۰ نفر

شش دلیل برای خوردن آجیل

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۱۱
کد خبر: 604637
شش دلیل برای خوردن آجیل

متخصصان توصیه می کنند روزانه 50 تا 100 گرم مخلوط آجیل، خشکبار و تخمه های گوناگون (بسته به وزن فرد) مصرف شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، اسپوتنیک نوشت؛ خشکبار، تخمه و آجیل بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای هستند. این گزینه غذایی سالم ترین رژیم غذایی در جهان محسوب می شود.، نشریه Sözcü ، چاپ ترکیه مقاله ای درباره خواص مفید این محصولات منتشرکرده است.

نویسنده مقاله خاطرنشان می کند که آجیل، دانه ها و میوه های خشک شش خاصیت مفید برای بدن انسان دارند.

آنها در لیست غذاهای با شاخص گلیسمی پایین قرار دارند. بادام زمینی، فندق، گردو، بادام، تخمه آفتابگردان و کدو تنبل از جمله چنین مواد غذایی هستند. این بدان معنی است که آنها باعث افزایش شدید گلوکز خون و تولید انسولین نمی شوند.سرشار از امگا 3، امگا 6، امگا 9 هستند. به لطف این محصولات، کنترل وزن برای کسانی که وزن کم می کنند آسان تر می شوند زیرا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی مختلف هستند. علاوه بر این، آنها تأثیر مثبتی بر امید به زندگی دارند.

حاوی پروتئین گیاهی با کیفیت بالا هستند به عنوان مثال، 100 گرم دانه، آجیل و میوه های خشک با هم به طور متوسط ​​حاوی 10-25 گرم پروتئین گیاهی می باشند و اگر آنها با غلات خورده شوند، پروتئین حیوانی حتی مورد نیاز نیست. اسید آمینه "آرژنین" موجود در این محصولات باعث کاهش کلسترول، فشار خون و جلوگیری از بروز بیماری های قلبی عروقی می شود.

فیبر کافی دارند. به لطف این، فرد دیگر از یبوست رنج نمی برد.

سدیم کم و میزان آهن بالایی دارند. همچنین آجیل، میوه های خشک و دانه ها سرشار از ویتامین E و گروه B هستند. همه اینها به حفظ وضعیت خوب پوست کمک می کند.

احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهند . همه اینها به دلیل وجود موادی مانند پلی فنول ها، فیتواسترول ها و اسید فیتیک است. علاوه بر این، آرژنین و سلنیوم از بروز تومور جلوگیری می کنند و ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

متخصصان توصیه می کنند روزانه 50 تا 100 گرم مخلوط آجیل، خشکبار و تخمه های گوناگون (بسته به وزن فرد) مصرف شود.