۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۲۲ مزیت و کاربرد جوش شیرین

۱۳ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 568516
۲۲ مزیت و کاربرد جوش شیرین

جوش شیرین که به آن بی‌کربنات سدیم نیز گفته می‌شود، به دلیل این که خاصیت خمیرمایه‌ای دارد و به این معنی که با تولید دی‌اکسیدکربن باعث بالارفتن خمیر می‌شود، به طور گسترده‌ای در پخت‌وپز به کار می‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین، جدای از پخت‌وپز، جوش شیرین دارای انواع استفاده‌های اضافی خانگی و فواید سلامتی است. در ادامه ۲۲ مزیت و استفاده از جوش شیرین آورده شده است. 

۱. درمان سوزش معده:

جوش شیرین

سوزش معده که به‌عنوان ریفلاکس اسیدی نیز شناخته می‌شود، نوعی احساس سوزش دردناک است که در ناحیه فوقانی معده ایجاد می‌شود و تا ناحیه گلو نیز گسترش می‌یابد. علت رفلاکس اسید از معده و بالا آمدن در طول مری، لوله‌ای است که معده شما را به دهان متصل می‌کند.

 چند دلیل عمده ریفلاکس شامل: پرخوری، استرس و خوردن غذا‌های چرب یا غذا‌های با ادویه زیاد است. جوش شیرین با خنثی‌سازی اسید معده می‌تواند به درمان دل‌درد کمک کند. یک قاشق‌چای‌خوری جوش شیرین را در یک لیوان آب سرد حل کرده و مخلوط را به‌آرامی بنوشید.

 البته نکات منفی در این روش درمانی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید. در مورد اینکه آیا همه افراد با علائم سوزش معده در واقع اسید معده بالایی دارند، هنوز بحث‌هایی وجود دارد. جوش شیرین دارای مقدار زیادی سدیم است که شامل ۶۲۹ میلی‌گرم در ۱/۲ قاشق‌چای‌خوری است. استفاده مداوم از این ماده ممکن است منجر به آلکالوز متابولیکی و مشکلات قلبی شود. 

۲. استفاده از جوش شیرین به‌عنوان دهان‌شویه:

دهان‌شویه افزودنی عالی برای یک برنامه بهداشتی و بهداشت دهان و دندان است. دهان‌شویه به گوشه‌هایی از دهان و شکاف دندان‌ها، لثه‌ها و زبان که ممکن است هنگام مسواک زدن از دست برود می‌رسد. بسیاری از افراد از جوش شیرین به‌عنوان جایگزین دهان‌شویه استفاده می‌کنند. برخی مطالعات نشان داده‌اند که جوش شیرین می‌تواند به طراوت نفس کمک کند و حتی خواص ضدمیکروبی و ضدباکتریایی را فراهم کند.

 بااین‌حال، یک مطالعه نشان داده است که اگرچه جوش شیرین منجر به افزایش pH بزاقی می‌شود که برای جلوگیری از رشد باکتری مهم است اما به طور قابل‌توجهی سطح باکتری‌های دهان را کاهش نمی‌دهد. 

دستور تهیه دهان‌شویه جوش شیرین ساده است. ۱/۲ قاشق‌چای‌خوری جوش شیرین را به نصف لیوان آب گرم اضافه کنید، و سپس مثل همیشه درون دهان غرغره کنید. 

۳. تسکین زخم‌های شانکر:

زخم‌های شانکر زخم‌های کوچک و دردناکی هستند که می‌توانند در داخل دهان ایجاد شوند. برخلاف زخم‌های معمول، زخم‌های شانکر روی لب ایجاد نمی‌شوند و مسری نیستند. 

اگرچه شواهد بیشتری لازم است، برخی تحقیقات نشان داده‌اند که دهان‌شویه جوش شیرین برای تسکین درد ناشی از زخم‌های شانکر بسیار مناسب است. برای تسکین زخم‌ها، می‌توانید دهان‌شویه جوش شیرین را با استفاده از دستورالعمل مورد قبل تهیه کنید. دهان خود را با این ترکیب روزی یک‌بار بشویید تا زخم شانکر بهبود یابد. 

۴. سفید کردن دندان‌ها:

جوش شیرین و سفید کردن دندانجوش شیرین یک داروی محبوب خانگی برای سفید کردن دندان‌ها است. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که خمیردندان حاوی جوش شیرین برای سفید کردن دندان و ازبین‌بردن پلاک‌ها، بهتر از خمیردندان بدون جوش شیرین است.

