۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۶ درمان خانگی برای عفونت ادراری

۵ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۰
کد خبر: 566127
۶ درمان خانگی برای عفونت ادراری

عفونت های ادراری سالانه میلیون ها نفر را درگیر می کند .

به گزارش اقتصادآنلاین، اگرچه آنها به طور سنتی با آنتی بیوتیک ها درمان می شوند ، اما بسیاری از داروهای خانگی نیز وجود دارد که به درمان آنها کمک کرده و از بروز مجدد آنها جلوگیری می کند .

عفونت مجاری ادراری چیست؟

عفونت مجاری ادراری (UTI) عفونتی است که بر هر قسمت از مجاری ادراری ، از جمله کلیه ها ، حالب ها ، مثانه یا مجرای ادراری تأثیر می گذارد .

باکتری های روده شایع ترین علت عفونت ادراری هستند ، اما قارچ ها و ویروس ها نیز می توانند باعث عفونت شوند .

عفونت ادراری

علائم شایع عفونت ادراری شامل :

• احساس سوزش هنگام ادرار کردن

• تکرر ادرار

• ادرار قرمز یا تیره

• ادرار با بوی قوی

• احساس تخلیه ناقص مثانه

• درد لگن

اگرچه عفونت های ادراری می تواند بر همه افراد تأثیر بگذارد ، اما زنان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند . این به این دلیل است که در مجرای ادراری ، لوله ای که ادرار را از مثانه خارج می کند ، در زنان کوتاهتر از مردان است. این امر ورود باکتری ها و رسیدن آن به مثانه را آسان می کند .

در حقیقت ، تقریبا نیمی از همه زنان در برهه ای از زندگی خود UTI را تجربه خواهند کرد .

آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های مجاری ادراری استفاده می شوند و گاهی اوقات در دوزهای کم و در درازمدت برای جلوگیری از عود بیماری استفاده می شوند .چندین روش طبیعی هم برای محافظت در برابر عفونت ها و کاهش خطر عود وجود دارد .در اینجا ۶ درمان خانگی برتر برای مقابله با عفونت ادراری وجود دارد :

۱. مایعات فراوان بنوشید

وضعیت هیدراتاسیون با خطر عفونت مجاری ادراری ارتباط دارد . این به این دلیل است که ادرار منظم می تواند به دفع باکتری ها از مجاری ادراری برای جلوگیری از عفونت کمک کند .

یک مطالعه تحقیقاتی  شرکت کنندگان را با کاترهای ادراری طولانی مدت مورد بررسی قرار داد و دریافت که خروجی ادرار کم با افزایش خطر ابتلا به عفونت ادراری مرتبط است .

مطالعه ای در سال ۲۰۰۳ بر روی ۱۴۱ دختر انجام شد و نشان داد که مصرف کم مایعات  و ادرار مکرر هر دو با UTI های مکرر مرتبط هستند .

در مطالعه دیگری ، ۲۸ زن وضعیت هیدراته خود را با استفاده از یک پروب برای اندازه گیری غلظت ادرار خود کنترل کردند . آنها دریافتند که افزایش مصرف مایعات منجر به کاهش فرکانس UTI می شود .

برای هیدراته ماندن و تامین مایعات مورد نیاز خود ، بهتر است در طول روز و همیشه وقتی تشنه هستید آب بنوشید.

۲. مصرف ویتامین C را افزایش دهید .

ویتامینبرخی شواهد نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین C می تواند در برابر عفونت های دستگاه ادراری محافظت کند . تصور می شود که ویتامین C با افزایش اسیدیته ادرار عمل می کند و در نتیجه باکتری های عامل عفونت را از بین می برد .

در سال ۲۰۰۷ در مورد عفونت های ادراری در زنان باردار و اثرات مصرف روزانه ۱۰۰ میلی گرم ویتامین C مطالعه ای صورت  گرفت .

این مطالعه نشان داد که ویتامین C دارای یک اثر محافظتی است و خطر عفونت های ادراری را در افرادی که ویتامین C مصرف می کنند در مقایسه با گروه کنترل بیش از نصف کاهش می دهد .

یک مطالعه دیگر عوامل رفتاری موثر بر خطر عفونت مجاری ادراری را مورد بررسی قرار داد و دریافت که مصرف زیاد ویتامین C خطرابتلا  را کاهش می دهد .

میوه ها و سبزیجات به ویژه ان هایی  که سرشار از ویتامین C هستند  راه خوبی برای کاهش خطر ابتلا هستند .فلفل قرمز ، پرتقال ، گریپ فروت و کیوی همه حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین C برای مصرف در یک وعده هستند .

۳. آب زغال اخته شیرین نشده بنوشید .

نوشیدن آب زغال اخته شیرین نشده یکی از شناخته شده ترین داروهای طبیعی برای عفونت های ادراری است .این ماده  با جلوگیری از چسبندگی باکتری ها به مجاری ادراری عمل می کند و در نتیجه از عفونت جلوگیری می کند .

در یکی از مطالعات اخیر ، زنانی که سابقه عفونت مجاری ادراری داشته اند ، روزانه ۲۴ وعده ۲۴۰ میلی لیتر آب کرن بری نوشیدند . کسانی که آب کرن بری نوشیده بودند ، قسمت های UTI کمتری نسبت به گروه کنترل داشتند .

