۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

مزایای ماسک موی عسلی و طرز تهیه آن

۱ مهر ۱۴۰۰، ۲۱:۴۰
کد خبر: 565115
مزایای ماسک موی عسلی و طرز تهیه آن

هزاران سال است که فرهنگ‌های سراسر جهان از عسل برای اهداف دارویی و به‌عنوان شیرین‌کننده طبیعی استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، عسل به دلیل داشتن ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و خواص آنتی‌اکسیدانی، به‌عنوان یک درمان طبیعی برای انواع بیماری‌ها، از درمان زخم‌ها و رفع مشکلات گوارشی گرفته تا تسکین گلودرد و بهبود شرایط پوستی استفاده می‌شود؛ بنابراین، نباید تعجب‌آور باشد که عسل می‌تواند برای تغذیه، حالت‌دهی و تقویت سلامت مو‌های شما استفاده شود.

مزایای استفاده از عسل در ماسک مو:

به دلیل خواص درمانی عسل، قرن‌هاست که در شستشو و نرم‌کنندگی مو استفاده می‌شود. امروزه، این ماده هنوز هم در بسیاری از محصولات مراقبت از مو یکی از مواد طبیعی محبوب است؛ بنابراین، استفاده از عسل روی مو‌ها و گنجاندن آن در ماسک مو چه مزایایی دارد؟

 بر اساس تحقیقات و شواهد حدیثی، عسل ممکن است به دلایل زیر در ماسک مو مفید باشد:

  • مو‌های خشک و پوست سر را مرطوب می‌کند
  • شکستگی مو را کاهش می‌دهد
  • درخشش را بازیابی می‌کند
  • وضعیت مو‌های طبیعی را بهبود می‌بخشد
  • وز شدن را کاهش می‌دهد
  • مو‌ها را نرم می‌کند

علاوه بر این، عسل به‌خوبی به‌عنوان یک عامل اتصال‌دهنده عمل می‌کند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید از سایر مواد تشکیل‌دهنده استفاده کنید به‌عنوان ماسک مو استفاده می‌شود. ازآنجایی‌که ماسک مو را برای مدت طولانی‌تری روی مو‌های خود می‌گذارید، ممکن است باعث تقویت، تغذیه و ترمیم شدیدتر از نرم‌کننده معمولی شود.

طرز تهیه ماسک موی عسلی:

تقویت_مو_با_ماسک_عسل_و_روغن_زیتونبسیاری از دستورالعمل‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید برای تهیه ماسک موی عسلی استفاده کنید. این یکی از اساسی‌ترین‌ها است و برای مو‌های خشک و آسیب‌دیده مناسب است.

همه آنچه شما نیاز دارید اقلام و مواد زیر است:

۱/۲ فنجان عسل

۱/۴ فنجان روغن زیتون

یک کاسه

کلاه حمام

یک برس رنگ کوچک (اختیاری)

سعی کنید از عسل خام و ارگانیک که کمترین فرآوری شده و غلظت آنتی‌اکسیدان بالاتری دارد استفاده کنید. بااین‌حال، عسل غیر ارگانیک هنوز باید مزایایی را ارائه دهد. اگر کلاه حمام ندارید، می‌توانید از کلاه پلاستیکی یا کیسه و نایلون پلاستیکی بزرگ استفاده کنید.

انواع دستورالعمل تهیه:

عسل را می‌توان با بسیاری از مواد دیگر ترکیب کرد تا ماسک‌هایی برای مو ایجاد شود که مزایای بیشتری را به دستورالعمل استاندارد ارائه می‌دهد. بسته به خاصیتی که قصد دارید از ماسک مو دریافت کنید، ممکن است یکی از گزینه‌های زیر را امتحان کنید.

