۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۵ دلیل استفاده از روغن اسطوخودوس برای موها

۴ مهر ۱۴۰۰، ۲۲:۰۰
کد خبر: 566017
۵ دلیل استفاده از روغن اسطوخودوس برای موها

روغن های اساسی به طور فزاینده ای محبوب ترین درمان های خانگی هستند. در این میان ، اسطوخودوس به یکی از محبوبیت های عمده روغن های اساسی تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، روغن اساسی اسطوخودوس مستقیماً از گیاه اسطوخودوس گرفته می شود و دارای موارد استفاده زیاد و رایحه آسمانی می باشد. با استفاده از تکنیک های خاص تقطیر ، محصول نهایی عصاره ای بسیار غلیظ از ترکیبات مفید اسطوخودوس ، پر از مزایای سلامتی و موارد دیگر است.

این موارد شامل مسکن درد ، مسکن میگرن ، خوشبو کننده هوا ، تمیز کننده ها و حتی هدیه های مراقبت از مو هستند. مطالعات نشان می دهد که مزایای زیادی برای مو و موارد مربوط به زیبایی و سلامتی دارد.ما در این مقاله به این موارد خواهیم پرداخت.

چگونه روغن اسطوخودوس سلامت مو را بهبود می بخشد؟

روغن اسطوخودوس دارای خواص مفید بسیاری است که می تواند سلامت مو را نیز در بر داشته باشد ، برخی از آنها در اینجا شرح داده می شوند.

۱. به رشد مو کمک می کند

روغن-اسطوخودوساسانس اسطوخودوس اخیراً برای تحریک رشد مو مورد توجه قرار گرفته است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داده است که روغن اسطوخودوس که به موش ها زده می شود باعث رشد موهای بیشتری می شود. موهای آنها همچنین ضخیم تر و سریعتر از حالت طبیعی رشد می کند.

این تاثیروقتی بیشتر می شود  که روغن بتواند خودش را به پوست سربرساند. در این مطالعات ، روغن اسطوخودوس به مواردی مانند طاسی الگو یا آلوپسی کمک می کند. مطالعات انسانی برای اثبات این مورد لازم است ، اگرچه افراد می توانند با خیال راحت روغن موجود در موهای خود را امتحان کنند.

۲. خواص ضد میکروبی دارد

روغن اسطو خودوس2

اسطوخودوس همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که در یک بررسی در سال ۲۰۱۴ ذکر شده است. این به این معنی است که از رشد باکتری و قارچ جلوگیری می کند.

هنگامی که روی مو یا پوست سر قرار می گیرد ، ممکن است از بروز مشکلات معمول مو یا پوست سر جلوگیری کند. به طور معمول ، ممکن است از خارش پوست سر یا شوره سر و حتی عفونت جلوگیری کند.

۳. ممکن است به جلوگیری یا از بین بردن شپش سر کمک کند

مطالعه ای در سال ۲۰۱۱ نشان داد که روغن اساسی اسطوخودوس می تواند از بروز شپش سر جلوگیری کند. حتی ممکن است شپش سر را نیز از بین ببرد.

روغن اسطو خودوس

در این مطالعه اسطوخودوس با روغن ضروری دیگر ، روغن درخت چای مورد آزمایش قرار گرفت. اگرچه مطالعات بیشتری لازم است ، استفاده از روغن اسطوخودوس احتمالاً می تواند خطر ابتلا به شپش را کاهش دهد. استفاده از روغن درخت چای به همراه آن می تواند حتی موفقیت آمیزتر باشد.

اما این بدان معنا نیست که این روغن ها جایگزین برنامه درمانی تجویز شده شما هستند - برای درمان شپش سر نباید فقط به روغن ها اعتماد کنید.

