۰ نفر

معجزه آلو برای استخوان

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۲۳:۰۹
کد خبر: 611994
معجزه آلو برای استخوان

آلو برای روده موثر است، اما طبق بررسی‌های جدید احتمال دارد که برای سلامت استخوان نیز مفید باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، العین نوشت: طی بررسی محققان دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در ایالات متحده که در مجله "Advances in Nutrition" منتشر شد، محققان دریافتند که آلو می‌تواند به پیشگیری یا به تاخیر انداختن پوکی استخوان در زنان یائسه کمک کند که علت آن احتمالاً به علت خاصیت آن در کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو که هر دو به پوکی استخوان مربوط است، باشد.

فعالیت بدنی شدید در دوران کودکی از درد استخوان در دوران پیری محافظت می‌کند.

«کونی روجرز» استاد علوم تغذیه و مؤلف اصلی این تحقیق می‌گوید: پس از سن یائسگی، سطوح پایین استروژن می‌تواند منجر به افزایش استرس اکسیداتیو و التهاب شود، که باعث کاهش خطر استخوان‌های ضعیف می‌شود. گنجاندن آلو در رژیم غذایی ممکن است با کند کردن یا جلوگیری از این روند به محافظت از استخوان‌ها کمک کند.

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان‌ها ضعیف یا شکننده می‌شوند و ممکن است برای هر فردی در هر سنی اتفاق بیفتد، اما به گفته محققان، در بین زنان بالای ۵۰ سال شایع‌تر است و بیش از ۲۰۰ میلیون زن در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند.

در حالی که دارو‌هایی برای درمان پوکی استخوان وجود دارد، محققان می‌گویند که علاقه روزافزونی به روش‌های درمان این بیماری با تغذیه وجود دارد.

به گفته محققان، استخوان‌ها در طول زندگی بزرگسالی از طریق فرآیند‌هایی که به طور مداوم سلول‌های استخوانی جدید می‌سازند و سلول‌های قدیمی را از بین می‌برند، حفظ می‌شوند، اما پس از ۴۰ سالگی، تجزیه سلول‌های قدیمی شروع به پیشی گرفتن از تشکیل سلول‌های جدید می‌کند و این می‌تواند به دلیل عوامل متعددی از جمله التهاب و استرس اکسیداتیو رخ دهد.

محققان با تجزیه و تحلیل داده‌های دریافتی تایید کرده اند که آلو حاوی فواید تغذیه‌ای زیادی مانند مواد معدنی، ویتامین K، ترکیبات فنولی و فیبر رژیمی است که همه آن‌ها ممکن است به مقابله با برخی از این اثرات کمک کنند.

به عنوان مثال، آزمایشات بالینی نشان داده است که خوردن ۱۰۰ گرم آلو - حدود ۱۰ میوه - روزانه به مدت یک سال، تراکم مواد معدنی استخوان را در ساعد و پایین ستون فقرات بهبود می‌بخشد و علائم چرخش استخوان را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، خوردن ۵۰ یا ۱۰۰ گرم آلو در روز به مدت شش ماه، در مقایسه با زنانی که آلو نمی‌خوردند، از کاهش تراکم مواد معدنی استخوان یا TMD جلوگیری کرد.

منبع: العین