۰ نفر

معاون سازمان محیط زیست؛

درمان جانوران حیات وحش درگیر طاعون نشخوارکنندگان کوچک ممکن نیست

۱ دی ۱۴۰۰، ۲۰:۵۵
کد خبر: 592348
درمان جانوران حیات وحش درگیر طاعون نشخوارکنندگان کوچک ممکن نیست

معاون تنوع زیستی و محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست، گفت: به دلیل عدم دسترسی، درمان جانوران حیات وحش درگیر طاعون نشخوارکنندگان کوچک تقریبا غیرممکن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حسن اکبری غروب چهارشنبه در پایان بازدید یک روزه از پارک ملی کویر در گرمسار و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه درمان جانوران حیات وحش درگیر طاعون نشخوارکنندگان کوچک ممکن نیست، تاکید کرد: دلیل این امر هم آن است که ما نمی‌توانیم به این جانوران دسترسی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زیستگاه جانورانی مانند کل و بز در ارتفاعات و مناطق سخت‌عبور است و لذا حتی آمار دقیقی هم نمی‌توانیم از این وحوش داشته باشیم، افزود: اقداماتی که برای مقابله با این بیماری در نظر داریم معدوم‌سازی لاشه‌های آلوده و ضدعفونی آبشخورها است اما باید گفت که دسترسی به وحوش به خصوص نشخوارکنندگان کوچک دشواری محسوب می‌شود.

معاون محیط زیست کشور با بیان اینکه دومین رویکرد ما مقابله با بیماری و سرایت آن است، تاکید کرد: تنها راه انتقال و عامل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک دام اهلی است و باید به این موضوع توجه داشت که برای جلوگیری از این بیماری و مقابله با آلودگی حیات وحش به این بیماری باید واکسیناسیون دام اهلی در دستور کار قرار گیرد.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی است و از طریق ترشحات بدن شامل مدفوع، ادرار، آب دهان و… منتقل می‌شود.