۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

عوارض تزریق واکسن به کودکان چیست؟

۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۵۸
کد خبر: 609828
عوارض تزریق واکسن به کودکان چیست؟

یک استاد دانشگاه گفت: عوارض نادر احتمالی تزریق واکسن می تواند طیف وسیعی از حالات همانند تظاهرات پوستی یا تب یا عوارض جدی‌تر باشد. اثرات مثبت به مراتب بسیار بیشتر از عوارض نادر احتمالی هستند.

اقتصاد آنلاین- نادیا سیه‌کار؛ این روزها واکسیناسیون کودکان به یکی از موضوعات سوال‌خیز برای مردم تبدیل شده‌ است. اقتصادآنلاین برای اطلاع بیشتر از شرایط واکسیناسیون کودکان و همچنین عوارض احتمالی واکسن در آن‌ها، به مصاحبه با دکتر مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران پرداخت.

وی درمورد عوارض احتمالی تزریق واکسن به کودکان گفت: طبیعتا دلیل این‌ که کمیته ملی واکسیناسیون این همه زمان صرف کرد تا دو واکسن را برای کودکان توصیه کند، برای اطمینان از عدم خطرناک بودن این واکسن‌ها در تزریق به کودکان بود. درواقع اثرات مثبت به مراتب نسبت به عوارض نادر احتمالی بسیار بیشتر هستند؛ عوارض نادر احتمالی که می‌تواند طیف وسیعی از حالات همانند تظاهرات پوستی یا تب یا عوارض جدی‌تر را دربرگیرد.

وی افزود: بنابراین هر دو واکسنی که فعلا توصیه شده‌اند، مورد تایید هستند زیرا به اندازه کافی هم در مطالعات خارجی و هم در مطالعات داخلی، بررسی‌ها صورت گرفته‌ است.