را از ما سلب کرد.

عین اللهی ادامه داد: در نشست امروز از همه اقشاری که در مبارزه با کرونا حضور داشته و در کادر بهداشت و درمان به فیض شهادت رسیدند در جلسه حضور دارند و  این نشان می‌دهد ایثارگری در مبارزه با بیماری کرونا مختص به حوزه و قشر خاصی نیست. 

تاریخ  قهرمانان خود را فراموش نمی‌کند

وزیر بهداشت بیان کرد: مهم است که خاطرات شما از شهدای عزیزتان در تاریخ ثبت شود. اگر چه این تاریخ برای شما عزیزان خاطره بود اما برای ملت عزیزمان تاریخ است.

وی گفت: ثبت تاریخ، بسیاری از واقعیت‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری ملت‌ها را می‌تواند نشان دهد و ایثار، بالاترین واقعه تاریخ و درجه انسانیت است که در تاریخ ما به عنوان یک نقطه درخشان آن را می شناسیم.

عین اللهی بیان کرد: تاریخ هیچگاه قهرمانان خود را فراموش نمی کند. شما امروز حاج قاسم سلیمانی را بعنوان یک قهرمان می‌شناسید؛ حضرت امام (ره) نیز تاریخ ساز بودند و توانستند تاریخ را تغییر دهند. شهادت ابتدای کار است و این نکته را توجه داشته باشید که اگر حضرت زینب (س) نبودند، حادثه کربلا به این رسایی و شکوه بیان نمی‌شد. رسالت بازماندگان شهدا بسیار سنگین‌تر است؛ چرا که باید این رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان را  ثبت کنند؛ هر چند در این بحث خوب عمل نشده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شک نداریم که روح بلند شهدا حاضر و ناظر بر ما است و شهدا زنده هستند، ابراز داشت: ما باید از این عزیزان شفاعت بخواهیم؛ زیرا این عزیزان برای ما آسوه بودند، شهادت قله مسیر است. بنابراین باید به یقین برسیم که شهدا زنده هستند. کرونا این واقعیت را نشان داد، قدرت‌هایی که به ثروت و تجهیزات خود می‌بالیدند در مبارزه با این بیماری بسیار ضعیف بودند؛ دلیلش هم نداشتن مردم قدرتمند است. قدرت هر حکومت به مردم آن است، امروزه آمار کرونای کشورهای اروپا و امریکا بسیار زیاد است زیرا مردم با آن‌ها نیستند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی اظهار کرد: با حمایت مردم عزیز، آمار واکسیناسیون در ایران از بسیاری از این کشورها بیشتر است و این حمایت و قدرت مردم را نشان می‌دهد. در این مدت کار هیچ بیماری در هیچ مرکز درمانی روی زمین نماند و با فداکاری عزیزان کادر درمان و شهدای مدافع سلامت، قدرت و ایثارگری خود را به همه نشان دادیم.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه کادر سلامت یعنی همه اقشار سلامت، عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان ما نشان داد کادری پر تلاش است و اکنون به بیان سازمان بهداشت جهانی ما جزء ۱۰ کشور برتر مبارزه با کرونا هستیم. WHO در تعجب است چطور ایران علی رغم تحریم های ناجوانمردانه اینگونه روی پای خود ایستاده است. در برابر سویه امیکرون نیز با تلاش کادر بهداشت و درمان با تلفات کمتر و موفقیت‌های بیشتر قله بیماری را تا حدودی رد کرده‌ایم.