۰ نفر

اگر موهای نازکی دارید این ماسک برای شماست!

۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲
کد خبر: 580318
اگر موهای نازکی دارید این ماسک برای شماست!

اگر موهای نازک و کم پشتی دارید بهتر است از ماسک های حجم دهنده مو که با مواد طبیعی و گیاهی در خانه با روشی ساده تهیه می شوند استفاده کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ موهای حجیم و ضخیم نقش به سزایی در زیبایی افراد دارند . محصولات تجاری مختلفی در بازار وجود دارند که ادعا می ‎شود به ضخیم شدن موها کمک می ‎کنند ؛ در حالی که این محصولات دارای برخی مواد شیمیایی هستند که باعث آسیب رسیدن به ساختار مو و نازک شدن آن ها می ‎شوند.

آزمایشات انجام شده حاکی از آن است که مواد طبیعی از قبیل تخم مرغ ، حنا ، روغن باباسو و آملا به حجم گرفتن موها کمک می ‎کنند . در این قسمت از سلامت پوست و موی به معرفی چند نمونه از این مواد طبیعی و خواص آن برای سلامت موها خواهیم پرداخت.

1. روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین مواد طبیعی است که تاثیر زیادی در ضخیم و براق شدن موها دارد . این روغن در رشته های مو نفوذ کرده و پروتئین آن ها را قوی تر می ‎سازد.

نحوه استفاده :

مقداری روغن نارگیل را روی حرارت قرار دهید تا از حالت جامد دربیاید و سپس موهای خشک و یا مرطوب خود را تکه تکه جدا کرده و با دستانتان به روغن نارگیل آغشته کنید تا زمانی که همه قسمت های پوست سرتان را بپوشاند و سپس به مدت 5 الی 10 دقیقه پوست سرتان را ماساژ دهید . بهتر است این روغن حداقل به مدت 30 دقیقه و حداکثر به مدت یک شب بر روی سرتان باقی بماند و در نهایت موهای خود را با یک شامپو طبیعی و ملایم شستشو دهید.

برای بهبود عملکرد روغن نارگیل ، می ‎توانید 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و روغن کرچک نیز به آن اضافه کنید.

این روند را هفته ای یک بار تکرار کنید.

2. روغن باباسو

در صورتی که موهایتان با روغن نارگیل سازگاری نداشت ، بهتراست از روغن باباسو استفاده کنید که این روغن دارای خاصیت چرب کننده کم تری در مقایسه با روغن نارگیل است و باعث تقویت ساقه مو شده و آن را درخشان تر می‎ کند.

نحوه استفاده :

مقداری از روغن را بر روی کف دستان خود ریخته ، دستانتان را به هم مالش دهید و سپس موهای خود را به خوبی به آن آغشته کنید.

3. ژلاتین

ژلاتین یکی از داروهای طبیعی تقویت کننده و درخشان کننده مو است که این ماده موهای آسیب دیده را درمان کرده و از بروز مو خوره در آن جلوگیری می ‎کند.

مواد لازم :

    2 فنجان آب

    1 قاشق غذاخوری ژلاتین بدون چربی

    2 قطره روغن اسانس نعناع (اختیاری)

طرز تهیه و استفاده :

مواد را با هم ترکیب کرده و درون یک بطری دارای سری اسپری بریزید و سپس ماسک بدست آمده را بر روی موهای خود اسپری کرده و به مدت 5 دقیقه پوست سر و موهایتان را مالش دهید و در نهایت موهای خود را با یک شامپو طبیعی شستشو داده و خشک کنید.

این ماسک را هفته ای یک مرتبه تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

4. تخم مرغ

پروتئین های مختلف موجود در تخم مرغ ، ساقه مو را تقویت کرده و موجب سلامت و درخشندگی آن خواهند شد.

نحوه استفاده :

کافیست یک یا دو عدد تخ مرغ را شکسته و آن را بر روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید و پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه موهای خود را با یک شامپو طبیعی شستشو دهید.

به منظور بهبود عملکرد تخم مرغ می ‎توانید مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.

5. ماسک سرکه سفید و عسل

این ماسک به تقویت ریشه های مو و ضخیم تر شدن ساقه مو کمک می ‎کند.

مواد لازم:

    ¾ فنجان آب

    3 قاشق غذاخوری سرکه سفید

    2 قاشق غذاخوری عسل

    2 قطره روغن گیاهی به دلخواه

طرز تهیه و استفاده :

همه مواد را ترکیب کرده و درون یک ظرف دارای سری اسپری بریزید و تمام قسمت های موهایتان را از ریشه تا انتها با این ماسک مرطوب کنید.

