۰ نفر

۱۲ تا ۱۵ درصد از زوج های ایرانی مشکل ناباروری دارند

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۳
کد خبر: 605348
۱۲ تا ۱۵ درصد از زوج های ایرانی مشکل ناباروری دارند

رییس انجمن ناباروری ایران با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۵ درصد از زوج های ایرانی با مشکل ناباروری مواجه هستند اظهار داشت : پنج میلیون زوج در ایران نیازمند درمان ناباروری هستند و هم اکنون ۱۱۰ مرکز ناباروری در کشور در این زمینه فعالیت دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، رییس انجمن ناباروری ایران با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۵ درصد از زوج های ایرانی با مشکل ناباروری مواجه هستند اظهار داشت : پنج میلیون زوج در ایران نیازمند درمان ناباروری هستند و هم اکنون ۱۱۰ مرکز ناباروری در کشور در این زمینه فعالیت دارد.

محمد ابراهیم پارسانژاد یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز گفت: بر اساس یافته های به دست آمده، در حالی که در کشورهای غربی تعداد موارد مشکلات لوله رحم در بانوان و بیماری های ناشی از عفونت های جنسی بیشتر بود، اما در ایران، مسایل ناباروری با علت های ناشی از بیماری های تخمدان و عدم تخمک گذاری بیشتر از کشورهای غربی مشاهده شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر مشکلات پیری زودرس تخمدان در بانوان ایرانی به میزان زیادی مشاهده می شود به برگزاری بیست و دومین کنگره بین المللی انجمن ناباروری ایران،در  اردیبهشت سال ۱۴۰۱ هم اشاره کرد و گفت:  محور مهم برگزاری این کنگره پاسخگویی به پرسش های موجود در این زمینه است  پرسش های دیگری نیز در خصوص تاثیر استفاده از ابزارهای مدرن و تغییر سبک زندگی، آلودگی هوا، تغذیه ناسالم مانند استفاده از فست فودها و غذاهای آسیب رسان، ریزگردها و امواجی نظیر تلفن های همراه و دستگاه های ریموت مورد توجه قرار گرفته است.

رییس کنگره بین المللی انجمن ناباروری ایران و مسوول این انجمن در کشور  با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یک قطب پزشکی در کشور و پیشینه و دستاوردهای دانشگاه در این حوزه گفت: بیست و دومین دوره از این رویداد علمی بین المللی در سه رشته مرتبط با حیطه زنان با گرایش ناباروری، یورو لوژی و زیرمجموعه های جنین شناسی نظیر ژنتیک، ایمنی شناسی و سلول های بنیادی برگزار می شود.

پارسانژاد با بیان اینکه این کنگره به صورت یک سال در میان به میزبانی تهران و دیگر شهرستان ‌های کشور برگزار می‌ شود، افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیش از این نیز در سال ۱۳۸۸، میزبان این رویداد علمی بوده و دومین میزبانی دوره های برگزاری این کنگره، در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

دبیر اجرایی این کنگره بین المللی نیز در این نشست خبری با اشاره به حضور سخنرانان و هیات علمی از دانشگاه های مختلف علوم پزشکی کشور در این کنگره بین المللی گفت: برخی استادان داخلی و خارجی نیز به دلیل همه گیری کرونا به صورت مجازی در این رویداد علمی شرکت می کنند.

عالمتاج صمصامی افزود: این کنگره علمی از تجربه استادان ایرانی و خارجی بهره می برد و مراکز ناباروری داخلی و خارجی نیز در این کنگره بین المللی به تبادل اطلاعات می پردازند.

استاد تمام زنان و زایمان دانشگاه‌ علوم شیراز ادامه داد: بررسی علت های نارسایی زودرس تخمدان و ناباروری در بانوان با سن کم، همچنین یائسگی زودرس در سنین پایین و مواجهه بانوان با مشکلات تخمک گذاری و بیماری های مربوط به تخمدان مواجه می‌شوند، از دیگر محورهای این کنگره بین المللی است