۰ نفر

برای تقویت مو از این روش استفاده کنید!

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۶
کد خبر: 606915
برای تقویت مو از این روش استفاده کنید!

برای تقویت مو راه های بسیاری وجود دارد اما بهترین و بدون عوارض ترین راه استفاده از ژل طبیعی مو است که معجزه میکند و بیشترین اثرگذاری را برای تقویت مو داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ گاهی اوقات روش های تقویت دائمی مو علاوه بر این که هزینه بر هستند، حتی به آن آسیب هم می زنند. گاها استفاده از راه های تقویتی مثل اعمال گرما و اتو کشی یا استفاده از مواد شیمیایی توسط افراد متخصص توصیه می شود اما اگر آنها نکات احتیاطی لازم را در نظر نگیرند، نمی توانند موهای شما را از آسیب حفظ کنند.

خوشبختانه راه های طبیعی زیادی وجود دارد که شما بتوانید در خانه؛ موهای خود را تقویت کنید که بعضی از آن ها با ماسک های تقویتی و بعضی دیگر با روش های متفاوت مانند اعمال گرما همراه هستند؛ اما قطعا می دانید که راه های طبیعی در خانه می تواند موثرتر باشد که در این قسمت از بهداشت و سلامت  این راهکارها را به شما معرفی خواهیم کرد.

مواد لازم برای ژل تقویت کننده مو و خواصشان

برای تهیه این ژل تقویت کننده مو نیاز به مواد اولیه ای دارید که هریک از آنها را به همراه خواصشان معرفی خواهیم کرد.

دانه کتان

دانه کتان منبع غنی از پروتئین، اسید چرب امگا 3، فیبر و آنتی اکسیدان می باشد و فواید بسیار زیادی دارد و می توانید با استفاده از آن؛ از موهای خود مراقبت کنید که درمان خانگی بسیار عالی برای آبرسانی به مو ها، جلوگیری از وز شدن مو و افزایش رشد مو می باشد و همچنین سرشار از ویتامین ای است که سلامت مو را افزایش داده و حالت ارتجاعی آن را تقویت می کند.

ژل آلوئه ورا

ژل آلوورا سرشار از ویتامین آ، ویتامین ث، ویتامین ای، فولیک اسید، کولین و آنتی اکسیدان است. خاصیت مرطوب کنندگی برای موی سر دارد. مشکلات مو را از بین می برد و سطح بالایی از آنزیم های مفید دارد که درمان خوبی برای سالم نگه داشتن پوست سر می باشد. ژل خالص آلوئه ورا همچنین گره های مو را باز می کند، آن را نرم کرده و وزی را از بین می برد.

روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از اسید چرب امگا 6 است که به براق شدن مو کمک می کند و مو های بی جان را جانی دوباره می بخشد؛ همچنین یک نرم کننده طبیعی برای پوست سر و ساقه مو محسوب می شود. وقتی که مقداری از این روغن را داخل ماسک مو بریزید، به موهای تان ضخامت و حجم کافی را می دهد.

آبِ لیمو

آبِ لیمو سرشار از ویتامین ث است که مشکلات مو را برطرف می کند و باعث از بین بردن شوره و چربی زیاد پوست سر می شود، مو ها را نرم و براق می کند و از ریشه تا ساقه موها را تقویت می کند.

عسل

عسل؛ مو ها را مرطوب و آبرسانی می کند. خواص ضد وز دارد و بافت مو را قوی تر می کند. استفاده از عسل در راهکارهای طبیعی مراقبت از مو؛ باعث می شود که رطوبت داخل مو باقی بماند و براق شود.

ژل تقویتی مو چگونه عمل می کند؟

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، تمامی مواد طبیعی که داخل ژل وجود دارند، خواص مشخص خودشان را دارند که نرمی و از بین بردن وزی مو باعث حالت زیبای موهای تان می شود.

دانه کتان باعث می شود که موها فرم زیباتری بگیرند، زیرا حاوی پروتئین و کراتین هستند که جزء اصلی سلامت مو محسوب می شود.

ترکیب دانه کتان با دیگر مواد باعث می شود که تمامی مواد به عمق مو نفوذ کنند، آسیب دیدگی ها ترمیم شوند و تقویت به صورت عمقی انجام بگیرد.

