۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا لاغر نمی‌شویم؟!

۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۴۶
کد خبر: 611442
چرا لاغر نمی‌شویم؟!

برخی از مهم‌ترین دلایل احتمالی عدم کاهش وزن با وجود تلاش برای داشتن وزن ایده آل ، در این گزارش آمده است؛

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی ؛ کاهش وزن ممکن است گاهی مشکل باشد حتی با داشتن یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده، یک برنامه تمرینی منظم و تمام اقدامات دیگر برای اطمینان از عملکرد مطلوب بدن شما به منظور تسهیل روند کاهش وزن. با وجود امتحان کردن همه چیز، ممکن است هر بار که روی ترازو قدم می‌گذارید ناامید شوید و دلایل احتمالی آن می‌تواند بسیار متفاوت باشد. کاهش وزن کار آسانی نیست، اما اگر با وجود تمام تلاش‌ها در این مسیر نتوانید وزن کم کنید، قطعاً مشکلی وجود دارد. در اینجا برخی از محتمل‌ترین و رایج‌ترین دلایلی که مانع کاهش وزن می‌شود آورده شده است.

 پروتئین‌ها

پروتئین‌ها برای بدن حیاتی هستند، زیرا پروتئین‌ها بلوک‌های ساختمانی هستند که مسئول عضله سازی، ترمیم و تامین نیازهای انرژی بدن هستند. علاوه بر این، پروتئین‌ به ما احساس سیری می‌دهد. پروتئین اجزای غذایی حیاتی هستند که عضله می‌سازد و از از دست دادن توده عضلانی بدون چربی جلوگیری می‌کند و در عین حال سرعت از دست دادن چربی را افزایش می‌دهد. با توجه به همه این فواید، پروتئین برای بدن و به طور خاص برای کاهش وزن، مهم است و ضروری است تا مقادیر کافی از پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. بسته به وزن هر فرد ، میزان پروتئین مصرفی از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما برای زنان روزانه بین ۴۰ تا ۸۰ گرم است.

نشستن

حتی اگر یک ساعت در روز را به ورزش و تعریق اختصاص دهید اما بقیه روز شما با یک سبک زندگی کم تحرک (که شامل نشستن بخش عمده ای از روز است) بگذرد، مفید نخواهد بود. آنزیمی به نام لیپاز نقش مهمی در سوزاندن چربی دارد و نشستن برای ساعات طولانی مانع از تشکیل مناسب لیپاز در بدن می‌شود. دو تا سه دقیقه پیاده روی در میانه ساعات طولانی نشستن برای بهبود تولید لیپاز خود را در نظر بگیرید.

تمرینات بسیار منظم

تقریبا ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما ورزش کردن به طور منظم می‌تواند منجر به افزایش وزن یا رکود شود. بعد از ورزش، افراد تمایل دارند بیشتر غذا بخورند زیرا احساس می‌کنند هدف خود را به دست آورده‌اند. علاوه بر این، می تواند باعث احتباس آب و افزایش وزن شود. هیدراته نگه داشتن خود به کاهش وزن بیش از حد آب و تثبیت سطوح احتباس آب در بدن کمک می‌کند.

استرس

هورمون استرس کورتیزول مسئول تحریک واکنش جنگ یا گریز است که به همین دلیل اکثر مردم با داشتن آن، در نهایت غذای بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی مصرف می‌کنند. کورتیزول اشتها را تحریک می‌کند و منجر به خوردن راحت می‌شود که باعث افزایش وزن می‌شود. اگر سعی کنید تسلیم استرس نشوید، کورتیزول منجر به متابولیسم کندتر می‌شود که شما را به همان سمتی که دوست دارید، هدایت می‌کند.

 هیدراتاسیون

آیا به اندازه کافی آب می‌نوشید؟ اگرچه همه ما به خوبی از فواید و اهمیت آب آشامیدنی آگاه هستیم، اما بیشتر دلیلی است که مردم در رژیم غذایی خود شکست می‌خورند. کم آبی عملکرد صحیح کلیه‌ها را مختل می‌کند و کبد باید اختلال عملکرد خود را جبران کند. از آنجایی که کبد عمدتاً در سوزاندن چربی نقش دارد، عملکرد اولیه خود را کاهش می‌دهد تا سایر موارد ثانویه را تسهیل کند. مطمئن شوید که هیدراته می‌شوید و فیبر را به تدریج به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا دچار کم آبی نشوید.