 این احتمالاً به این دلیل است که جوش شیرین دارای خواص سایشی ملایمی است که باعث می‌شود پیوند‌های مولکول‌های لکه‌دار دندان‌ها را بشکند. همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضدمیکروبی است که می‌تواند به مبارزه با باکتری‌های مضر کمک کند. 

۵. جوش شیرین به‌عنوان دئودورانت:

با کمال تعجب باید گفت که عرق انسان بدون بو است. عرق فقط پس از تجزیه به‌وسیله باکتری‌های زیربغل، بو می‌گیرد. این باکتری‌ها عرق شما را به مواد زائد اسیدی تبدیل می‌کنند که گاهاً بوی بدی می‌دهند. جوش شیرین ممکن است با اسیدی کردن عرق بدن، بوی بد عرق را از بین ببرد. برای این کار سعی کنید جوش شیرین را زیربغل خود بزنید و مطمئناً تفاوت را تجربه خواهید کرد. 

۶. بهبود بخشیدن عملکرد ورزشی:

جوش شیرین که به آن بی‌کربنات سدیم نیز گفته می‌شود، یک مکمل محبوب در بین ورزشکاران است. برخی مطالعات نشان می‌دهند که جوش شیرین می‌تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی‌تری در اوج عملکرد ورزشی خود به‌خصوص در حین انجام تمرینات بی‌هوازی یا تمرین با شدت بالا و سرعتی عمل کنید.

 در حین ورزش با شدت بالا، سلول‌های عضلانی شما شروع به تولید اسیدلاکتیک می‌کنند که مسئول احساس سوزش عضله در هنگام ورزش است. اسیدلاکتیک همچنین باعث کاهش PH درون سلول‌ها می‌شود که ممکن است منجر به خستگی عضلانی شود. 

جوش شیرین دارای PH بالایی است که ممکن است باعث به تأخیر افتادن خستگی شود و به شما اجازه می‌دهد که در اوج توانایی خود ورزش کنید. به‌عنوان‌مثال، یک مطالعه نشان داده است افرادی که جوش شیرین مصرف می‌کردند به طور متوسط ۴.۵ دقیقه بیشتر از افرادی که جوش شیرین مصرف نمی‌کردند می‌توانستند ورزش کنند.

 یک مطالعه مصرف ۳۰۰ میلی‌گرم جوش شیرین به‌ازای هر ۳۳.۸ اونس (۱ لیتر) آب ۱-۲ ساعت قبل از ورزش را توصیه می‌کند. مطالعه دیگری افزود که مصرف جوش شیرین ۳ ساعت قبل از ورزش منجر به ناراحتی گوارشی کمتری می‌شود. 

۷. برطرف‌کردن خارش پوست و آفتاب‌سوختگی: 

برای تسکین خارش پوست غالباً استفاده از یک وان جوش شیرین توصیه می‌شود. این حمام‌ها معمولاً برای خارش ناشی از گزش و نیش زنبور‌های عسل استفاده می‌شود. علاوه بر این، جوش شیرین ممکن است به تسکین خارش ناشی از آفتاب‌سوختگی نیز کمک کند.

 برخی از افراد ادعا می‌کنند که در صورت ترکیب جوش شیرین با سایر مواد مانند نشاسته ذرت و بلغور جو دوسر، می‌تواند مؤثرتر باشد. برای تهیه یک حمام جوش شیرین، ۱-۲ فنجان جوش شیرین را به یک وان آب ولرم اضافه کنید و حتماً اطمینان حاصل کنید که ناحیه آسیب‌دیده کاملاً خیس شده باشد. برای مناطق خاص‌تر، می‌توانید یک خمیر با جوش شیرین و کمی آب درست کنید و یک‌لایه ضخیم از خمیر را روی ناحیه آسیب‌دیده قرار دهید. 

۸- کندتر کردن پیشرفت بیماری مزمن کلیه: 

افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیه (CKD)، در طول مدت به‌آرامی عملکرد کلیه‌های خود را از دست می‌دهند. کلیه‌ها از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند زیرا به دفع مواد زائد و آب اضافی از خون کمک می‌کنند. درعین‌حال، کلیه‌ها به تعادل مواد معدنی مهم مانند پتاسیم، سدیم و کلسیم کمک می‌کنند. 