6. گزنه

گزنه، سرشار از هورمون های گیاهی و مواد معدنی است و به برطرف کردن روغن اضافی پوست سر، شوره سر و درمان موهای ضعیف و شکننده کمک می ‎کند. اضافه کردن مقداری روغن اسطوخودوس به آن نیز باعث نرمی و درخشندگی آن خواهد شد.

مواد لازم :

    2 الی 4 قاشق غذاخوری گزنه خشک شده

    1 فنجان آب مقطر

    3 الی 5 قطره روغن اسانس اسطوخودوس

طرز تهیه و استفاده :

گزنه را به آب مقطر اضافه کرده و بر روی شعله گاز قرار دهید تا به جوش بیاید و پس از گذشت 10 دقیقه آن را از روی شعله برداشته و اجازه دهید خنک شود و سپس مایع را از صافی رد کرده و درست قبل از استفاده از آن ، روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید و قبل از استحمام، سر خود را با این ماسک شستشو دهید.

7. ماسک آووکادو و تخم مرغ

پیش از این هم در بخش ماسک های خانگی به این مورد اشاره داشتیم که این ماسک سبب ضخیم تر شدن ساقه مو، درخشندگی آن و افزایش سرعت رشد موها خواهد شد . ترکیب آووکادو و تخم مرغ همچنین سبب تسکین خارش پوست سر نیز می‎ شود.

مواد لازم :

    1 عدد آووکادو رسیده

    1 عدد تخم مرغ

    1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

    1 قاشق غذاخوری عسل (اختیاری)

طرز تهیه و استفاده :

آووکادو را از پوسته جدا کرده و درون مخلوط کن بریزید . تخم مرغ و روغن زیتون و عسل را به آن اضافه کرده و دستگاه را روشن کنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود و سپس این ماسک را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و سر خود را با حوله بپوشانید و پس از گذشت 20 الی 30 دقیقه ، موهای خود را با یک شامپو طبیعی شستشو دهید.

8. آملا (انگور هندی)

آملا سرشار از آنتی اکسیدان ها ، اسید های آمینه و سایر مواد مغذی است که به کند شدن ریزش مو کمک کرده و باعث افزایش ضخامت و درخشندگی آن خواهند شد.

مواد لازم:

    1 قاشق چای خوری پودر آملا

    1 فنجان آب

طرز تهیه و استفاده :

مواد را درون یک کاسه با هم ترکیب کنید و اجازه دهید به مدت 1 شبانه روز استراحت کنید و سپس مایع را از صافی رد کرده و پس از شستشو موهایتان با شامپو، آن را بر روی موهای خود بمالید و پس از گذشت 5 دقیقه موهای خود را با آب خنک و یا ولرم شستشو دهید.

9. حنا

حنا دارای نتیجه سریع و چشم گیری در افزایش ضخامت موها می ‎باشد . این ماده همچنین باعث درخشندگی موها و جلوگیری از بروز شوره سر و خارش پوست سر نیز خواهد شد.

مواد لازم :

    5 قاشق غذاخوری پودر حنا

    آب به مقدار لازم

    1 قاشق غذاخوری زوغن زیتون

    1 قاشق غذاخوری آب لیمو

    1 عدد تخم مرغ

    ¼ فنجان ماست (اختیاری)

طرز تهیه و استفاده :

مواد را درون ظرفی به خوبی با هم مخلوط کنید تا ترکیبی با قوام مناسب حاصل شود . مواد را روی پوست سر و موهای خود بمالید و پس از گذشت حداقل 30 الی 60 دقیقه، موهای خود را با یک شامپو طبیعی شسشتو دهید.

این ماسک را هر هفته و یا هر دو هفته یک بار تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

10. ویتامین های مورد نیاز مو

فولیکول های مو ساخته شده از پروتئین ها ، ویتامین ها و مواد مغذی مختلفی هستند . در صورتی که بدن شما با کمبود هر یک از این مواد رو به رو شود ، سلامت مو به خطر افتاده و متزلزل خواهد شد . بنابراین داشتن رژیم غذایی متعادل نقش به سزایی در حفظ سلامت موهای شما خواهد داشت.

بنابراین مواد غذایی مصرفی روزانه شما باید حاوی پروتئین ها، چربی های سالم و میوه ها سبزیجات کافی باشند.