۰ نفر

تزریق دوز سوم با واکسن های تولید داخل انجام می شود

۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 595187
تزریق دوز سوم با واکسن های تولید داخل انجام می شود

زهرایی گفت: واکسن تولید داخل جوابگوی نیاز کشور خواهد بود و دز سوم واکسن کرونا هم از همین طریق انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ محسن زهرایی رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت تزریق واکسن در کشور گفت: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در مراکز مختلف در سراسر کشور بدون هیچ وقفه و مشکلی انجام می شود و سیاست وزارت بهداشت این است که مردم در کم ترین زمان ممکن واکسن خود را دریافت کنند.

او ادامه داد: افراد بالای ۱۸سال بعد از گذشت سه ماه از تزریق نوبت دوم هرچه سریع تر اقدام به تلقیح واکسن نوبت سوم یا یاد آور خود کنند تا مشکلی از نظر مقابله با بیماری کرونا و حتی پیک جدید بیماری کرونا در کشور ایجاد نشود.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت درباره اینکه تا چه مدت زمانی باید واکسن کرونا در کشور و دنیا تزریق شود، بیان کرد: تزریق واکسن در بین مردم در آینده بستگی به شرایط بیماری کرونا و اپیدمی دارد و‌ این موضوع هنوز مشخص نیست اما مسئله مهم رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی است.

زهرایی گفت: ما نیازمند واردات واکسن کرونا نخواهیم بود و واکسن های داخلی جوابگوی نیاز کشور است و‌ نوبت سوم واکسن و دیگر مراحل با واکسن های تولید داخل انجام می شود.