مطالعه‌ای بر روی ۱۳۴ بزرگسال مبتلا به بیماری مزمن کلیه نشان داد که کسانی که مکمل‌های بی‌کربنات سدیم (جوش شیرین) مصرف می‌کنند ۳۶٪ کمتر از افرادی که مکمل را مصرف نکرده‌اند، بهبود سریع بیماری را تجربه می‌کنند. بااین‌حال قبل از مصرف جوش شیرین حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

۹. جوش شیرین و بهبود برخی از درمان‌های سرطان: 

سرطان دومین علت اصلی مرگ‌ومیر در سراسر جهان است. سرطان اغلب با شیمی‌درمانی بهبود می‌یابد و در طی این فرایند با کاهش یا توقف رشد سلول‌های سرطانی کار می‌کند. به طور معمول، سلول‌های سرطانی با سرعت زیادی رشد می‌یابند و تقسیم می‌شوند.

 برخی تحقیقات نشان می‌دهند که جوش شیرین می‌تواند به دارو‌های شیمی‌درمانی کمک کند و به طور مؤثرتری کار کنند. جوش شیرین ممکن است محیط را برای تومور‌ها کمتر اسیدی کند که این امر به نفع درمان‌های شیمی‌درمانی است.

 بااین‌حال، شواهد محدود به نشانه‌های اولیه مطالعات حیوانی و سلولی است، بنابراین تحقیقات بیشتر مبتنی بر انسان هنوز موردنیاز است. 

۱۰. جوش شیرین و ازبین‌بردن بو‌های موجود در یخچال:

استفاده-از-جوش-شیرین-برای-بوی-یخچالآیا تابه‌حال یخچال خود را باز کرده‌اید و با بوی تعجب‌آوری روبرو شده‌اید؟ این احتمال وجود دارد که برخی از غذا‌های یخچال شما خاصیت خود را بیش از حد ازدست‌داده‌اند و شروع به خراب‌شدن کرده‌اند. این بوی بد ممکن است مدت‌ها پس از تخلیه یخچال و تمیزکردن کامل آن نیز بماند.

 خوشبختانه جوش شیرین با خنثی‌سازی بوی بد می‌تواند به طراوت یخچال شما کمک کند. این ماده برای ازبین‌بردن بوی بد، نه اینکه فقط بوی بد را پوشانده باشد بلکه با ذرات بوی بد نیز تعامل دارد. برای این کار لازم است یک فنجان را از جوش شیرین پر کنید و آن را در پشت یخچال خود قرار دهید تا بوی بد را خنثی کند. 

۱۱. جوش شیرین به‌عنوان خوشبو‌کننده هوا:

معمولاً همه خوشبو‌کننده‌های تجاری بوی بد را از بین نمی‌برند. در عوض، برخی به‌سادگی مولکول‌های معطر را آزاد می‌کنند که بوی بد را پوشش دهند. علاوه بر این، کمتر از ۱۰ درصد خوشبو‌کننده‌های هوا به شما می‌گویند که این مواد حاوی چه هستند. اگر به مواد شیمیایی که در خوشبو‌کننده‌های هوا یافت می‌شوند حساسیت داشته باشید، این مسئله می‌تواند مشکل‌ساز شود.

 جوش شیرین یک جایگزین عالی و ایمن برای خوشبو‌کننده‌های تجاری است. به این صورت که با ذرات بو ارتباط برقرار می‌کند و آن‌ها را خنثی می‌کند، نه اینکه آن‌ها را مخفی کند. برای ایجاد یک خوشبو‌کننده با جوش شیرین، به موارد زیر احتیاج دارید: 

• یک شیشه کوچک

• ۳/۱ فنجان جوش شیرین

• ۱۰-۱۵ قطره از روغن‌های ضروری موردعلاقه خود 

• یک‌تکه پارچه یا کاغذ

• رشته یا روبان

جوش شیرین و روغن‌های اساسی را به شیشه اضافه کنید. روی آن را با پارچه یا کاغذ بپوشانید و سپس آن را با نخ در محل خود محکم کنید. هنگامی که رایحه شروع به کم‌رنگ شدن می‌کند، شیشه را تکان دهید. 

