۰ نفر

قربانیان مالاریا در سال ۲۰۲۰ در جهان افزایش یافت

۱۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبر: 587766
قربانیان مالاریا در سال ۲۰۲۰ در جهان افزایش یافت

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: موارد مرگ و میرهای جهانی ناشی از بیماری مالاریا در سال ۲۰۲۰ به دلیل اختلال در خدمات درمانی ناشی از همه گیری کووید-۱۹ حدود ۶۹ هزار مورد افزایش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: اختلال در ارائه خدمات مراقبتی و درمانی مرتبط با شیوع کروناویروس موجب افزایش مرگ و میر ناشی از مالاریا در سال ۲۰۲۰ شد که نسبت به سال گذشته ۶۹ هزار نفر بیشتر بوده است.

سازمان جهانی بهداشت در گزارش سالانه مالاریا اعلام کرد: سال گذشته در مجموع بیش از ۶۲۷ هزار نفر در سراسر جهان که بیشتر آنها نوزادان متولد شده در فقیرترین مناطق آفریقا بودند بر اثر ابتلا به مالاریا جان خود را از دست دادند در حالیکه این رقم در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۵۸ هزار نفر بوده است. این رقم بیش از ۲۲۴ هزار نفری است که از زمان شروع همه گیری در آفریقا بر اثر ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، حدود دو سوم از افزایش موارد مرگ و میر ناشی از مالاریا در سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه گیری کروناویروس بوده است که اقدامات مرتبط با پیشگیری، تشخیص و درمان مالاریا را مختل کرده است.

اما تلاش‌ها برای حفظ ارائه خدمات بهداشتی به رغم چالش‌ها به این معناست که کشورهای آفریقای سیاه، شاهد افزایش دو برابری مرگ و میر ناشی از مالاریا در سال ۲۰۲۰ نبودند و این درحالیست که سازمان جهانی بهداشت، پیش‌تر نسبت به وجود این احتمال هشدار داده بودند.

به گزارش هندوستان تایمز، "پدرو آلونسو" مدیر برنامه جهانی مبارزه با مالاریا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: با توجه به تلاش‌های فوری انجام گرفته می‌توان ادعا کرد که جهان در جلوگیری از وقوع بدترین سناریوی مرگ‌ومیر ناشی از مالاریا موفق بوده است.