۰ نفر

با کاهش موارد ابتلا به کرونا فیلیپین شیلد را حذف کرد

۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 581416
با کاهش موارد ابتلا به کرونا فیلیپین شیلد را حذف کرد

رودریگو دوترته رییس جمهوری فیلیپین اعلام کرده که با کاهش موارد ابتلا به کرونا، استفاده از شیلد (محافظ) صورت در بسیاری از نقاط کشور از این پس الزامی نخواهد بود.

به گزارش بلومبرگ از مانیل، فیلیپین یکی از معدود کشورهای جهان بود که از حدود یک سال پیش استفاده از شیلد را اجباری کرده بود. از این پس استفاده از محافظ صورت تنها در مناطقی اجباری خواهد بود که تعطیلی‌ها و محدودیت‌های شدید برقرار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ این درحالی است که مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا استفاده از محافظ صورت را در برابر بیماری کرونا توصیه نکرده و گفته است که "تاثیر این وسیله در حال حاضر مشخص نیست"، اما سازمان جهانی بهداشت گفته که از این وسیله می‌تواند برای محافظت از چشم‌ها در زمان همه‌گیری‌ها استفاده کرد.

در کشور فیلیپین یک تحقیقات مجلس سنا اتهاماتی را در این خصوص بررسی کرده که محافظ‌های خریداری شده توسط دولت قیمت‌گذاری بالایی شده‌اند اما مقامات این اتهام را رد کرده اند.

دوترته دوشنبه شب همچنین توصیه‌های اداره بهداشت برای تزریق دوز تقویتی واکسن به کادر درمانی را تایید کرد و از دولت‌های محلی کشور خواست که بار دیگر ورود کودکان به فروشگاه‌های بزرگ را ممنوع کنند چرا که گزارش ها حاکی است یک کودک دو ساله بعد از رفتن به فروشگاه (مال) تست کرونای او مثبت شده است.

اما شمار موارد ابتلای روزانه به کرونا در این کشور به کمتر از دو هزار مورد رسیده است. رئیس جمهوری فیلیپین همچنین گفت که اقتصاد این کشور می‌تواند بزودی به وضعیت عملکرد پیش از شیوع کرونا بازگردد. اقتصاد این کشور در سه‌ماهه قبلی به علت مصارف خانگی تقویت شد.