۴- ممکن است به مهار التهاب پوست کمک کند

از اسطوخودوس بعنوان داروی خانگی برای التهابات پوستی و سوختگی استفاده می شود. استفاده از آن به صورت اسانس ممکن است برای التهاب و خشکی پوست سر مفید باشد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داد که روغن اسطوخودوس به طور موضعی روی التهابات پوستی و زخم ها استفاده می شود و با موفقیت همراه است. این روغن التهاب را کاهش داده و روند بهبودی را تسریع می کند.

۵. دارای اثر آرام بخشی و رایحه ای الهی است

به عنوان یک مزیت برتر ، اسطوخودوس بوی فوق العاده ای دارد. رایحه آن به معنای واقعی کلمه می تواند سیستم عصبی شما را آرام کند. در یک آزمایش درسال ۲۰۱۲ ، افراد پس از استشمام عطر و بوی آن ، آرامش ، لذت و خلق و خوی بهتری را تجربه می کردند.

نحوه استفاده از روغن اسطوخودوس برای مو

روش های زیادی برای استفاده از روغن اسطوخودوس بر روی موهای شما وجود دارد. بسته به مزایایی که می خواهید تجربه کنید ، برخی از برنامه ها بهتر از بقیه هستند.

۱. روغن را به پوست سر خود ماساژ دهید

آیا می خواهید از بهترین مزایای رشد روغن مو و روغن سر اسطوخودوس بهره مند شوید؟ روغن اسطوخودوس رقیق شده را روی پوست سر خود ماساژ دهید.

می توانید اسانس اسطوخودوس را با یک روغن حامل مانند روغن جوجوبا یا نارگیل رقیق کنید. شما باید اسانس و روغن حامل را در قسمتهای مساوی مخلوط کنید.

این بهترین کار برای انجام حمام یا دوش است. بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند و بعد از آن (در صورت تمایل) آن را بشویید. اگر می خواهید حداکثر مزایای آن را داشته باشید ، می توانید یک شب آن را با موهای بسته شده در حوله بگذارید. 

شما همچنین عطر و بوی آرام و دوست داشتنی اسطوخودوس و همچنین برخی از اثرات بهبود دهنده پوست سر را تجربه خواهید کرد.ماساژ روغن در هر مکان از یک بار در هفته تا یک بار در روز به خوبی نتیجه می دهد. 

۲. روغن را به محصولات موی خود اضافه کنید

برای برخی از مزایای روغن بر پوست سر ، رشد مو ، رایحه ، و اثرات آرام بخشی ، روغن  را به محصولات مو اضافه کنید. به عنوان مثال ، می توانید کمی روغن اسطوخودوس به شامپو ، نرم کننده یا محصول دیگر اضافه کنید.

صرفه جویی کنید فقط حدود پنج قطره در هر اونس محصول به آن اضافه کنید تا ایمن باشد. بعد ، طبق دستورالعمل ، از محصول مو استفاده کنید. گزینه دیگر: قبل از استفاده ، دو تا سه قطره مستقیماً به یک دسته از محصولات موی ریخته شده در کف دست خود اضافه کنید. واز آن به دفعاتی که به طور مرتب از محصولات موی خود استفاده می کنید استفاده کنید. همچنین می توانید به شامپوی خانگی خود روغن اضافه کنید. 

۳. محصولاتی را خریداری کنید که قبلاً به آن ها اسانس اسطوخودوس اضافه شده است 

محصولاتی که روغن اسطوخودوس در آنها وجود دارد می توانند آرام بخش ، معطر و برای پوست سر شما مفید باشند. ممکن است لزوما رشد مو را تقویت نکنند - روغن اسطوخودوس به احتمال زیاد رقیق می شود و مقدار آن از کالایی تا کالای دیگر متفاوت است.

دفعه دیگر که محصولات مراقبت از مو را خریداری می کنید ، به مواد تشکیل دهنده آن نگاه کنید. اگر لیست مواد تشکیل دهنده حاوی "اسانس اسطوخودوس" یا "هیدرولات اسطوخودوس" باشد ، این ها محصولات خوبی هستند. هرچه مواد طبیعی و روغن های حامل بیشتر باشد ، بهتر است. به سادگی از محصولات به تعداد مورد نیاز یا طبق دستور روزانه یا هفتگی استفاده کنید.

