۰ نفر

صعودی شدن روند مراجعه به مراکز درمانی خراسان رضوی

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۴۶
کد خبر: 603422
صعودی شدن روند مراجعه به مراکز درمانی خراسان رضوی

رضوی مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: روند مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها نیز در سطح استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایشی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ محمد پهلوان اظهار کرد: در حال حاضر از مجموع ۳۸۴ بیمار مبتلا به کرونای بستری در سطح استان ۲۹۵ نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.  همچنین طی یک روز گذشته ۱۲۶ بیمار جدید در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۹۷ نفر از این تعداد مربوط به این دانشگاه بوده‌اند.

وی ادامه داد: بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون ۲۰.۳۳ درصد از گروه‌های هدف بالای ۱۸ سال دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: ایمنی افراد در برابر ویروس کرونا بعد از پنج ماه از دریافت دوز دوم واکسن کاهش می‌یابد و به همین دلیل لازم است تمام گروه‌های هدف در زمان لازم برای دریافت دوز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با تاکید بر اینکه امیکرون قدرت انتشار بسیار بالایی دارد، تصریح کرد: بر این اساس از تمام کسانی که علائمی شبیه سرماخوردگی دارند، درخواست می‌شود برای پیگیری و بررسی لازم به نزدیکترین مرکز سطح یک خدمات درمانی مراجعه کنند.

پهلوان تاکید کرد: طی ۱۰ روز گذشته میانگین  تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته از ۷۰۰ نفر به ۱۰۷۰ نفر رسیده که افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها از ۴۰۰ به ۵۰۰ نفر رسیده که این رقم نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است. میزان مثبت شدن تست‌های کرونا از چهار تا هفت به ۱۴ درصد رسیده است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت سه شهر تربت حیدریه، گناباد و خلیل‌آباد در وضعیت زرد قرار گرفته، تصریح کرد: به طور حتم با مشارکت و همکاری گسترده مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین استفاده از ماسک می‌توان از ورود به پیک کرونا جلوگیری کرد.