۰ نفر

وزیر بهداشت؛

با کمبود تخت و امکانات بهداشتی در مشهد مواجه هستیم

۷ مهر ۱۴۰۰، ۱:۳۰
کد خبر: 566614
 با کمبود تخت و امکانات بهداشتی در مشهد مواجه هستیم

وزیر بهداشت با اشاره به جمعیت زیاد زائران به مشهد گفت: میزان تخت و امکانات بهداشت و درمان در این شهر کافی نیست و با اینکه امکاناتی همچون بیمارستان فوق تخصصی آستان قدس رضوی نیز به ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شده، اما همچنان با کمبودهایی در این حوزه مواجه‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهرام عین‌اللهی طی سفر به مشهد و دیدار با تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی خیلی خوب بوده و با تدابیر اجرا شده در این بارگاه ملکوتی، هم حرمت زائران حفظ شده و هم امکان زیارت فراهم شده است.

 وی با تقدیر از خدمات آستان قدس رضوی در دوره کرونا اظهار کرد: آستان قدس رضوی از همان ابتداء شیوع کرونا و با وجود همه مشکلاتی که وجود داشت، از اقدامات وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا حمایت کرد و به الگویی موفق در این عرصه تبدیل شد.

وزیر بهداشت به نگاه ویژه این وزارتخانه به شهر مشهد هم اشاره کرد و گفت: مشهد را نباید فقط به نسبت جمعیت این شهر دید، این شهر به واسطه حرم مطهر حضرت رضا(ع) و زائران ایشان، قله کشور است و در زمان‌های خاص، چند میلیون نفر بیش از جمعیت این شهر در آن حضور می‌یابند.

عین‌اللهی تصریح کرد: متاسفانه با وجود این ویژگی، میزان تخت و امکانات بهداشت و درمان در این شهر کافی نیست و با اینکه امکاناتی همچون بیمارستان فوق تخصصی آستان قدس رضوی نیز به ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شده، اما همچنان با کمبودهایی در این حوزه مواجه‌ایم.

 وی افزود: ما شهر مشهد را ویژه می‌بینیم و با توجه به اینکه حوزه پیشگیری را بر درمان مقدم می‌دانیم، تلاش خواهیم کرد نظارت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه را تقویت کنیم؛ چراکه در زمان‌های خاص زائران بسیاری از شهرهای مختلف و حتی کشورهای دیگر به مشهد مقدس مشرف می‌شوند و ضروری است وضعیت سلامت آب، غذا و امکانات بهداشتی هتل‌ها و اماکن اقامتی آن‌ها به طور مستمر مورد پایش قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: نکته مهم دیگر این است که بسیاری از زائران امام رضا(ع) از نظر توان مالی، جزو گروه‌های محروم و کم‌برخوردار هستند که باید آن‌ها را حمایت کنیم تا در حوزه بهداشت و درمان با مشکلی مواجه نباشند.برای این منظور برنامه‌ریزی‌هایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و طرح‌هایی برای توسعه فضاهای درمانی پیش‌بینی شده است که امیدواریم با همکاری آستان قدس رضوی و دیگر مجموعه‌ها به نتیجه برسد و در خدمت زائران قرا بگیرد.

وزیر بهداشت به سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی در کشور هم اشاره کرد و گفت: تحقق این هدف ثمره لطف الهی، همراهی مردم و همکاری همه مجموعه‌ها از جمله بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی است که ۲۴ ساعته پای کار آمدند تا واکسینه کردن مردم با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: هفته گذشته با تزریق ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن در کشور، به اندازه تمام جمعیت برخی کشورهای منطقه واکسن تزریق کردیم و خوشبختانه این روند همچنان با سرعت ادامه دارد.

به گزارش آستان نیوز، عین‌اللهی افزود: با سرعت گرفتن واکسیناسیون عمومی، به تدریج آمار زائران امام رضا(ع) هم به زمان اوج خواهد باز خواهد گشت، اما همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری باید مورد توجه باشد.