۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

بهترین و بدترین غذاها برای نفخ

۵ مهر ۱۴۰۰، ۲۳:۰۰
کد خبر: 566162
بهترین و بدترین غذاها برای نفخ

بیایید درباره چیزی ناراحت کننده صحبت کنیم: گاز و نفخ

به گزارش اقتصادآنلاین، اکثر افراد از ۱۲ تا ۲۵ بار در روز گاز دفع می کنند. پس از خوردن و نوشیدن، غذا و مایعات،  فضای داخل شکم و روده شما پر می شود، و این به معنی بزرگ شدن شکم است.

شکم بالون مانند  لزوما نشان نمی دهد که چیزی که خورده اید اشتباه بوده است اما اگر شکم شما بیش از حد متورم شده باشد و به شلوارتان فشار وارد  شود ممکن است بخواهید رژیم غذایی تان را بررسی  کنید.

بدترین غذا ها برای نفخ: کلم بروکلی، کلم، کلم پیچ

کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم، سبزیجاتی هستند که حاوی ریفینوز هستند قندی که تا زمانی که باکتری ها در روده شما تخریب می شوند بدون هضم باقی  می ماند و گاز تولید می کند و به نوبه خود باعث می شود که شما نفخ  کنید .

خواص کلم

 اما هنوز آن سبزی های سالم در معده می مانند.

"به طور مداوم خوردن مواد خوراکی غنی از مواد مغذی، غذاهایی با فیبر های بالا منجر به داشتن یک سیستم گوارش قوی تر و سالم تر می شود که کمتر مستعد ابتلا به نفخ است."

بنابراین به خوردن مواد غذایی سبز ادامه دهید اما توجه داشته باشید که چه مقدار می خورید. و اگر نمی توانید حتی یک گرم کلم پیچ خود را کنار بگذارید پختن هر سبزی، فیبر را نرم می کند و با پختن مقداری از آب ان قسمت کم می شود و کوچک می شود بنابراین فضای کمتری در مجرای گوارشی اشغال می کند.

 این به طور کامل نفخ را از بین نمی برد و یا از آن جلوگیری نمی کند اما ممکن است هضم  سبزیجات  را آسان تر کند.

بدترین غذا ها برای نفخ: حبوبات

این احتمالا برای شما خبر جدیدی نیست، اما لوبیا، همراه با عدس، سویا و نخود فرنگی غذاهایی هستند که باعث  ایجاد گاز می شوند.

 این مواد اساسا پروتئین در یک غلاف هستند، اما حاوی قندها و فیبرهایی هستند که بدن ما نمی تواند آنها را جذب کند. بنابراین هنگامی که حبوبات به روده بزرگ می رسند باکتری های روده ای شما باعث هدایت آنها می شوند و از آنها تغذیه میکنند.

 این فرآیند منجر به تولید گاز می شود و می تواند باعث نفخ در شکم شما شود.

 حبوبات را با غلات کاملا قابل هضم، مانند برنج یا کینوا ترکیب کنید. بدن شما در نهایت به آنها عادت میکند.

"اگرشما اغلب میوه ها، سبزیجات، آجیل ها، دانه های کامل و حبوبات را مصرف کنید، انقدر شما را اذیت نخواهد کرد تا اینکه گهگاهی آنها را مصرف کنید."

 بدترین غداها برای نفخ: لبنیات

لبنیات

اگر بعد از چند برش پنیر یا یک کاسه غلات با شیر احساس نفخ می کنید، ممکن است عدم تحمل لاکتوز داشته باشید این بدان معنا است که بدن شما آنزیم های لازم را برای تجزیه لاکتوز (قند موجود در محصولات لبنی) ندارد. 

که می تواند باعث ایجاد گاز در دستگاه گوارش شود و نفخ ایجاد کند.

بنابراین قبل از اینکه تمام این گاز به شما برسد از مصرف محصولات لبنی خودداری کنید و از بسیاری از جایگزین های بدون لاکتوز استفاده کنید. انجمن گوارش آمریکا (AGA) همچنین پیشنهاد می دهد استفاده از قرص های لاکتاز مانند لکتاید، به مردم کمک می کند تا غذاهای حاوی لاکتوز را هضم کنند.

بدترین غذا ها برای نفخ: سیب

خوردن یک سیب در روز ممکن است شما را از رفتن به پزشک بازدارد، اما نفخ را از شما دور نمیکند.  

سیب منبع غنی از فیبر است، همچنین حاوی فروکتوز و سوربیتول است، قندهایی که در میو ها یافت میشوند و بسیاری از مردم نمیتوانند آن را تحمل کنند.

 نتیجه؟ شما آن را  درست حدس زدید: گاز و نفخ اجتناب ناپذیر

با این حال  سیب یک میان وعده عالی است یک سیب به طور متوسط ۴.۵ گرم پروتئین و حدود ۱۰٪ از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین میکند بنابراین آنها را به طور کامل از دست ندهید.

"خوردن سیب به طور خاص به کاهش خطر ابتلا به  بیماری های قلبی و مشکلات تنفسی، از جمله آسم، برونشیت و آمفیزم مرتبط است.  آنها را درحد اعتدال و به طور جداگانه از وعده های غذایی بخورید، و زمان غذا خوردن خود را به درستی تنظیم کنید.

