۰ نفر

کودکان ۳ساله در هنگ کنگ واکسن کرونا دریافت می کنند

۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ۰:۴۶
کد خبر: 611195
کودکان ۳ساله در هنگ کنگ واکسن کرونا دریافت می کنند

هنگ کنگ با افزایش موارد ابتلا به عفونت کرونا، قصد دارد واکسن کووید-۱۹ را به کودکان سه ساله هم تزریق کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اطلاعیه امروز دوشنبه در حالی منتشر شد که دولت هنگ کنگ هزار و ۳۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد که همه آنها به جز دو مورد به صورت محلی آلوده شده بودند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، موج آلودگی به سویه اومیکرون، محدودیت های جدیدی را ایجاد کرده است که تجمعات حضوری را به بیش از دو خانواده محدود می کند. شهروندان هنگ کنگ برای خرید و کوتاه کردن مو به فروشگاه ها و آرایشگاه ها هجوم آورده اند.

مقامات هنگ کنگ خانه‌های مسکونی را در هر جایی که دسته هایی از عفونت شناسایی می‌شوند، قرنطینه و غذا خوردن در اماکن عمومی را بعد از ساعت ۶ بعد از ظهر ممنوع کرده‌اند. تنها افراد واکسینه شده مجاز به حضور در مراکز خرید و سوپرمارکت ها خواهند بود. همچنین به عبادتگاه ها، آرایشگاه ها و سایر مشاغل دستور تعطیلی داده شده است.

واکسیناسیون با استفاده از واکسن چینی سینوفارم برای کودکان سه سال به بالا از فردا سه شنبه (۱۵ فوریه) آغاز می شود. هنگ کنگ ۷۳ درصد از جمعیت واجد شرایط خود را بدون احتساب کودکان به طور کامل واکسینه کرده است.

در حال حاضر بیش از هفت هزار نفر از جمعیت حدود ۷.۵ میلیون نفری هنگ کنگ تحت درمان کووید-۱۹ یا در انتظار پذیرش در بیمارستان هستند. هنگ‌ کنگ رویکرد «تحمل صفر» چین را برای مقابله با این همه‌گیری اتخاذ کرده است؛ بر اساس رویکرد تحمل صفر استفاده از ماسک، ردیابی مواردی که با افراد مبتلا به کرونا در تماس بوده اند و قرنطینه ساختمان‌ ها، محله‌ ها و کل شهرها حتی در زمانی که تنها موارد کمی از آلودگی به کرونا شناسایی شود، ضروری است.

مقامات پکن و رسانه های دولتی چین می گویند اتخاذ سیاست «زندگی با ویروس» همانطور که برخی کشورها انجام داده اند، سیستم پزشکی هنگ کنگ را تحت تاثیر قرار می دهد. این شهر در مجموع ۲۲ هزار و ۹۸۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۲۱۹ مورد مرگ ناشی از این ویروس را ثبت کرده است.