۰ نفر

روش های سریع ترمیم موهای ریخته

۲۰ بهمن ۱۴۰۰، ۳:۰۵
کد خبر: 608788
روش های سریع ترمیم موهای ریخته

عوامل متعددی در سرعت رشد موها نقش دارند که برخی از آنها در کنترل و اختیار فرد است ولی برخی از آنها را فرد نمی‌تواند تغییر دهد. با این حال، اقداماتی وجود دارد که با به کار بردن آن ها تا حدود زیادی می توان جلوی ریزش مو را گرفت و یا آنها را بهبود بخشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، یکی از نکات مهم در زمینه درمان پی بردن به علت اصلی ریزش مو است، با پاسخ به این سوال می‌توان درمان‌های ریزش مو و روش‌های ترمیم و رشد مجدد موهای ریخته شده را تعیین کرده و درمان را آغاز کرد، در ادامه مطلب قصد داریم به دلایل و علائم ریزش مو، روش های جراحی و فوری افزایش و رویش مجدد موهای از دست رفته بپردازیم. در این بخش به مقایسه سایر تکنیک ها خواهیم پرداخت. با همراه باشید.

الگوی ریزش مو

با افزایش سن، برخی از فولیکول‌ها تولید مو را متوقف می‌کنند. به این ریزش موی ارثی، ریزش موی الگو یا آلوپسی آندروژنتیک گفته می‌شود. این نوع ریزش مو به طور معمول دائمی است، به این معنی که پس از ریزش موها دوباره رشد نمی‌کنند. ممکن است بتوانید روند ریزش مو را با یک درمان خوراکی تجویزی از سوی پزشک به نام فیناستراید یا یک درمان موضعی به نام ماینوکسیدیل کند کنید.

آلوپسی

آلوپسی آرئاتا یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی به اشتباه به فولیکول‌های مو حمله می‌کند. موها معمولاً به صورت تکه‌های کوچک روی پوست سر می‌ریزند، این نوع ریزش مو می‌تواند در قسمت‌های دیگر بدن مانند ابرو، مژه، بازو یا پاها نیز اتفاق بیفتد.

پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس نیز یک بیماری خودایمنی است که باعث ایجاد لکه های قرمز فلس دار (پلاک) روی پوست می‌شود. پسوریازیس پوست سر می‌تواند باعث ریزش موی موقت شود. خاراندن پوست سر برای تسکین خارش یا کندن و از بین بردن پوسته‌های ایجاد شده می‌تواند ریزش موی سر یا ابرو را بسیار بدتر کند.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی بنا به دلایل مختلف چون بارداری ممکن است به صورت موقت و یا حتی دائمی منجر به ریزش مو در افراد شود. متاسفانه بسیاری از زنان ممکن است پس از زایمان یا در دوران یائسگی موهای خود را از دست بدهند. البته ریزش موی ناشی از تغییرات هورمونی در مردان نیز  ممکن است با افزایش سن اتفاق بیفتد. ولی در اکثر مواقع ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی موقتی است، اگرچه پیش بینی اینکه موها چه زمانی دوباره رشد می‌کنند نیز دشوار است، از این رو بسیاری از افراد و به ویژه بانوان برای بهبود رشد موهای سر و ابروی خود روش‌های درمانی را آغاز می‌کنند.

مشکلات تیروئید

شرایطی چون کم کاری و یا پرکاری تیروئید در بدن نیز می‌تواند منجر به ریزش مو شود. پس از درمان موفقیت‌آمیز اختلال تیروئید، مو معمولاً دوباره رشد می‌کند.

کمبودهای تغذیه‌ای

دریافت نکردن آهن یا روی کافی در رژیم غذایی می‌تواند به مرور زمان باعث ریزش مو شود. اصلاح کمبود تغذیه‌ای ممکن است منجر به رشد مجدد مو شود ولی ممکن است چندین ماه طول بکشد تا موها دوباره رشد کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، عوامل متعدد دیگری در ریزش موهای افراد نقش دارند که می‌توان استرس و اضطراب، استفاده از برخی روش‌های درمانی چون شیمی درمانی، اگزما و عوارض جانبی استفاده از برخی داروها را نام برد.

