۰ نفر

اگر این کارها را انجام ندهید دیگر ماهیچه ای ندارید!

۸ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۲۶
کد خبر: 585517
اگر این کارها را انجام ندهید دیگر ماهیچه ای ندارید!

برخی افراد نگران عضلات بدنشان هستند که به خوبی ماهیچه سازی در بدنشان انجام نگیرد و سوالات زیادی در این مورد دارند که جواب آنها بسیار ساده است .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ اگر در حال انجام حرکات های قدرتی هستید اما احساس می کنید که ماهیچه هایتان پیشرفتی ندارد و نتایج خوبی نمی گیرید، احتمالاً اشتباهاتی را مرتکب می شوید که در این قسمت از بهداشت و سلامت به آن ها می پردازیم و عواملی را به شما معرفی می کنیم که عامل مخربی برای ماهیچه سازی هستند.

نرساندن ماهی به بدن

شاید فکر کنید که با خوردن تن ماهی می توانید روغن ماهی را به اندازه کافی به بدن برسانید اما فراموش نکنید که اسید چرب امگا 3 خودِ ماهی سالم ترین نوع است و شاید بدن شما به آن نیاز داشته باشد که ماهیچه سازی کند. پس در اسرع وقت از ماهی های سالمی مثل ماهی سالمون برای ساخت ماهیچه استفاده کنید.

دوری از آفتاب

بهترین منبع ویتامین دی قرار گرفتن در معرض نور خورشید است . اگر مکمل ویتامین دی به اندازه کافی به بدن نرسد، ساخت ماهیچه به تاخیر می افتد. ویتامین دی می تواند باعث افزایش جذب کلسیم برای سلامت استخوان شود و همچنین توده عضلانی را بهبود می بخشد. پس سعی کنید مدت زمانی از روز را در معرض نور آفتاب قرار بگیرید.

نادیده گرفتن وعده غذایی

شاید ساعت شش عصر تازه به ساعت نگاه کنید و متوجه شوید که ناهار نخورده اید . نادیده گرفتن وعده غذایی باعث می شود که بدن خیلی گرسنه باشد و عضله ها به تغذیه مورد نیاز خود نرسند و در نتیجه فرآیند ماهیچه سازی مختل می شود و نباید منتظر ماهیچه های حجیم و قوی باشید.

حذف کربوهیدرات

حذف کربوهیدرات فرآوری شده یا هر نوع کربوهیدرات دیگر، درست است که می تواند دور کمر شما را کوچک تر کند اما اگر از انواع سالم آن استفاده نکنید، فرآیند ماهیچه سازی خیلی خوب انجام نمی گیرد. شما برای ریکاوری عضلات نیاز به کربوهیدرات دارید که در ماهیچه ها ذخیره می شود.

ورزش نکردن به دلیل بدن درد

اگر درد مزمن دارید، بدانید که ورزش و انجام حرکات قدرتی می تواند درد را بهبود ببخشد . پس با متخصص خود صحبت کنید و نوع ورزش تان را انتخاب کرده و آن را با شدت پایین به انجام برسانید. انجام این کار، هم عضله سازی شما را بهبود می بخشند و هم باعث می شود که کم تر درد بکشید.

خشک شدن بدن

درست است که عضلات نیاز به استراحت دارند اما به اندازه استراحت ؛ به آب هم نیاز دارند. عضلات تا حد زیادی از آب تشکیل شده اند و در نتیجه کم آبی باعث خشک شدن آن ها می شود و حجم آن را کاهش می دهد. پس حتماً به اندازه کافی به بدن خود آب برسانید و از مایعات سالم استفاده کنید .

توجه نکردن به مصرف پروتئین

بله قطعاً شما باید به اندازه کافی پروتئین مصرف کنید . پروتئین در چیز هایی مثل دانه و آجیل وجود دارد که می تواند تا حد زیادی شما را سیر نگه دارد و سوخت عضلانی را به بدن تان برساند . پس حتماً از پروتئین استفاده کنید تا بتوانید بدن تان را بعد از ورزش ریکاوری کنید.

کم خوابی

بدن برای اینکه بتواند دوباره خودش را بازیابی کند و به ساخت عضلات بپردازد، نیاز به خواب کافی دارد. اگر کم می خوابید و خواب شما منظم نیست، بدانید که نمی توانید توقع عضلات قوی داشته باشید.

بیش از حد خوابیدن

اگر چند روز یا چند هفته است که ورزش نمی کنید و به دلایلی مثل بیماری در تختخواب هستید، احتمالاً حجم عضلانی شما افت می کند. تحقیقات نشان می دهد که سه روز خواب مداوم و بودن روی تخت تا 10 درصد حجم کلی ماهیچه ها را کاهش می دهد.

حالت تهوع بعد از جراحی یا غذا نخوردن به اندازه 3 الی 4 روز هم می تواند عاملی برای افت عضلات باشد. پس سعی کنید در این دوره کربوهیدرات پیچیده و پروتئین با کیفیت بالا بخورید.