۰ نفر

عرشی؛

برای ایجاد ایمنی باید ۸۰درصد از جامعه هدف واکسینه شوند

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۳۹
کد خبر: 577792
برای ایجاد ایمنی باید ۸۰درصد از جامعه هدف واکسینه شوند

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: برای ایجاد ایمنی ناشی از ویروس کرونا لازم است تا ۸۰درصد از جامعه هدف واکسینه شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهنام عرشی معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در ارتباط زنده  اخبار شبکه یک با اشاره به واکسیناسیون کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر تنوع واکسن و اطلاع رسانی از جمله دلایل استقبال مردم از تلقیح واکسن است و انجام واکسیناسیون  در شهر‌های بزرگ  به صورت محله به محله  و نیرو‌های سیار تاثیر مثبت و خوبی داشته است

او اد امه داد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از جمعیت هدف  نوبت اول و بیش از ۵۵ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

عرشی بیان کرد: امروزه واکسیناسیون دز  سوم در افراد بالای ۶۰ سال تاثیر مثبت داشته است. در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نزدیک به ۶/۵ میلیون نفر واکسینه و نوبت دوم بعد از حدود یک ماه تزریق می‌شود.

او گفت: مطالعات نشان می‌دهد که ایمنی جامعه با تزریق ۸۰ درصد از جامعه هدف حاصل می‌شود، اما بهتر است که در حدود ۸۵ درصد از افراد هدف واکسینه شوند. مردم باید نکات بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.