 میوه های دیگر که باعث نفخ میشوند: گلابی، هلو و آلو

بدترین غذاها برای نفخ: غذاهای شور

 خوردن غذاهایی با منبع سدیم بالا می تواند باعث حفظ آب شود و  این امر باعث بزرگ شدن شکم شما میشود. با این حال اجتناب از سدیم  اسان نیست. CDC گزارش می دهد که حدود ۹۰ درصد از آمریکایی ها مصرف سدیم بیشتری نسبت به رژیم غذایی سالم دارند (۲۳۰۰ میلی گرم در روز برای اکثر مردم و ۱۵۰۰ میلی گرم برای بزرگسالان بالای ۵۰ سال ، افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا توصیه می شود ) 

سدیم راه خود را به غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده، از جمله سوپ ها، نان ها و این غذاهای شگفت آور شور باز کرده است. این باعث می شود که اجتناب از ان دشوار باشد. هنگامی که مصرف نمکتان زیاد شد، آب زیادی بنوشید تا بتوانید آن را دفع کنید.

بهترین غذاها برای نفخ: خیار

فواید خیارمردم از خیار استفاده می کنند تا پف زیر چشم خود را کاهش دهند و شما می توانید آن را بخورید تا همین کار را برای شکم خود انجام دهید.این سبزی حاوی کورستین، یک آنتی اکسیدان فلاونوئید است که به کاهش تورم کمک می کند.

خیار فعالیت آنزیم های پیش التهابی را مهار می کند. بنابراین آن را تکه تکه کرده و همانگونه که هست بخورید و یا نوشیدنی های شیرین را با یک لیوان آب خیار بخورید.

بهترین غذا ها برای نفخ: موز

غذاها ی غنی از پتاسیم مانند موز، آووکادو، کیوی، پرتقال و پسته با تنظیم سطوح سدیم در بدن شما از احتباس آب جلوگیری میکنند و به این ترتیب می توانند موجب کاهش نفخ ناشی از نمک شوند. موز همچنین دارای فیبر محلول است که می تواند از یبوست جلوگیری کند.

نفخ همچنین می تواند ناشی از یبوست باشد. اگر شما قادر به  انجام دادن عمل دفع نیستید، این امر میتواند موجب ظاهری متورم در شما شود.

بهترین غذاها برای نفخ: پاپایا

آنزیم موجود در پاپایا (پاپائین) به کاهش پروتئین ها در سیستم گوارش شما کمک می کند که هضم را آسان تر می کند. میوه های گرمسیری  دارای خواص ضد التهابی، و همچنین فیبر هایی هستند که از دستگاه گوارش حمایت می کنند.

 پاپایا را کامل و تازه بخورید و یا به صورت اسموتی مخلوط کنید.

بهترین غذاها برای نفخ: مارچوبه

انواع-مارچوبه

مارچوبه غذایی فوق العاده برای رفع نفخ است. مطمئنا، باعث بوی ادرار می شود، اما همچنین باعث می شود شما ادرار کنید  و به شما کمک میکند تمام آب اضافه را دفع کنید، بنابراین هر گونه ناراحتی و نفخ را از بین میبرد.

 مارچوبه حاوی پروبیوتیک ها است که به رشد باکتری های "خوب" کمک می کند. این به حفظ تعادل سالم در سیستم گوارش شما برای جلوگیری و یا کاهش گاز کمک می کند.

در نهایت مارچوبه حاوی فیبر محلول و نامحلول است که به ارتقاء سلامت کلی گوارشی کمک می کند.

بهترین غذاها برای نفخ: ماست پروبیوتیک

مقداری از آن باکتری های خوب را به نام پروبیوتیک ها به روده خود وارد کنید،آنها به تنظیم هضم و سلامت کلی دستگاه گوارش کمک می کنند.

 مطمئنا، شما می توانید مکمل های پروبیوتیک مصرف کنید، اما ممکن است آن را به صورت یک صبحانه مصرف کنید.

پس نفخ خود را با یک ماست پروبیوتیک از بین ببرید. شما می توانید آن را با کمی عسل مربا یا گرانولا شیرین کنید.

بهترین غذاها برای نفخ: دانه های رازیانه

رازیانه نجات دهنده دستگاه گوارش است. بذرها دارای یک ترکیبی هستند که اسپاسم های  دستگاه گوارش را تسکین می دهند، و اجازه می دهند گازها و نفخ از بین بروند. 

شما می توانید دانه های رازیانه  را در نان، سوسیس و سایر غذاهای گوشتی پیدا کنید. شما همچنین می توانید به طور مستقیم ان را بخورید یا  یک چای رازیانه در انتهای یک وعده غذایی بخورید.

بهترین غذاها برای نفخ: زنجبیل

زنجبیل یک درمان خانگی برای سرماخوردگی، درد عضلات ، گرفتگی و دریازدگی است.  زنجبیل یک ضد نفخ و ضد التهاب طبیعی است. و سیستم گوارش را آرام می کند و عضلات دستگاه گوارش را شل می کند، که می تواند نفخ را از بین ببرد. همچنین حاوی آنزیمی است که پروتئین ها را جذب می کند، بنابراین گاز ناشی از پروتئین را کاهش می دهد.

زنجبیل تازه را می توان به اسموتی ها ،سس سالاد، چای خانگی و دستور های غذایی دیگر اضافه کرد.   

بهترین غذاها برای نفخ: چای نعناع و بابونه

دمنوش بابونه

اگر بعد از شام احساس خستگی می کنید، می توانید یک فنجان داغ چای نعناع یا چای بابونه بنوشید. هر دو ، ماهیچه های دستگاه گوارش  را آرام می کنند تا به دفع  گاز که باعث نفخ معده می شود کمک کنند. به غیر از بهبود هضم، بابونه همچنین می تواند آرامش بخش باشد، که می تواند به کاهش هر گونه ناراحتی معده کمک کند.