روش آماده سازی ژل تقویتی

برای تهیه این ژل تقویت کننده موهای سر، کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید.

مرحله 1:ژل دانه کتان را آماده کنید

یک فنجان آب داخل ماهیتابه بریزید. 2 قاشق غذاخوری دانه کتان به آن اضافه کنید؛ صبر کنید که به مدت 2 الی 3 دقیقه با شعله کم جوش بخورد تا این که آب حالت غلیظی پیدا کند و شبیه به ژل شود؛ سپس آن را از روی حرارت بردارید و با استفاده از توری های مخصوص ژل را جدا کنید و آب اضافه آن را بیرون بریزید و در نهایت ژل را داخل یک ظرف غیر از فلز بریزید.

مرحله 2:دیگر مواد را اضافه کنید

مواد دیگر را به ژله دانه کتان اضافه کنید. دو قاشق چای خوری ژل آلوورا و یک قاشق چایخوری عسل، نصف یک عدد لیمو، 2 قاشق چای خوری روغن کرچک را به آن اضافه کنید و همه آنها را خوب هم بزنید تا مواد به طور کامل ترکیب شود.

چگونه از ژل تقویت استفاده کنیم؟

مرحله آخر، روش استفاده از ژل تقویت کننده موهاست که باید به درستی و طبق دستور زیر انجام شود.

مرحله 1:اول موهای خود را دسته بندی کنید

ابتدا باید موها را به چند قسمت تقسیم کنید و کل آن ها را شانه بزنید تا همه گره خوردگی ها از بین برود؛ سپس آب ولرم را داخل یک بطری اسپری بریزید و روی موهای تان اسپری کنید تا کوتیکول های مو باز شوند ( برای اینکار؛ بخش کوچکی از مو را انتخاب کنید)

مرحله 2:ژل را استفاده کنید

ژل را به هر قسمت از مو های مرطوب و خیسِ خود بزنید. روی پوشش دادنِ ریشه تا نوک مو تمرکز کنید. برای هر قسمت دوباره این کار را انجام دهید و بعد؛ مو و پوست سر را نیز به آرامی ماساژ دهید. وقتی که مطمئن شدید ژل کل ساقه مو را پوشانده است، آن را کنار بگذارید و اجازه دهید که مو مانند همیشه به سمت پایین بیفتد؛ سپس برای قسمت های دیگر نیز این کار را انجام دهید. قسمت هایی که انتخاب می کنید باید کوچک باشند.

مرحله 3:ژل را به مدت 30 دقیقه روی موهای تان نگه دارید

از هیچ کلیپس یا سنجاقی استفاده نکنید و اجازه دهید که مو ها حالت طبیعی خود را داشته باشند. برای شستن مو ها از آب سرد استفاده کنید، زیرا آب گرم باعث وز شدن آن ها شده و زحمات تان را زیر سوال می برد. بهتر است که از شامپو استفاده نکنید و فقط یک نرم کننده ملایم به موهای تان بزنید تا صاف باقی بماند.

از یک شانه دندانه درشت استفاده کنید

موهای خود را به سمت پایین و به آرامی شانه بزنید و هم زمان صبر کنید که در معرض هوای آزاد خشک شود. برای خشک شدن موها دور آن ها حوله نپیچید، زیرا رطوبت اضافی را از بین می برد. می توانید از سرم ضد وز استفاده کنید. تا یک ماه این کار را انجام دهید تا مو های نرم و صافی داشته باشید.

نکاتی برای آماده سازی مو و استفاده از ژل صاف کننده

    از ژل تازه و طبیعی آلوورا برای بهترین نتیجه استفاده کنید.

    آن را داخل ظرف فلزی نریزید، زیرا اثر بخشی کارتان را از بین می برد.

    با موهای خیس خیلی سفت و خشن رفتار نکنید، زیرا مو در حالت خیس؛ نسبت به شکنندگی حساس است.

    در استفاده از آبلیمو زیاده روی نکنید، زیرا باعث خشک شدن مو ها می شود.

    اگر می خواهید ژل را در جایی نگهداری و ذخیره کنید، آن را داخل یک شیشه دربسته محفوظ بریزید و یک بار در ماه از آن استفاده کنید.