روغن اسطو خودوس3

۴. از سرم موی اسانس اسطوخودوس استفاده کنید

سرم های مو محصولاتی هستند که برای موارد خاص مراقبت از مو طراحی شده اند. این موارد شامل موهای وز ، موهای چرب ، موخوره و موارد دیگر است.

برخی از سرم های مو به منظور تأثیرات آن به گونه ای طراحی شده اند که شامل اسانس اسطوخودوس هستند. آنها ممکن است دارای برخی از مزایای مفید برای پوست سر باشند اما فواید رشد موی کمتری دارند ، اگرچه ممکن است از شکستن مو و موخوره جلوگیری کنند.

درست مثل خرید هر کالایی ، به لیست مواد تشکیل دهنده روی برچسب نگاه کنید. محصولاتی که محتوای روغن ضروری اسطوخودوس و مواد طبیعی آن را لیست می کنند بهترین گزینه شماست. دستورالعمل های مربوط به محصول سرم مو را برای تعداد دفعات استفاده روزانه یا هفتگی آن دنبال کنید.

۵- هفته ای یک بار ماسک موی اسطوخودوس را امتحان کنید

ماسک موی اسطوخودوس را هفتگی امتحان کنید. این بهترین خاصیت روغن اسطوخودوس را برای مراقبت از مو به شما می دهد. مانند سرم مو ، می تواند مزایایی مانند جلوگیری از شکستگی یا مرطوب کنندگی را نیز به همراه داشته باشد.

برخی از ماسک های تجاری مو حاوی روغنهای اساسی اسطوخودوس هستند - لیست مواد تشکیل دهنده آنها را بررسی کنید. 

آیا روغن اسطوخودوس عوارضی دارد؟

اطمینان حاصل کنید که روغن زیادی به پوست سر یا به محصولات دیگر اضافه نکرده اید. اسانس زیاد می تواند باعث تحریک پوست شود. برای جلوگیری از این مسئله ، همیشه هنگام استفاده از روغنهای ساده از روغن حامل استفاده کنید.

اگر علی رغم استفاده از روغن های حامل ، بثورات پوستی ، کهیر یا درماتیت دارید ، بلافاصله مصرف آن را متوقف کنید. این ممکن است نشانه ای از حساسیت شما به اسطوخودوس باشد. که بسیاری این نشانه ها را دارند .

هرگز روغنهای اساسی ضروری را نخورید و آنها را در چشم خود وارد نکنید. اگر آنها به طور تصادفی در چشم تان وارد شد ، بلافاصله چشم های خود را با آب خنک بشویید.

در صورت استفاده از داروهای آرامبخش یا ضد افسردگی سیستم عصبی ، مراقب استفاده از اسطوخودوس یا استنشاق آن باشید. تداخلات شناخته شده ای با این داروها وجود دارد که ممکن است خواب آلودگی ایجاد کند. فعل و انفعالات دیگر ناشناخته است.

به غیر از این ملاحظات ، استفاده از روغن اساسی اسطوخودوس رقیق شده کاملاً ایمن است.

نکته آخر

روغن اسطوخودوس می تواند یک افزودنی بی خطر و با ارزش برای رژیم مراقبت از مو شما باشد. مطالعات نشان می دهد که ممکن است رشد مو را تقویت کرده و از کم پشت شدن آن جلوگیری کند.

همچنین ممکن است مزایای دیگری برای سلامت کلی پوست سر و مو داشته باشد. روش های زیادی برای استفاده از این روغن وجود دارد که می توانید آن را مستقیما روی موهای خود بمالید ویا با محصولات مورد علاقه خود استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که از آن به درستی استفاده کرده و هرگونه عوارض جانبی احتمالی را در نظر داشته باشید.