۱۲. سفید کردن لباس‌ها:

جوش شیرین یک وسیله ارزان برای سفید کردن و تمیزکردن لباس‌های شسته شده است. جوش شیرین یک ماده قلیایی است (نوعی نمک محلول) که می‌تواند به ازبین‌بردن آلودگی‌ها و لکه‌ها کمک کند. 

هنگامی که در آب حل می‌شود، یک ماده قلیایی مانند جوش شیرین می‌تواند با اسید‌های موجود در لکه‌ها قاطی شود و به ازبین‌بردن آن‌ها کمک کند. ۲/۱ فنجان جوش شیرین را به مقدار معمول مواد شوینده لباس خود اضافه کنید. این ماده همچنین به نرم شدن لباس نیز کمک می‌کند، به این معنی که ممکن است به مواد شوینده کمتر از حد معمول نیاز داشته باشید. 

۱۳. جوش شیرین نوعی تمیز‌کننده آشپزخانه:

تطبیق‌پذیری جوش شیرین آن را به یک تمیز‌کننده عالی آشپزخانه تبدیل کرده است. این ماده نه‌تنها می‌تواند لکه‌های سخت را از بین ببرد بلکه به ازبین‌بردن بو‌های بد نیز کمک می‌کند. برای استفاده از جوش شیرین در آشپزخانه خود، جوش شیرین را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید.

 خمیر را با یک اسفنج یا پارچه به سطوح موردنظر بمالید و کاملاً مالش دهید تا در نهایت تمیزی را به چشم ببینید. در ادامه چند وسیله در آشپزخانه وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با جوش شیرین تمیز کنید، 

از جمله: 

• فر‌ها

• فنجان‌های رنگی ناشی از قهوه

• سنگ مرمر لکه شده

• لکه‌های چربی

• کاشی آشپزخانه

• زهکش‌های مسدود شده

• نقره لکه‌دار

• ماکروویو

۱۴- ازبین‌بردن بوی زباله:

کیسه‌های زباله اغلب بوی پوسیدگی دارند زیرا در آن‌ها مواد زائد مختلف در حال پوسیدگی وجود دارد. متأسفانه، این بو می‌تواند به آشپزخانه و سایر مناطق خانه نیز سرایت کند اما خوشبختانه جوش شیرین می‌تواند به ازبین‌بردن بوی زباله کمک کند. این بو‌ها اغلب اسیدی هستند، بنابراین جوش شیرین می‌تواند با مولکول‌های بو تعامل داشته و آن‌ها را خنثی کند. در حقیقت، دانشمندان دریافتند که پخش جوش شیرین در ته سطل‌های زباله می‌تواند به میزان ۷۰٪ بوی زباله را خنثی کرده و از بین ببرد. 

۱۵- پاک‌کردن لکه‌های سرسخت موجود در سطح فرش‌ها:

ترکیبی از جوش شیرین و سرکه می‌تواند سرسخت‌ترین لکه‌های فرش را از بین ببرد. هنگامی که جوش شیرین و سرکه مخلوط می‌شوند، ترکیبی به نام اسید کربنیک ایجاد می‌کنند که ماده رایج در تمیزکردن محصولات است. 

این واکنش میزان زیادی گاز ایجاد می‌کند که ممکن است به ازبین‌بردن لکه‌های سخت کمک کند. در ادامه چگونگی ازبین‌بردن لکه‌های سرسخت فرش فقط با جوش شیرین و سرکه را توضیح می‌دهیم: 

• لکه فرش را با یک‌لایه نازک جوش شیرین بپوشانید. 

• یک بطری اسپری خالی را با مخلوط ۱ به ۱ سرکه و آب پر کنید و آن را روی محل لکه‌دار بپاشید. 

• تا ۱ ساعت یا تا زمان خشک شدن سطح صبر کنید. 

• جوش شیرین را با برس شسته و باقی‌مانده را جاروبرقی بکشید. 

• اکنون باید لکه کاملاً پاک شود. اگر باقی‌مانده جوش شیرین روی فرش باقی‌مانده است، آن را با یک حوله مرطوب پاک کنید. 

۱۶. تمیز‌کننده چندمنظوره حمام: 

تمیزکردن حمام‌ها نیز نظیر آشپزخانه‌ها دشوار است. حمام‌ها نیز سطوح متنوعی دارند که به طور مداوم مورداستفاده قرار می‌گیرند و بنابراین باید مرتباً تمیز شوند. درحالی‌که انواع تمیز‌کننده‌های تجاری حمام موجود است، بسیاری از افراد گزینه تمیزکردن طبیعی و مقرون‌به‌صرفه را ترجیح می‌دهند.

