۰ نفر

موج شدید کرونا در انگلیس در پی شیوع اومیکرون

۹ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۰۵
کد خبر: 594819
موج شدید کرونا در انگلیس در پی شیوع اومیکرون

مسئولین سازمان بهداشت عمومی در انگلیس خود را برای موج جدید ابتلا به کرونا آماده می‌ کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، با توجه به موج جدید ابتلا به سویه اومیکرون که قابلیت انتقال بالایی دارد، مسئولین سازمان بهداشت عمومی در انگلیس خود را برای موج جدید آماده می‌کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سازمان بهداشت عمومی انگلیس در حال ایجاد زیرساخت‌های موقت در بیمارستان‌های سراسر این کشور به منظور آماده سازی جهت رویارویی با موج احتمالی بیماران کووید-۱۹ است.

 انگلیس روز چهارشنبه از ۱۸۳ هزار و ۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد که ۳۲ درصد بیشتر از روز گذشته بود.

در حالی که داده‌های اولیه نشان می‌دهد شدت بیماری بر اثر سویه اومیکرون کمتر از سویه‌های قبلی است، مقامات مسئول سازمان بهداشت عمومی انگلیس بر این باورند که تعداد بالای مبتلایان ممکن است منجر به افزایش موارد بستری و مرگ و میر شود.

استفان پوئیس، مدیر امور پزشکی سازمان بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد: «ما دقیقا نمی‌دانیم که چه تعداد از افرادی که به این ویروس آلوده می‌شوند به درمان در بیمارستان نیاز خواهند داشت,، اما با توجه به تعداد ابتلا‌ها، نمی‌توانیم پیش از آنکه اقدام کنیم، برای دریافتن این موضوع صبر کنیم و از این رو از همین امروز کار آغاز می‌شود تا اطمینان حاصل شود که این تسهیلات برقرار است».

بر اساس اعلام دولت انگلیس، تعداد افراد مبتلا به کرونایی که در بیمارستان‌های انگلیس بستری شده اند روز چهارشنبه به ۱۰ هزار و ۴۶۲ نفر افزایش پیدا کرد و این در حالی است که در روز بیست و چهارم دسامبر، تعداد موارد بستری افراد مبتلا به کرونا ۷ هزار و ۳۶۶ نفر بود.