۰ نفر

شایع‌ ترین آسیب‌ های چاقی در مردان!

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۷
کد خبر: 610706
شایع‌ ترین آسیب‌ های چاقی در مردان!

یک مطالعه نشان داده است که چربی اضافی، مردان را در معرض پوکی استخوان قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ پوکی استخوان یکی از شایع‌ترین آسیب‌هایی است که بسیاری از افراد، به ویژه افراد مسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما مطالعه‌ای جدید اطلاعاتی فراتر از این تصورات را مطرح کرده است.

این مطالعه نشان داده مردانی که سطح چربی بدنشان بالا است، ممکن است بیشتر از مردانی که سطح چربی بدنشان معمولی است، دچار شکستگی استخوان شوند.

طبق مطالعه منتشر شده در مجله غدد درون ریز و متابولیسم بالینی انجمن غدد درون ریز آمریکا، مردانی که سطح چربی بالایی دارند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان باشند. وضعیتی که استخوان‌ها را ضعیف و احتمال شکستگی آن‌ها را بیشتر می‌کند.

این نتایج با مطالعات قبلی که نشان داده اند توده چربی بدن یا وزن چربی بدن تاثیر مثبت یا خنثی بر سلامت استخوان دارد، تناقض دارد.

ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی تصور می‌کنند که افراد با وزن بالا تراکم استخوان بالایی دارند و به ندرت در معرض شکستگی هستند. بعید است که این بیماران از نظر پوکی استخوان غربالگری شوند.

پس از تمام این فرضیات و مطالعات، یافته‌های جدید نشان می‌دهند که چاقی می‌تواند منجر به کاهش تراکم استخوان (میزان کلسیم و مواد معدنی در استخوان‌ها) در افرادی شود که معمولاً در معرض خطر شکستگی در نظر گرفته نمی‌شوند.

 راجش جین از دانشگاه شیکاگو گفت: در نتیجه، پزشکان باید آزمایش پوکی استخوان را در بیمارانی که وزن بدن بالایی دارند، در نظر بگیرند؛ به‌ ویژه اگر آن‌ها عوامل خطر دیگری مانند سن بالا، سابقه خانوادگی یا مصرف استروئید را داشته باشند.

 جین گفت: ما دریافتیم که توده چربی بالاتر با تراکم استخوان کمتر مرتبط است و این روند‌ها در مردان قوی‌تر از زنان بود.

تحقیقات نشان می‌دهند که تاثیر وزن بدن به ترکیب توده بدون چربی و توده چربی فرد بستگی دارد و وزن بالای بدن به تنهایی تضمینی در برابر پوکی استخوان نیست.

محققان داده‌های تراکم مواد معدنی استخوان و ترکیب بدن ۱۰۸۱۴ فرد زیر ۶۰ سال را از نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ در ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردند.

آن‌ها دریافتند که لاغر بودن تاثیر مثبتی بر تراکم استخوان در مردان و زنان دارد؛ اما توده چربی بیشتر رابطه منفی متوسطی با تراکم استخوان به ویژه در مردان دارد.