۰ نفر

افزایش تعداد بیماران بستری کرونا در بوشهر

۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۸
کد خبر: 605321
افزایش تعداد بیماران بستری کرونا در بوشهر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بر اساس تجربه انتظار می‌رود تعداد بیماران بستری‌ها کرونا در استان هفته آینده افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

 ؛به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛جعفر زارع‌زاده اظهار کرد: کم توجهی به دستورالعمل باعث شده تعداد افراد مبتلا به اُمیکرون در کشور بالا برود، این نگرانی وجود دارد که اگر دستورالعمل‌ها رعایت نشود و واکسیناسیون جدی گرفته نشود، وضعیت رنگ‌بندی برخی شهرها به زودی قرمز شود.

وی تصریح کرد: طبق آخرین وضعیت کووید۱۹ در کشور از تاریخ ۸ بهمن، ۴ شهرستان‌ استان بوشهر از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی خطرناک درآمده ، همچنین ۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی شروع پیک ششم کیت‌های تشخیص اُمیکرون برای نیاز ۲هفته استان تهیه شده است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زارع‌زاده عنوان کرد: بنا بر آمارهای موجود بیشتر افراد با علامت‌های آنفولانزا به اُمیکرون مبتلا هستند. از این رو افراد با داشتن علائم بدن درد، سردرد، ضعف و بی‌حالی بهتر است آن را اُمیکرون تلقی کنند و دستورات لازم را انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مراجعان سرپایی کرونا افزایش یافته و تعداد بیماران بستری نسبت به هفته قبل ۴۰ درصد رشد داشته است، با توجه به این که به طور معمول و بر اساس تجربه ۲ هفته پس از افزایش تعداد بیماران سرپایی، شمار بیماران بستری نیز به صورت لگاریتمی بالا می‌رود انتظار داریم هفته آینده تعداد بستری‌ها در استان بوشهر با رشد جدی روبه‌رو باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در خصوص میزان کشندگی اُمیکرون گفت: میزان کشنده بودن این سویه نامشخص و همه گفته‌ها در حد فرضیات است. تنها مورد اثبات شده این است که سرعت سرایت اُمیکرون بسیار بالاتر از سایر سویه‌های قبل است.

زارع‌زاده عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به سرعت بالای شیوع اُمیکرون تعداد مبتلایان و در نتیجه شمار بستری شدگان به مرات از سویه‌های قبل بیشتر باشد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بیماران کرونایی که علائم شدید و نیاز به بستری دارند با داروهای مورد استفاده در سویه‌های قبل درمان می‌شوند، کمیسیون‌های تخصصی وزارت بهداشت به زودی دستورالعمل‌های درمانی جدید را ابلاغ می‌کنند و ما آن‌ها را اجرا خواهیم کرد.

زارع‌زاده بیان کرد: اکنون بیمارانی که علائم‌شان در حد بدن درد، سردرد، بی‌حالی و ضعف، میزان اکسیژن خون‌شان کمتر از ۹۴ درصد است و تنگی نفس ندارند به شکل سرپایی درمان می‌شوند.

وی تأکید کرد: در حالی که اُمیکرون به عنوان سویه جدید کرونا در حال گسترش است؛ اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق منظم واکسن به ویژه دُز سوم، مؤثرترین راه پیشگیری از ابتلا به این سویه و وقوع پیک خطرناک دیگر است.