 جوش شیرین مفید است و اگرچه از کارایی کمتری نسبت به پاک‌کننده‌های تجاری برخوردار است اما بسیاری از سطوح حمام را سفید و ضدعفونی می‌کند. در ادامه چند سطح وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با جوش شیرین تمیز کنید،

 از جمله: 

• کاشی حمام

• توالت

• دوش

• وان‌ها

• سینک ظرف‌شویی

با استفاده از جوش شیرین و کمی آب خمیر درست کنید. با استفاده از اسفنج یا پارچه، مخلوط به‌دست‌آمده را کاملاً روی سطح موردنظر برای تمیز شدن بمالید و سپس ۱۵-۲۰ دقیقه بعد سطح را با یک‌پارچه مرطوب پاک کنید. 

۱۷. تمیز و ضدعفونی‌کردن میوه و سبزیجات:

شستشو سبزیجاتبسیاری از مردم نگران آفت‌کش‌ها در مواد غذایی هستند اما لازم است بدانید که از سموم دفع آفات، برای جلوگیری از آسیب محصولات توسط حشرات، میکروب‌ها، جوندگان و علف‌های هرز استفاده می‌شود. پوست کندن میوه بهترین راه برای ازبین‌بردن سموم دفع آفات است اما بااین‌حال، این بدان معنی است که شما مواد مغذی مهمی مانند فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در پوست بسیاری از میوه‌ها را از دست می‌دهید و آن‌ها را دریافت نمی‌کنید.

 جالب است بدانید، تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که خیساندن میوه‌ها و سبزیجات در یک محلول جوش شیرین مؤثرترین راه برای ازبین‌بردن سموم دفع آفات و بالطبع مصرف میوه‌ها با پوست است. یک مطالعه نشان داده است که خیساندن سیب در محلول جوش شیرین و آب به مدت ۱۲-۱۵ دقیقه تقریباً همه سموم دفع آفات را از بین برد. لطفاً توجه داشته باشید که این روش، سموم آفات را که به پوست میوه نفوذ کرده‌اند از بین نمی‌برد. بااین‌حال تحقیقات بیشتری لازم است تا بدانیم آیا این موارد برای انواع دیگر محصولات نیز مفید هستند یا خیر

۱۸. تمیزکردن ظروف نقره‌ای لهستانی:

جوش شیرین یک گزینه مفید برای برق انداختن ظروف نقره‌ای تجاری است. 

برای این کار شما به موارد زیر احتیاج دارید: 

• یک ظرف پخت آلومینیومی یا یک ظرف پخت که با ورق آلومینیوم پوشانده شده است

• ۱ فنجان آب جوش

• ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین

• ۲/۱ فنجان سرکه سفید

جوش شیرین را به قابلمه آلومینیومی اضافه کنید و به‌آرامی سرکه بریزید. بعد، آب جوش را ریخته و سپس نقره را در ظرف پخت قرار دهید. تقریباً بلافاصله لکه‌ها باید از بین بروند و شما می‌توانید ظرف ۳۰ ثانیه و نه بیشتر، ظروف نقره را از ظرف خارج کنید. بااین‌وجود، ممکن است نیاز باشد ظروف نقره‌ای بسیار لکه‌دار تا ۱ دقیقه در مخلوط باقی بمانند.

 در این مخلوط، نقره با ظرف آلومینیوم و جوش شیرین تحت واکنش شیمیایی قرار می‌گیرند. این ماده لکه را از ظروف نقره‌ای به داخل ظرف آلومینیومی منتقل می‌کند یا ممکن است در پایین تابه بقایای زرد و کم‌رنگی ایجاد کند. 

۱۹. پاک‌کردن قابلمه‌های سوخته شده:

بسیاری از افراد هنگام آشپزی ناخواسته ته‌دیگ را می‌سوزانند و به همین دلیل تمیزکردن این ظروف می‌تواند یک کابوس باشد، اما شما می‌توانید یک دیگ سوزانده شده را به‌راحتی با جوش شیرین و آب پاک کنید.

