۰ نفر

برای جلوگیری از سندروم بینایی و خستگی چشم چه کار کنیم؟

۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۹:۳۲
کد خبر: 588291
برای جلوگیری از سندروم بینایی و خستگی چشم چه کار کنیم؟

خستگی چشم یک بیماری بینایی شایع است که بر اثر وارد شدن فشار زیاد به چشم رخ می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، از زمانی که از خواب بیدار می‌شویم تا زمانی که مجدد به خواب می‌رویم، چشم به صورت دائم در حال فعالیت است. چشم انسان از مهمترین و حساس‌ترین اعضای بدن است که باید به شدت از آن مراقبت کرد، چون با کوچکترین اتفاق و بیماری ممکن است بینایی به خطر بیفتد.کاهش میزان و خواب روزانه باعث می‌شود عضلات چشم به اندازه‌ کافی استراحت نکنند و با فعالیت‌های روزانه علائم خستگی چشم‌ها بروز می‌کند.

خستگی چشم ها اگر به‌علت بیماری در چشم و یا ضعیف شدن نباشد و فقط ناشی از خستگی باشد با استراحت کردن از بین می‌رود و نیاز به درمان و مراقبت خاصی هم ندارد.

خستگی چشم از بیماری‌های رایج ناشی از استفاده زیاد از رایانه یا تلفن همراه است و زمانی که در طول روز برای مدت طولانی به نمایش‌گر رایانه و صفحه گوشی نگاه و یا به مطالعه می‌پردازید، علائمی مانند سوزش چشم‌ها، خارش چشم و خستگی را تجربه می‌کنید.

- بیشترین کسانی که دچار عوارض ناشی از چشم می‌شوند، افرادی هستند که روزانه چندین ساعت را در جلوی کامپیوتر می‌گذرانند؛ این افراد باید صفحه نمایش‌گر رایانه خود را ۵۰ – ۶۵ سانتی متر دورتر از چشم و کمی پایین‌تر از سطح چشم قرار دهند.

- تنظیم چیدمان و نور محیط کار می‌تواند به کاهش مشکلات چشمی کمک کند. هر ۲۰ دقیقه به مدت ۲۰ ثانیه به چیزی در فاصله ۶ متری نگاه کنید.

- علت دیگر خستگی چشم ‌ها استرس و اضطراب است که فرد روزانه در محیط کار یا در خانه تجربه می‌کند.

- پس از هر ۲۰ دقیقه‌ای که شما به صفحه نمایش نگاه می‌کنید، به یک صحنه دیگر در فاصله ۶ متری به مدت ۲۰ ثانیه نگاه کنید. این راهکار ساده تا حد قابل توجهی مانع خستگی چشم شده و از بروز سندرم بینایی که با تماشای زیاد رایانه رخ می‌دهد، پیشگیری می‌کند.

- چشمک زدن نیز گزینه دیگری است که انجام مکرر آن در طول نشستن مقابل صفحه نمایش می‌تواند تأثیرگذار باشد.