۰ نفر

اگر موی فر دارید بخوانید!

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۲۶
کد خبر: 604463
اگر موی فر دارید بخوانید!

نگهداری از موی فر در زمستان دردسر های زیادی دارد اما آشنایی و دنبال کردن روتین مخصوص موی فر در این فصل به شما برای داشتن موهای سالم و زیبا کمک میکند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ موهای فر بسیار زیبا هستند اما در کنار ظاهر زیبا به مراقبت های بیشتری نسبت به موهای صاف نیاز دارند. حفظ زیبایی و مراقبت از موهای فر دشوارتر از چیزی است که به نظر می‌رسد و شما برای اینکه موهای فرتان گره نخورد، وز نشود و حالت فرفری و زیبای خود را حفظ کند، باید از آن ها به خصوص در فصل زمستان که هوا خشک‌تر است، نگهداری کنید. در این بخش از بهداشت و سلامت  روش های رسیدگی و مراقبت از موهای فر در فصل زمستان را آورده ایم، درست است انجام این کارها کمی دشوار و زمان بر است اما داشتن موهای زیبا و فرفری ارزش این رسیدگی ها را دارد.

از نرم‌کننده استفاده کنید

نرم‌کننده کاربرد بسیار زیادی در ماه های زمستان دارد و همانطور که می‌دانید، رطوبت موهای شما را حفظ و موهایتان را آبرسانی می کند.

موهای خشک را شانه نکنید

موهای فرفری را هرگز نباید زمانی که خشک است شانه یا برس بزنید اینکار در زمستان دشوارتر است پس اگر هنگام دوش گرفتن به کمک نیاز دارید و مطمئن هستید ازنرم کننده استفاده کرده اید از یک شانه دندانه پهن در حمام استفاده کنید.

از سشوار استفاده نکنید

یکی دیگر از نکاتی که افراد با موهای فرفری باید رعایت کنند عدم استفاده از سشوار برای خشک کردن موهاست زیرا به موها آسیب می زند و آن را خشک می کند اما، گاهی اوقات چاره ایی نداریم. در این موارد باید از سشوار با کمترین درجه حرارت استفاده کنید تا موهای خود را خشک کنید.

از شستشوی مکرر مو بپرهیزید

شستن هر روز موها سبب از بین رفتن چربی حیاتی و طبیعی پوست سر می شود. وجود این چربی در ماه‌های سرد سال بسیار حیاتی است پس مدت زمان بین شستشوی موهایتان را بیشتر کنید.

هنگام دوش گرفتن، دمای آب را پایین بیاورید

موهای خود را با آب ولرم بشویید زیرا آب گرم می تواند رطوبت موهای شما را از بین ببرد و باعث شکنندگی و آسیب پذیری بیشتر موهای شما شود.

موهای خود را ببندید

اگر در تمام طول سال از روغن استفاده نمی کنید، زمستان زمان خوبی برای شروع است بنابراین به انتهای موی خود دقت کنید زیرا این قسمت موها بیشترین رطوبت را از دست می دهند. روغن و محصولات مراقبتی از موهای شما در برابر هوای خشک و دمای سرد محافظت می کنند.

روغن های آرگان و جوجوبا گزینه های خوبی هستند زیرا سبک و مقرون به صرفه اند و برای انواع موها مناسب می باشند.بهترین راه برای استفاده از روغن‌ها این است که فقط چند قطره از آن را کف دست بریزید و آن‌ها را به آرامی به انتهای مو بمالید.

مدل موی مناسب خود را پیدا کنید

کلاه، روسری، باد و سرما، موهای فرشما را خراب می کند. اگر کمی وقت بگذارید می توانید مدل موی مناسب خود را پیدا کنید تا در برابر گره‌خوردگی، موخوره و... از موهایتان محافظت کند و به مو آسیب نرساند.

موهای خود را دکلره نکنید

در زمستان حتی‌الامکان از دکلره کردن موهای خود خودداری کنید زیرا دکلره سبب از بین رفتن رطوبت موها خواهد شد. در زمستان از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید.

موهای خود را ماسک بزنید

از یک ماسک مو با کیفیت استفاده کنید زیرا در زمستان موهای شما تا حد امکان به محافظت بیشتری نیاز دارند.

موها را کوتاه نگه دارید

نگهداری موهای کوتاه راحت تر است بنابراین کوتاه کردن موها در ماه های زمستان ایده بدی نیست به خصوص اگر وقت ندارید موهایتان را در هوا خشک کنید. کوتاهی چند سانت از مو ممکن است در زمان خشک کردن صرفه جویی کند.

روبالشی ابریشمی بکار ببرید

روبالشی ابریشمی فواید زیادی برای مو دارد و زمانی که در رختخواب دراز کشیده اید و حرکت دارید منجر به شکستگی و وزشدن مو نمی شود همچنین روبالشی های ابریشمی به دلیل بافتی که دارند، اصطکاک را کاهش می دهند، گره خوردن و شکستگی در مو ایجاد نمی کند و بر خلاف روبالشی های نخی هیچ رطوبتی را از موهای شما جذب نمی کنند و در نتیجه آن را سالم و درخشان نگه می دارند.

حوله میکروفیبر انتخاب کنید

حوله نخی خود را با حوله میکروفیبر تعویض کنید. حوله میکروفایبر برای موهای خشک ملایم است و آب را به سرعت جذب و اصطکاک کمتری ایجاد می کند و از آنجایی که الیاف کوچکی دارد، سبب گره خوردن موها نمی شود و باعث کاهش اصطکاک و فشار و در نتیجه شکستگی کمتر مو می شود.