۰ نفر

یک روش شگفت انگیز برای کاهش استرس

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۵۳
کد خبر: 606846
یک روش شگفت انگیز برای کاهش استرس

نتایج پژوهشی تازه انجام شده در دانشگاه نورث آمبریا در بریتانیا نشان می‌دهد که محرک‌های آرامش بخش مانند گوش دادن به نجوا و زمزمه دیگران و صدای لمس ملایم توسط فردی دیگر از جمله ماساژ باعث کاهش استرس در فرد می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، صدای برس زدن مو، صدای نجوا و صدای کشیده شدن براش میک آپ بر روی میکروفون می‌توانند به کاهش اضطراب در افراد کمک کنند. در نتیجه، پژوهشگران معتقدند تماشای ویدئوها یا شنیدن صداهای این چنینی می‌توانند به آرامش افراد کمک کنند.

1137810_420

به گزارش دیلی میل، پژوهشگران دانشگاه نورث آمبریا در بریتانیا این پژوهش را بر روی ۶۴ شرکت کننده در فاصله سنی بین ۱۸ تا ۵۸ سال انجام دادند.

شرکت کنندگان چندین پرسشنامه را برای ارزیابی سطح روان رنجوری و اضطراب تکمیل کردند. آنان دو نوع اضطراب را ارزیابی کردند «اضطراب حالتی» که اضطراب لحظه به لحظه تجربه شده در موقعیت‌های خاص را توصیف می‌کند و «اضطراب ویژگی» زمانی که شخصیت ما مستعد مضطرب شدن است.

روش کاهش استرس

این بررسی نشان داد تماشای ویدیوهایی که در آن فرد در حال زمزمه و نجوا کردن یا کشیدن آرام براش مورد استفاده برای آرایش بر روی میکروفون و یا ضربه آرام زدن بر روی اشیا بوده می‌تواند از شدت اضطراب افراد بکاهد.