۰ نفر

محلول آب نمک از گسترش ویروس کرونا جلوگیری می‌کند؟

۶ مهر ۱۴۰۰، ۸:۰۰
کد خبر: 566279
محلول آب نمک از گسترش ویروس کرونا جلوگیری می‌کند؟

محققان گزارش می دهند که محلول آب نمک ممکن است به توقف عملکرد کروناویروس کمک کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، با این حال از آنجائیکه نمک نمی‌تواند از تکثیر ویروس جلوگیری کند، از اینرو محافظت کامل در برابر عفونت یا درمان کووید ۱۹ را ارائه نمی‌دهد.

«کریستیان گازو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سائوپائولو برزیل، می‌گوید: «این یک راه حل واحد نیست و باید در چند روز اول پس از ابتلاء به عفونت مورد استفاده قرار گیرد.»

در این مطالعه، محلول نمکی کلرید سدیم ۱.۱ درصد (سالین) در آزمایش سلول‌های ریه آلوده در آزمایشگاه، تکثیر ویروس را تا ۸۸ درصد کاهش داد.

وی در ادامه می‌افزاید: «کاهش تکثیر ویروس به معنای کاهش شدت بیماری و پاسخ التهابی است. کووید ۱۹ یک بیماری پیچیده است که شامل مرحله تکثیر ویروسی است که سالین می‌تواند آن را درمان کند و سپس وارد مرحله التهاب سیستمیک که بسیار گسترده‌تر است، می‌شود.»

به گفته گازو، «این مرحله دوم می‌تواند شدید باشد و منجر به عوارض متعددی در اندام‌های مختلف شود.»

محققان می‌گویند اگر این راهکار در آزمایشات بالینی مؤثر واقع شود، می‌تواند به توسعه روش‌های جدیدی برای پیشگیری یا درمان کووید ۱۹ منجر شود.

به گفته محققان، در حال حاضر این دارو برای پیشگیری از سایر بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود و می‌تواند با کاهش بار ویروسی شدت کووید ۱۹ را به حداقل برساند.