ریزش مو2

معرفی روش های سریع افزایش پرپشتی مو

درمان‌های خانگی و دارویی بسیاری برای بازگرداندن موهای ریخته شده و نیز پرپشت کردن آنها وجود دارد، قطعاً یکی از مهمترین آنها تغییر سبک زندگی و رعایت رژیم غذایی سالمی که تمامی پروتئین ها، آهن و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را شامل شود می‌باشد. البته استفاده زیاد از مواد آرایشی مضر می‌تواند رشد موهای سر و ابروی شما را در جهت معکوس پیش ببرد پس تا حد ممکن از آنها استفاده نکنید، در عوض استفاده از محصولات مراقبتی از پوست و مو را در برنامه روزانه خود قرار دهید. از شامپو و نرم کننده حاوی ویتامین E یا کراتین استفاده کنید، و بسیاری از کارهایی دیگری که در رشد مو و یا جلوگیری از ریزش آن‌ها تاثیر بسیاری می‌تواند داشته باشد.

البته روش‌های خانگی زیادی نیز برای رفع مشکل ریزش مو و پرپشت کردن موی سر و ابرو وجود دارد، از جمله استفاده از انواع روغن‌های طبیعی چون روغن کرچک، روغن درخت چای، روغن نارگیل، بادام و زیتون، یا ترکیبی از مواد مختلف چون ترکیب زرده تخم مرغ و روغن زیتون و یا عسل، استفاده از ترکیب ویتامین E برای پرپشت کردن مو وجود دارند که در رشد موها و پرپشتی آنها تاثیر فراوانی دارند ولی در میان آنها سریع‌ترین روش‌های افزایش پرپشتی مو استفاده از برخی تکنیک‌های مدرن چون کاشت مو، تزریق پی ار پی و مزوتراپی مو است که در سریعترین زمان ممکن پرپشتی تضمینی مو را فراهم می آورند، که در ادامه به توضیح مختصر در رابطه با هر کدام خواهیم پرداخت.

تزریق پی آر پی

پی آر پی برای موهای سر یک درمان ابتکاری جدید است که در آن  از قدرت پلاسمای غنی از پلاکت خود فرد برای تقویت فولیکول‌های مو و رشد مجدد مو در ناحیه سر استفاده می‌شود. پلاسما جزئی از خون شما است که حاوی تمامی پروتئین‌های ضروری برای حمایت رشد سلولی سلول‌های بدن است، پس با برداشت این پلاسما از خون و تزریق آن به ناحیه‌ای که نیاز به ترمیم رشد مو دارد، بدن می‌تواند به طور موثر برای رشد مجدد موها آغاز به کار کند.

روش استخراج پلاسما و تزریق پی آر پی به این صورت است که در ابتدای عمل، مقدار کمی از خون شما گرفته شده و در سانتریفیوژ با دور بالا چرخانده می‌شود تا زمانی که پلاکت‌ها از خون جدا شوند، این پلاکت‌ها سپس به سرم رشد مجدد مو اضافه می‌شوند. این فرمول پلاکتی جدید سپس به دستگاه میکرونیدلینگ اضافه شده و به ناحیه سر تزریق می‌شود، پلاکت‌ها سپس کار خود را برای تشویق و تقویت رشد مجدد فولیکول مو انجام می‌دهند. شاید لازم باشد این عمل را چند جلسه متوالی با فواصل کم انجام دهید ولی نهایتا ۳ الی ۴ ماه پس از درمان با تزریق PRP شما شاهد موهایی ضخیم و پرپشت خواهید بود.

در رابطه با هزینه انجام پی ار پی بایستی بگوییم که بسته به پزشک متخصص و کلینیک انتخابی شما و نیز تعداد دفعات مورد نیاز برای دریافت نتیجه مطلوب هزینه‌ها متغیر خواهد بود، شما زیبایی‌جویان عزیز می‌توانید برای اطلاع از قیمت پی آر پی با کلینیک مورد نظر خود تماس گرفته و اطلاعات لازم را جویا شوید.