 برای این کار به کف قابلمه مقدار زیادی جوش شیرین بپاشید و به‌اندازه کافی آب اضافه کنید تا مناطق سوخته شده را بپوشاند و سپس مخلوط را به جوش آورده و ظرف را طبق معمول خالی کنید. 

اگر لکه‌های لجبازی باقی‌مانده‌اند، یک پد آب پاک‌کن بگیرید، مقدار کمی مایع لباسشویی به آن اضافه کنید و باقی‌مانده‌های سوخته را به‌آرامی بردارید. 

۲۰. خاموش‌کردن آتش‌های روغن و چربی:

جالب اینجاست که برخی از کپسول‌های آتش‌نشانی حاوی جوش شیرین هستند. جوش شیرین گاهی به‌عنوان کپسول‌های آتش‌نشانی شیمیایی خشک شناخته می‌شود و برای اطفا حریق‌های روغن، چربی و آتش استفاده می‌شود. جوش شیرین با حرارت واکنش می‌دهد و دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند که آتش را خفه و خاموش می‌کند.

 به همین ترتیب، می‌توان از جوش شیرین برای خاموش‌کردن روغن‌های کوچک و آتش‌سوزی استفاده کرد. بااین‌حال، انتظار نداشته باشید که جوش شیرین آتش‌های بزرگ‌تر منازل را خاموش کند. آتش‌سوزی‌های بزرگ اکسیژن بیشتری جذب می‌کنند و می‌توانند اثرات جوش شیرین را خنثی کنند. 

۲۱. قاتل خانگی علف‌های هرز:

علف‌های هرز گیاهان مزاحمی هستند که می‌توانند در ترک مسیر‌های عبور شما رشد کنند. این علف‌ها اغلب ریشه‌های عمیقی دارند که باعث می‌شوند بدون استفاده از کشنده شیمیایی علف‌های هرز، ازبین‌بردن آن‌ها دشوار باشد اما خوشبختانه، شما می‌توانید از جوش شیرین به‌عنوان یک گزینه مطمئن و ارزان‌تر استفاده کنید.

 جوش شیرین به دلیل این که سرشار از سدیم است، باعث ایجاد محیط سختی برای علف‌های هرز می‌شود. برای این کار چند مشت جوش شیرین را روی علف‌های هرز که در شکاف‌های پیاده‌رو، راهرو‌ها و سایر مناطقی که آن‌ها رشد کرده‌اند، بپاشید. 

بااین‌حال، از استفاده از جوش شیرین برای ازبین‌بردن علف‌های هرز در گل و باغچه‌های خود خودداری کنید، زیرا ممکن است گیاهان دیگر شما را نیز از بین ببرد. 

۲۲. جوش شیرین به‌عنوان خوشبو‌کننده کفش:

داشتن کفش‌های بدبو یک مشکل رایج است که می‌تواند کاملاً خجالت‌آور باشد. خوشبختانه جوش شیرین یک داروی عالی برای تازه‌سازی کفش‌های بدبو است. برای این کار دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در دو پارچه نخی یا پارچه‌های نازک بریزید. پارچه‌ها را با نوار لاستیکی یا رشته محکم کنید و هرکدام را در هر کفش قرار دهید و هنگامی که می‌خواهید کفش خود را بپوشید کیسه‌های جوش شیرین را بردارید. 

نکته آخر:

جوش شیرین یک ماده متنوع است که علاوه بر پخت‌وپز، کاربرد‌های زیادی نیز دارد. وقتی صحبت از خنثی‌سازی بو و تمیزکردن می‌شود، جوش شیرین به میان می‌آید. این پایه اصلی خانگی می‌تواند به ازبین‌بردن لکه‌های سخت، ازبین‌بردن بوی بد و پاک‌کردن مناطق دشوار مانند اجاق‌گاز، ماکروویو و دوغاب کاشی کمک کند. علاوه بر این، جوش شیرین فواید مختلفی برای سلامتی دارد. 

به‌عنوان‌مثال، می‌تواند به معالجه دل‌درد، تسکین زخم‌های شانکر و حتی سفید کردن دندان‌ها نیز کمک کند. علاوه بر این، جوش شیرین ارزان و به طور گسترده در دسترس است و می‌توانید یک ظرف جوش شیرین را از فروشگاه مواد غذایی محلی خود بگیرید. دفعه بعدی که باید یک لکه یا بوی سخت را از بین ببرید، به سمت جوش شیرین بروید!