۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ نشانه‌ جدی چاقی!

۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳
کد خبر: 573336
۵ نشانه‌ جدی چاقی!

چاقی یک وضعیت بهداشتی بحرانی است که طی چند دهه گذشته به شکل یک بیماری همه‌گیر جهانی ظاهر شده است. این معضل عمدتاً از دو عامل تغذیه نامناسب و سبک زندگی افراد ناشی می‌شود.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ تناسب اندام نه تنها برای جذاب به نظر رسیدن اهمیت دارد بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز کاهش می‌دهد. بهترین کار برای مقابله با روند شکل‌گیری چاقی این است که مراقبت از وزن بدن خود را قبل از اضافه وزن قابل ملاحظه شروع کنید تا مجبور نشوید روند سخت و پیچیده کاهش وزن را طی کنید. برخی نشانه‌های مطمئن وجود دارد که نشان می‌دهد افزایش وزن شما به مشکلی جدی تبدیل خواهد شد و شما باید اقدامات لازم را برای کنترل آن قبل از اینکه شدید شود انجام دهید. در اینجا پنج نشانه وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

لباس‌ها تنگ می‌شود

یک نوسان جزئی در وزن شما در یک یا دو ماه طبیعی است. در زنان ، این تقریباً نزدیک به چرخه قاعدگی ماهانه آنها است که عمدتا به دلیل تغییرات هورمونی و احتباس آب اتفاق می افتد. اما اگر می بینید که پوشیدن لباس‌های معمولی یا لباس‌های جدیدی که چند ماه پیش با خود آورده اید دشوار است ، این یک علامت هشدار برای شما است. شما نمی‌‎توانید دکمه ها را ببندید ، مخصوصاً قسمت میانی یا بازوهای شما محکم می‌شود یا کمر شلوارهای شما دیگر مناسب نیست. این علائم را ساده نگیرید.

افزایش وزن

پاها متورم می‌شود

اضافه وزن باعث فشار بر سیستم عصبی در پاها و پاهای شما می‌شود که خون را به قلب منتقل می‌کند و بالعکس. بنابراین ، هنگامی که اضافه وزن دارید ، اعصاب نمی‌‎تواند خون را به درستی حمل کند که منجر به تورم در پا می‌شود. در موارد شدید ، افرادی که از چاقی رنج می برند نیز ممکن است دچار واریس یا لخته شوند. علاوه بر این ، افزایش وزن ممکن است منجر به افزایش حمله قلبی در افراد شود.

خستگی

اگر مدام احساس خستگی می‌کنید ، بررسی کنید که آیا در چند ماه گذشته وزن خود را افزایش داده‌اید یا خیر. افرادی که وزن خود را افزایش می‌دهند ، صبح‌ها حتی پس از خواب کامل احساس خستگی می کنند. این به این دلیل است که چاقی جریان تنفس در شب را مختل می‌کند ، که به نوبه خود باعث وقفه تنفسی در خواب می‌شود. این افراد شب ها خروپف می کنند و حتی بیدار می‌شوند ، که بر کیفیت خواب آنها تأثیر می گذارد و در طول روز احساس خستگی می‌کند.

افزایش وزن

تنگی نفس

تنگی نفس با بسیاری از بیماری‌ها مرتبط است و یکی از آنها افزایش وزن است. افراد دارای اضافه وزن اغلب چربی زیادی در اطراف قفسه سینه خود جمع می‌کنند که این امر مانع تنفس طبیعی آنها می‌شود. آنها بلافاصله بعد از انجام کارهای ساده خانه احساس تنگی نفس می‌کنند. حتی بعد از پیاده روی و بلند کردن وزنه‌های سنگین برای آنها یک وظیفه است. در موارد شدید ، حتی ممکن است هنگام خوابیدن نفس کشیدن برایشان سخت شود.

افزایش وزن

عادت ماهیانه نامنظم و یبوست

در زنان، افزایش وزن منجر به مشکلات هورمونی می‌شود که چرخه قاعدگی ماهانه آنها را مختل می‌کند. حتی درد عادت ماهیانه نیز می تواند کمی بیش از حد قابل کنترل باشد. علاوه بر این ، افزایش وزن نیز می‌تواند منجر به مشکل یبوست در مردان و زنان شود. خواب ضعیف هضم غذا را برای معده سخت می‌کند و در نتیجه فرد صبح احساس یبوست می‌کند.