۰ نفر

تهران به ۱۵۰ پایگاه اورژانس فعال نیاز دارد

۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۳
کد خبر: 589899
تهران به ۱۵۰ پایگاه اورژانس فعال نیاز دارد

صالح طبری گفت: در حال حاضر ۲۲۶ پایگاه اورژانس در تهران فعال هستند اما ما به ۱۵۰ پایگاه دیگر نیاز داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ یحیی صالح طبری، سرپرست مرکز اورژانس تهران با اشاره به کمبود نیروی متخصص فوریت‌های پزشکی در تهران اظهار کرد: در حال حاضر ۲۲۶ پایگاه اورژانس در تهران فعال هستند که باید به طور متوسط ۹ نفر در این مراکز مشغول باشند، اما در هر پایگاه به دلیل کمبود نیرو، فقط ۷ نفر حضور دارند.

او افزود: اورژانس تهران نیازمند ۱۵۰ پایگاه دیگر است و امیدوارم این موضوع هرچه سریع‌تر این کمبود برطرف شود.

صالح طبری ادامه داد: طبق برنامه قانون ششم توسعه، به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت، باید یک پایگاه داشته باشیم. براین اساس باید سالانه ۵۰۰ نیروی متخصص فوریت‌های پزشکی تربیت و به سیستم اورژانس تهران تزریق شود.

سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: باید دانشگاه‌های بزرگ تهران مثل ایران، شهید بهشتی و بقیة الله پای کار بیایند و برای حوزه فوریت‌های پزشکی نیروی بومی تربیت کنند.

او با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در اورژانس جدی است، گفت: به برای رفع این مشکل به وزارت بهداشت پیشنهاد دادیم برای رفع این کمبود، نیروی طرحی در حوزه فوریت‌های پزشکی برای کار در اورژانس پیش بیمارستانی تهران از سایر مناطق کشور جذب شود.

صالح طبری یادآوری کرد: نیمی از آمبولانس‌های اورژانس تهران بیش از ۱۰ سال عمر دارند. ناوگان اورژانس فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد و این امر محقق نمی شود مگر اینکه به اورژانس تهران آمبولانس تزریق کنیم.