زغال+اخته

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف محصولات کرن بری ممکن است تعداد عفونت های مجاری ادراری را در یک سال کاهش دهد ، مخصوصاً برای زنانی که عفونت های مجاری ادراری دارند .

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که درمان با کپسول آب کرن بری معادل دو وعده آب زغال اخته می تواند خطر عفونت های دستگاه ادراری را به نصف کاهش دهد .

با این حال ، برخی مطالعات دیگر نشان می دهد که آب کرن بری ممکن است در پیشگیری از عفونت های ادراری موثر نباشد .

در یک  مطالعه مجموع ۴،۴۷۳ شرکت کننده مورد بررسی قرار گرفتند . اگرچه برخی مطالعات کوچکتر نشان می دهد که محصولات کرن بری می توانند فراوانی UTI را کاهش دهند ، سایر مطالعات بزرگتر هیچ نتیجه ای نداشت .

اگرچه شواهد متفاوت است ، اما  آب زغال اخته ممکن است در کاهش خطر عفونت های دستگاه ادراری مفید باشد .

به خاطر داشته باشید که این مزایا فقط در مورد آب کرن بری شیرین نشده اعمال می شود ، نه محصولات اماده تجاری که شیرین شده اند.

۴- پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های مفیدی هستند که از طریق غذا یا مکمل ها مصرف می شوند . آنها می توانند تعادل سالم باکتری ها را در روده شما تقویت کنند .

پروبیوتیک ها به صورت مکمل در دسترس هستند یا می توانند در غذاهای تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی ، کامبوچا و ماست پروبیوتیک یافت شوند .

پروبیوتیک مصرف کنید

استفاده از پروبیوتیک ها با همه چیز از بهبود سلامت دستگاه گوارش گرفته تا تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن مرتبط است .

برخی از مطالعات همچنین نشان می دهد که انواع خاصی از پروبیوتیک ها ممکن است خطر ابتلا به عفونت ادراری را کاهش دهند .

یک مطالعه نیز نشان داد که لاکتوباسیلوس ، نوعی پروبیوتیک معمولی ، به جلوگیری از عفونت های عفونی در زنان بالغ کمک می کند .

مطالعه دیگری نشان داد که مصرف هر دو پروبیوتیک و آنتی بیوتیک در پیشگیری از عفونت مجاری ادراری مکرر موثرتر از استفاده از آنتی بیوتیک ها به تنهایی است .

آنتی بیوتیک ها ، خط اصلی دفاع در برابر عفونت های ادراری ، می توانند باعث ایجاد اختلال در سطح باکتری های روده شوند . پروبیوتیک ها ممکن است در بازسازی باکتری های روده پس از درمان آنتی بیوتیکی مفید باشند .

مطالعات نشان داده است که پروبیوتیک ها می توانند سطح باکتری های خوب روده را افزایش داده و عوارض جانبی مرتبط با مصرف آنتی بیوتیک را کاهش دهند .

۵. این عادات سالم را تمرین کنید

پیشگیری از عفونت های مجاری ادراری با رعایت چند عادت بهداشتی وشستشو شروع می شود .اول ، مهم است که ادرار را برای مدت طولانی نگه ندارید . این می تواند منجر به تجمع باکتری ها و در نتیجه عفونت شود .

ادرار کردن پس از مقاربت جنسی همچنین می تواند با جلوگیری از گسترش باکتری ها ، خطر ابتلا به عفونت ادراری را کاهش دهد .

علاوه بر این ، کسانی که مستعد ابتلا به عفونت های ادراری هستند باید از اسپرم کش خودداری کنند ، زیرا این امر با افزایش عفونت های ادراری مرتبط است .

در نهایت ، هنگام استفاده از توالت ، مطمئن شوید که از سمت جلو به عقب خود را تمیز کرده اید . پاک کردن از پشت به جلو می تواند باعث انتشار باکتری های روده در مجاری ادراری شود و با افزایش خطر ابتلا به عفونت های ادراری همراه است .

۶. این مکمل های طبیعی را امتحان کنید .

چندین مکمل طبیعی ممکن است خطر ایجاد UTI را کاهش دهد .در اینجا چند مکمل مورد مطالعه قرار گرفته است :

مانوز : این یک نوع قند است که در کرن بری وجود دارد و نشان داده شده است که در درمان عفونت های ادراری و جلوگیری از عود  ان موثر است .

برگ خرس : همچنین به عنوان uva-ursi شناخته می شود. یک مطالعه نشان داد که ترکیبی از برگ توت ، ریشه قاصدک و برگ قاصدک عود عفونت ادراری را کاهش می دهد .

عصاره کرن بری:  مانند آب زغال اخته با جلوگیری از چسبندگی باکتری ها به مجاری ادراری عمل می کند .

عصاره سیر

عصاره سیر: نشان داده شده است که سیر دارای خواص ضد میکروبی است و ممکن است بتواند رشد باکتری ها را برای جلوگیری از عفونت های مجاری ادراری از بین ببرد .

نکته پایانی

عفونت های دستگاه ادراری یک مشکل شایع است و مقابله با آن می تواند ناامید کننده باشد. با این حال ، هیدراته ماندن ، تمرین برخی عادات سالم و تکمیل رژیم غذایی خود با برخی از ترکیبات مقابله با عفونت ادراری ، راههای خوبی برای کاهش خطر ابتلا به آنها است .