۰ نفر

چند نکته طلایی برای لاغری !

۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 579544
چند نکته طلایی برای لاغری !

همه‌گیری ویروس کرونا همه ما را ناچار به افزایش وزن کرده است، به همین دلیل این روزها بسیاری از ما راه‌های کاهش وزن را در ذهن، مرور می‌کنیم.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ در حالی که رژیم های فانتزی مختلفی وجود دارد که ادعا می‌کند در کوتاه مدت باعث کاهش وزن می‌شود اما اکثر آنها در دراز مدت پایدار نیست. اما جالب است بدانید برخی از روش‌های ساده قدیمی می‌تواند به شما در کاهش وزن و حفظ آن کمک کند.

 آب گرم بنوشید

کنترل وزن

پیشنهاد می‌شود آب گرم به جای آب سرد بنوشید. آب گرم یک اکسیر محسوب می‌شود و به بدن در دفع سموم (آما) کمک می‌کند. آما یک ماده غذایی چسبناک است که به دلیل آلودگی و انتخاب غذای ناسالم در بدن تجمع می‌یابد.

به اندازه کافی بخوابید

خوابیدن بین ساعت ۱۰شب تا ۶صبح از نظر رژیم کاهش وزن بهترین زمان است. حتی تحقیقات مدرن نشان می‌دهد که کم خوابی می‌تواند به سلامت روحی و جسمی افراد آسیب برساند.

 یک شام سبک بخورید

کنترل وزن

خوردن یک شام سبک سیستم گوارشی شما را تحت فشار قرار نمی‌دهد و سم زدایی طبیعی بدن را هنگام خواب افزایش می‌دهد. بهترین زمان برای صرف شام قبل از ساعت ۷ بعد از ظهر است. این به بدن شما زمان کافی برای هضم غذا می‌دهد.

سه وعده غذا در روز داشته باشید

بدن شما به فرایند هضم منظم در زمان استراحت نیاز دارد. بنابراین ، مهم است که با خوردن وعده‌های غذایی سالم و کوچک به او استراحت دهید. خوردن سه وعده غذایی در روز بدون هیچ میان وعده‌ای در بین آن به شما زمان هضم می‌دهد.

بعد از غذا پیاده روی کنید

کنترل وزن

فعالیت بدنی برای رفاه عمومی مهم است. اگر نمی‌توانید به باشگاه بروید، هر روز حداقل ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بعد از غذا پیاده روی را انتخاب کنید. این به متابولیسم شما کمک کرده و احساس سبکی می‌کند.

غذاهای فصلی بخورید

طبیعت به هر فصل به ما غذا می‌دهد. در تابستان ، طبیعت به ما غذاهایی می‌دهد که ما را خنک نگه می‌دارد. در زمستان به ما آجیل ، دانه‌ها و سبزیجات ریشه می‌دهد.

 هر ۶ دسته غذا را داشته باشید

این رژیم غذا را به شش دسته تقسیم می‌کند - شیرین ، ترش ، تند ، قابض ، تلخ و شور. مهم این است که شما از همه ذائقه برای متعادل کردن گوناها و دوشاها در بدن برخوردار باشید. قند و نمک زیاد می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

گیاهان را در غذای خود بگنجانید

برخی از ادویه جات و گیاهان رایج مورد استفاده در خانه عبارتند از زردچوبه ، زنجبیل ، آشواگاندا ، گوگول ، تریفالا و دارچین. استفاده روزانه از آنها در وعده‌های غذایی باعث کاهش وزن می‌شود.