۰ نفر

وزیر بهداشت؛

برای هر ویروسی قادر به تولید واکسن هستیم

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۴۰
کد خبر: 604701
برای هر ویروسی قادر به تولید واکسن هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: درمان و سلامت مردم خط قرمز دولت سیزدهم است و اگر قرار باشد که سلامت مردم به علت نداشتن پول دچار مخاطره شود، با عوامل آن برخورد قاطع خواهیم کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی در نشست شورای اداری شهرستان لاهیجان که در سالن اجلاس حزین لاهیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد با بیان اینکه کشور ما از سلطه‌گری‌های اقتصادی، بهداشتی و درمانی سایر کشورها خارج‌ شده است، خاطر نشان کرد: با وجود همه مشکلات موجود در کشور، هم اکنون ما شاهد یک ایران قوی هستیم.

وی حضور ۹۰ پزشک متخصص در بیمارستان لاهیجان از نقاط قوت این شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: ایران اسلامی در همه زمینه‌ها ایران توانمند است و تشدید تحریم‌ ها نیز عامل افزایش رشد و توانمندی کشورمان می شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت طبیعی و استعدادهای بالقوه در لاهیجان، گفت: می توان با فراهم‌سازی زیست‌بوم‌ها در لاهیجان از همه فرصت ها و ظرفیت‌های این شهرستان استفاده کرد.

عین اللهی سفرهای استانی دولت باعث مواجه مستقیم با مشکلات و چالش‌ های مردم عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات مشاهده شده در لاهیجان مربوط به سایر وزارتخانه‌ ها است و تلاش می‌شود تا با انعکاس مطالب به دولت، همه این مسائل رفع شود.

وی بیمارستان پیروز لاهیجان را از جمله بیمارستان‌های برخوردار دانست و گفت: باید تلاش شود تا از همه ظرفیت‌ های این بیمارستان به‌ درستی بهره‌مند شویم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تولید انواع واکسن داخلی جهت مقابله با ویروس کرونا، اذعان داشت: امروز مدعی هستیم که به کمک دانشمندان و متخصصان داخلی، برای هر ویروسی قادر به تولید واکسن هستیم.

عین‌اللهی تعطیل کردن ۲ بیمارستان‌ در لاهیجان را غیرمنطقی دانست و گفت: فعال‌سازی این بیمارستان‌ها و تبدیل‌ شدن این ۲ مرکز به قطب درمانی می‌تواند یکی از اقدامات وزارت بهداشت باشد.

وی با اشاره به ظرفیت و فرصت های لاهیجان در توریسم سلامت، گفت: بسیاری از بیماری‌ها از جمله آسم امروزه با قرار گرفتن در شرایط آب‌ و هوای مناسب درمان می شوند که لاهیجان با توجه به داشتن پتانسیل ها، می‌تواند یکی از شهرهای پایلوت در موضوع توریسم سلامت باشد.

شهرستان لاهیجان با بیش از ۱۶۷ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع و تقسیمات سیاسی این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و رودبنه است.