۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

آیا صرع به ارث می رسد؟

۸ مهر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 567082
آیا صرع به ارث می رسد؟

اکثر کودکان مبتلا به صرع دچار تشنج یا صرع نمی شوند. با این حال از آنجا که ژن ها از طریق خانواده منتقل می شوند این امر ممکن است اتفاق بیوفتد .

به گزارش اقتصادآنلاین، اگر کودک مبتلا به صرع تشنج عمومی داشته باشد احتمال بروز صرع در برادر یا خواهر بیشتر است. داشتن تشنج و صرع به این معنا نیست که شما یا فرزندتان متفاوت از دیگران هستید یا اهمیت کمتری نسبت به دیگران دارید!

وراثت (ژنتیک یا ویژگی های جسمی که از والدین دریافت می کنیم) نقش مهمی در بسیاری از موارد صرع ایفا می کند.

به عنوان مثال همه کسانی که دچار آسیب جدی به سر (علت واضح تشنج) می شوند دچار صرع نمی شوند. کسانی که دچار صرع می شوند ممکن است بیشتر سابقه تشنج در خانواده خود داشته باشند. این سابقه خانوادگی نشان می دهد که ابتلا به صرع برای آنها راحت تر از افرادی است که گرایش ژنتیکی ندارند.

هنگامی که تشنج از دو طرف مغز شروع می شود به آن صرع عمومی می گویند. صرع عمومی بیشتر ارثی است و شامل عوامل ژنتیکی است تا صرع جزئی یا کانونی

در سالهای اخیر پیوندهای ژنتیکی با برخی از انواع صرع جزئی یافت شده است.

آیا برادران و خواهران کودکان مبتلا به صرع بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند؟

تشنج تونیک کلونیک1خطر آنها کمی بیشتر از حد معمول است زیرا ممکن است در خانواده تمایل ژنتیکی به تشنج و صرع وجود داشته باشد.

با وجود این اکثر برادران و خواهران دچار صرع نمی شوند. اگر کودک مبتلا به صرع دچار تشنج عمومی شود احتمال بروز صرع در برادر یا خواهر بیشتر است.

به خاطر داشته باشید صرع "مسری" نیست و مردم نمی توانند مانند سرماخوردگی "آن را" بگیرند.

اگر من مبتلا به صرع هستم آیا فرزندانم نیز مبتلا خواهند شد؟

اکثر کودکان مبتلا به صرع دچار تشنج یا صرع نمی شوند. با این حال از آنجا که ژن ها از طریق خانواده منتقل می شوند این امر امکان پذیر است. در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.

کمتر از 2 نفر از هر 100 نفر در طول زندگی خود دچار صرع می شوند.

خطر برای کودکانی که پدرشان مبتلا به صرع است فقط کمی بیشتر است.

اگر مادر مبتلا به صرع باشد و پدر مبتلا نباشد خطر همچنان کمتر از 5 در 100 است.

اگر هر دو والدین صرع داشته باشند خطر کمی بیشتر است.

اکثر کودکان صرع را از والدین خود به ارث نمی برند اما احتمال به ارث بردن برخی از انواع صرع بیشتر است.

اگر مبتلا به صرع هستید ممکن است بترسید که فرزندان شما نیز دچار صرع شوند. با این حال دانستن حقایق مهم است. خطر انتقال صرع به فرزندان شما معمولاً کم است. صرع نباید دلیلی برای بچه دار نشدن باشد. آزمایش پزشکی ممکن است به افرادی که دارای شکل ژنتیکی صرع شناخته شده هستند کمک کند خطرات آنها را درک کنند.

اگر کودکی دچار صرع شد به یاد داشته باشید که بسیاری از کودکان می توانند تشنج ها را به طور کامل کنترل کنند. برای برخی ممکن است  حتی صرع برطرف شود. مهمتر از همه داشتن تشنج و صرع به این معنی نیست که شما یا فرزندتان متفاوت از دیگران هستید یا از اهمیت کمتری برخوردار هستید!