۰ نفر

معاون فنی گمرک؛

واردات واکسن کرونا به ۷۳میلیون دُز رسید

۶ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵
کد خبر: 566499
واردات واکسن کرونا به ۷۳میلیون دُز رسید

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: صبح امروز (سه‌شنبه، ۶ مهرماه) با ورود پنجاه و نهمین محموله واکسن کرونا شامل ۲ میلیون دز از نوع سینوفارم، میزان واکسن‌های وارداتی از مرز ۷۳ میلیون دز گذشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مهرداد جمالی ارونقی» امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه این میزان دز واکسن وارداتی کرونا سی و پنجمین محموله واکسن چینی سینوفارم است، اظهار داشت: این محموله شمار واکسن‌ها را به ۷۳ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۶۰۶ دز رساند.

وی با بیان اینکه محموله وارداتی به صورت حمل یک‌سره تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است، خاطرنشان‌کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده در هفته جاری بخشی از محموله ۱۰ میلیون دز جانسون‌اند جانسون و فایزر وارد کشور شود.

 از اسفندماه ۹۸ ویروس کووید ۱۹ در کشور شیوع پیدا کرد و از اسفندماه سال ۹۹ واکسیناسیون عمومی آغاز شد.

بر اساس آمار منتشر شده گمرک، بیشترین واردات واکسن از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۹ تا ۳۱ شهریورماه سال جاری مربوط به واکسن سینوفارم چین با ۳۵ محموله شامل ۶۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دز بوده است.

پس از آن سه محموله واکسن آسترازنکا (وارداتی از ژاپن) با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز، یک محموله کووکس وارداتی از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز، یک محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از چین- سبد کووکس با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز، ۱۲ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با یک میلیون و ۳۴۵ هزار دز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از روسیه با ۹۶۳ هزار دز، یک محموله کووکس وارداتی از کره‌جنوبی با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با ۶۵۰ هزار دز و یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دز وارد کشور شده است.

برپایه این آمارها، بیشترین میزان واردات واکسن در شهریورماه امسال با ۳۸ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دز است.