۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا کالین پاول با وجود دو دوز واکسن در گذشت؟

۲۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۲
کد خبر: 572887
چرا کالین پاول با وجود دو دوز واکسن در گذشت؟

بسیاری از مخالفان واکسن در حال حاضر به مساله مرگ کالین پاول وزیر سابق امور خارجه آمریکا اشاره دارند که با وجود دو دوز کامل واکسن درگذشت. اما چرا این افراد اشتباه می‌کنند؟

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛  پاول ۸۴ سال سن داشت و با سرطان خون مختل کننده سیستم ایمنی بدن multiple myeloma دست و پنجه نرم می‌کرد.

اطلاعات CDC تصدیق می‌کند زمانی که افراد واکسینه‌شده حتی پس از دریافت ٢دوز واکسن به کووید مبتلا می‌شوند، بیماری بین 

آنها کمتر شایع و عمومی می‌شود.

در حقیقت شیوع بیماری ۶ برابر کمتر از زمانیست که افراد در هر رده سنی واکسینه نباشند. 

ریسک‌ مرگ در یک بازه معین و ثابت، در افراد واکسینه‌شده ١١.٣برابر کمتر از افرادی است که واکسینه نشده‌اند.

هر اندازه بیشتر دیتاها و اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، بیشتر مشخص می‌شود که اکثرا در ریسک خیلی کمتری نسبت به پاول هستند حتی زمانی که کاملا سالم بود.

بسیاری از موارد پیشرفته بیماری در افراد سن بالا اتفاق می‌افتد چرا که آنها پاسخ ایمنی ضعیف‌تری نسبت به واکسن و بیماری‌ها دارند.

همچنین افرادی سنین بالاتر زودتر از بقیه واکسینه شده‌اند و ممکن است کمرنگ شدن اثر واکسن بخاطر گذشت زمان اتفاق افتاده باشد؛به همین دلیل در اولویت دریافت دوز بوستر قرار دارند.

افراد بالای ۶۵ سالی که واکسن فایزر دریافت کرده بودند اواخر سپتامبر برای دریافت دوز بوستر واجد شرایط شده‌اند.

اجازه واکسیناسیون با مدرنا و جانسون اند جانسون به زودی ممکن است.

یک مطالعه انجام شده از ماه مارس تا‌ می امسال مشخص کرده که ۴۴/۷ ٪ از موارد حاد بیماری که به بستری شدن نیازمند شدند، دارای سیستم ایمنی بسیار ضعیفی بوده‌اند.

افراد با سرطان خون، پاسخ ضعیف‌تری به واکسن کووید دارند و برخی حتی هیچ محافظتی در بدنشان ایجاد نمی‌شود.این اتفاق تقصیر واکسن ‌نیست.

این اتفاق درنتیجه بیماریست زمانی که بدن در تلاش برای محافظت از خود است، واکسن با آن تداخل ایجاد می‌کند.

سن پاول و شرایطی که داشت برای او یک ریسک بزرگ بود. ایمنی فردی او کافی نبود بلکه لازم بود تاجای ممکن، اطرافیان او‌ نیز برای کاهش شانس پاول برای ابتلا به کووید، به صورت فول واکسینه شوند.