ریزش+مو

کاشت مو

کاشت مو نیز یکی از روش‌های تضمینی برای ترمیم و رشد موهای ریخته شده در سریعترین زمان ممکن است، که در آن از فولیکول‌های موی نواحی پر پشت بدن مثل ناحیه پشت گردن یا پشت گوش برای پیوند به مو استفاده می‌کنند. برای کاشت مو تکنیک‌های متعددی وجود دارد که با پیشرفته شدن متدها از معایب آنها کاسته می‌شود، یکی از اولین متدهای کاشت مو FUT است که در آن پزشک مجبور به برداشت یک لایه نواری از پشت سر برای استفاده از فولیکول‌های موی آن برای کاشت در ناحیه مو می‌باشد که دارای برخی آثار جانبی است، روش بعدی FUE  و یا FIT است که بجای برداشت لایه‌ای از پوست سر فولیکول‌های مو را به صورت تک تک و با دست انجام می‌دهند.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی مراحل کاشت مو با اثرات جانبی بسیار اندکی طی می‌شوند یکی از روش‌های جدید کاشت مو روش SUT و میکروگرفت است که فولیکول‌های مو توسط دستگاه‌های مدرن از بانک مو برداشته شده و بدون هیچگونه احتمال خطایی در محل مورد نظر کاشته می‌شوند، در این روش به دلیل عدم هر گونه آسیب به پوست سر دوره نقاهت بسیار کوتاه بوده و فرد می‌تواند از همان روز اول به زندگی عادی خود ادامه دهد، و تنها عارضه‌ای که ممکن است با آن مواجه شوید پوسته پوسته شدن و دلمه بستن محل کاشت است که یک فرایند کاملا طبیعی است، و شما متقاضی محترم بایستی از هر گونه دستکاری یا کندن دلمه‌ها خودداری کنید تا در کمترین زمان ممکن از داشتن موهای نچرال و پرپشت لذت ببرید. ماندگاری روش‌های کاشت بسیار بالاست و حتی می‌توان گفت در صورت مراقبت اصولی دائمی است.

جهت مشاهده و کسب اطلاع از هزینه کاشت مو با تراکم بالا و با مناسب ترین قیمت به سایت رسمی کلینیک پوست و مو هلیا https://heliaclinic.com/ به نشانی مراجعه فرمایید.

مزوتراپی مو

مزوتراپی موی سر نیز یکی از روش‌های کم تهاجمی برای تقویت موهای ریخته شده و پرپشت کردن آنهاست، که با تزریق ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی و سایر عوامل مورد نیاز برای رشد و تقویت فولیکول‌های مو انجام می‌گیرد. برای اینکه مزوتراپی شما موثر واقع شود بهتر است حداقل سه بار و آنهم به فاصله یک هفته از همدیگر این کار را انجام دهید تا نتیجه مطلوب حاصل شود. این روش ترمیم و رشد مو یکی از ایمن‌ترین روش‌هاست که دوره نقاهت بسیار کوتاهی داشته و تقریبا می‌توان گفت عوارض خاصی نیز ندارد. همانند کاشت مو، هزینه مزوتراپی موی سر نیز بسته به عوامل متعددی چون علت درمان، مواد مورد استفاده، میزان آسیبی که به مو وارد شده است، محل کلینیک و امکانات آن بستگی دارد بنابراین نمی‌توان برای همه افراد یک هزینه واحدی را تعریف کرد.

قطعا همگی شما عزیزان به اهمیت و تاثیر سلامت و پرپشت بودن موها روی چهره خود توجه کرده‌اید، همانطور که متوجه شدید روش‌های زیادی برای برطرف کردن ایرادات موی سر یا تقویت و پرپشت کردن آن وجود دارد ولی مهمترین نکته انتخاب کلینیک معتبر و البته پزشک متخصص و ماهر در زمینه اعمال ابرو است در همین زمینه کلینیک تخصصی کاشت مو و ابرو هلیا یکی از مجهزترین کلینیک‌های معتبر تهران است که بهترین امکانات را با هزینه معقول به شما مراجعه کنندگان عزیز ارائه می‌دهد برای برقراری ارتباط با این کلینیک به منظور دریافت راهنمایی و مشاوره می‌توانید با شماره‌های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.