۰ نفر

مخاطبان اقتصاد آنلاین پاسخ داده‌اند؛

تلاش برای جلوگیری از شیوع پیک ششم کرونا / کدام محدودیت‌ ها اثرگذار بوده‌ اند؟

۲۰ مهر ۱۴۰۰، ۲۰:۰۶
کد خبر: 570868
تلاش برای جلوگیری از شیوع پیک ششم کرونا / کدام محدودیت‌ ها اثرگذار بوده‌ اند؟

چند روز پیش در خبری اعلام شد که محدودیت‌های کرونایی از آبان ماه لغو خواهد شد؛ این خبر موافقان و مخالفان زیادی داشته که نظرات هر یک نیز می‌تواند بررسی شود؛ اقتصاد آنلاین در یک نظرسنجی به بررسی دیدگاه موافقان و مخالفان این تصمیم پرداخت.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ با شیوع کرونا در کشور، محدودیت‌های زیادی وضع شد؛ محدودیت‌هایی که بسیاری از آن‌ها، نقش بسیاری در کاهش شیوع و چرخه بیماری داشته است؛ اما از سویی دیگر برخی محدودیت‌ها نیز وجود داشتند که نارضایتی‌هایی نسبت به آن وجود داشت و برخی افراد این محدودیت‌ها را نه تنها در کاهش شیوع بیماری موثر نمی‌دانستند بلکه تاکید داشتند جریان زندگی را مختل و مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

حال در روزهای اخیر خبری منتشر شد که احتمال لغو محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آبان وجود دارد؛ انتشار این خبر چند موج مختلف از نظرات را به دنبال داشت؛ عده‌ای مخالف حذف محدودیت‌ها بودند و تداوم آن‌ها را برای جلوگیری از عدم سرایت بیماری ضروری می‌دانستند؛ عده‌ای دیگر نیز با اشاره به محدودیت‌هایی چون منع تردد، محدودیت‌ها را بی‌فایده عنوان کردند؛ برخی هم معتقد بودند از محدودیت‌های وضع شده برخی از آنها مناسب بوده و برخی دیگر نقشی در کاهش شیوع بیماری نداشته است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده در اینستاگرام اقتصاد آنلاین در رابطه با این موضوع، تعداد موافقان محدودیت‌ها بیش از مخالفان بود؛ اما نکته جالب توجه این بود که غالب مخاطبان، از منع تردد شبانه ناراضی بودند و وجود آن را در کاهش سرایت بیماری بی‌فایده عنوان کردند.

یکی از مخاطبان اقتصاد آنلاین در این نظرسنجی نوشت: محدودیت‌ها در کاهش شیوع بیماری موثر بود و تا زمانی که واکسیناسیون به حد کافی نرسد و شیوع کرونا کاهشی قابل توجه نداشته باشد، نباید اقدام به حذف آن‌ها کرد.

مخاطب دیگری نیز با اشاره به پیک ششم و احتمال وقوع آن گفت: باتوجه به اینکه پیک ششم در کمین کشور است، نباید اقدام به حذف محدودیت‌ها کرد.

یک مخاطب دیگر هم با اشاره به وضعیت نابسامان وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس، گفت: ابتدا باید وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی را سامان داد؛ عملا محدودیت‌های شبانه و سایر محدودیت‌ها بی‌فایده است؛ چراکه مردم در زمان مراجعه به محل کار و بازگشت از آن به شدت در معرض کرونا هستند و محدودیت‌ها با این شرایط تاثیرگذاری قابل توجهی نخواهد داشت.

مخاطب دیگری هم گفت: محدودیت‌ها باید سفت و سخت اجرا شود؛ ممنوعیت سفر ادامه یابد و رستوران‌ها هم به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند؛ زیرا هنوز کرونا در کشور ادامه دارد و واکسیناسیون را نمی‌توان پایان کرونا فرض کرد.

سایر نظرات نیز تاحدودی در راستای موضوعات بیان‌شده بود؛ باتوجه به آنچه مخاطبان اقتصاد آنلاین در این نظرسنجی ابراز داشتند، محدودیت‌ها غالبا در کاهش شیوع کرونا موثر بوده‌اند؛ اما از سوی دیگر سیاست‌ها و تصمیمات اشتباه این تاثیر را کاهش داده و تمام تلاش‌ها و قرنطینه‌های خانگی عده‌ای محدود را بی‌فایده کرده است.

حال هنوز مشخص نیست چه تصمیمی قرار است اتخاذ شود؛ اما همانطور که مخاطبان در تماس با اقتصادآنلاین هم عنوان کرده‌اند، کرونا هنوز پایان نیافته و باید با دقت در تصمیمات دقت کرد از وقوع بحرانی جدید جلوگیری کرد.