ماسک پاک‌کننده پوست سر:

این ماسک همراه با عسل، شامل ماست و روغن نارگیل است. پروتئین موجود در ماست می‌تواند پوست سر شما را تمیز کرده و مو‌های شما را نیز تقویت کند. روغن نارگیل نیز می‌تواند مو‌های شما را مرطوب و نرم کند. شما به مواد زیر احتیاج دارید:

۱/۲ فنجان ماست ساده چرب کامل

۳-۴ قاشق غذاخوری عسل

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

عسل و روغن نارگیل را مخلوط کرده و سپس مخلوط را در ماکروویو به مدت 15 ثانیه گرم کنید. پس از خنک شدن، ماست را اضافه کنید و به‌هم‌زدن ادامه دهید تا مواد به‌خوبی مخلوط شوند. دستورالعمل‌های ذکر شده در بالا را برای اعمال روی مو‌ها و پوست سر و شستن مو‌های خود دنبال کنید.

برطرف‌کننده خارش پوست سر:

افزودن موز به ماسک موی عسلی ممکن است به کاهش خارش سر کمک کند. برای تهیه این ماسک از مواد زیر استفاده کنید:

۱/۲ فنجان عسل

۲ عدد موز رسیده

۱/۲ فنجان روغن زیتون

این مواد را در مخلوط‌کن مخلوط کنید تا یک پوره شبیه اسموتی داشته باشید و سپس دستورالعمل‌های ذکر شده در بالا را برای اعمال روی مو‌های خود دنبال کنید. اگر مو‌های بسیار بلندی دارید، ممکن است لازم باشد تا 2/1 فنجان روغن زیتون بیشتر به آن اضافه کنید تا موز به مو‌های شما نچسبد.

با یک کلاه دوش بپوشانید، و این مخلوط را حدود 10 دقیقه روی پوست بگذارید. مو‌های خود را به‌خوبی شامپو بزنید تا همه مواد از بین برود.

ماسک تقویت‌کننده مو:

این ماسک به همراه عسل، شامل تخم‌مرغ و روغن نارگیل است. میزان بالای پروتئین موجود در تخم‌مرغ می‌تواند به استحکام مو‌های شما کمک کند و در نتیجه آن‌ها کمتر در معرض شکستگی و آسیب ناشی از گرما و حالت دادن قرار می‌گیرند. روغن نارگیل می‌تواند به نرم شدن و مرطوب کردن مو‌های شما کمک کند. برای تهیه این ماسک از مواد زیر استفاده کنید:

۲ قاشق غذاخوری عسل

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

۱ تخم‌مرغ بزرگ (هم زده)

ماسک موی عسل+روغن زیتون+تخم مرغ

روغن نارگیل و عسل را با هم مخلوط کرده و سپس مخلوط را به‌آرامی در یک قابلمه کوچک روی اجاق‌گاز گرم کنید. بگذارید خنک شود و سپس تخم‌مرغ را به عسل و روغن اضافه کنید و خوب هم بزنید. هنگامی که همه مواد به‌خوبی مخلوط شدند، ماسک را طبق دستورالعمل‌های ذکر شده در بالا روی مو‌های خود بمالید.

اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی مو‌های شما بماند، سپس مو‌های خود را با آب ولرم یا خنک، خوب با شامپو بشویید تا همه مواد از بین بروند.

ماسک‌های پیش‌ساخته و آماده:

اگر وقت شما کم است یا ماسک آماده را ترجیح می‌دهید، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد. ماسک‌های موی عسل را می‌توانید در اکثر فروشگاه‌های زیبایی، داروخانه‌ها یا آنلاین شاپ پیدا کنید. ماسک‌های عسلی که به نظر می‌رسد با انواع خاصی از مو‌ها خوب کار می‌کنند شامل موارد زیر است:

  • ماسک ترمیم‌کننده مو‌های آسیب‌دیده گارنیه گنجینه عسل را برای مو‌های آسیب‌دیده: این ماسک موی عسلی، فرموله شده برای مو‌های خشک و آسیب‌دیده، حاوی عسل، ژل رویال و بره‌موم است.
  • ماسک مو مرطوب‌کننده و آب‌رسان شیموسچر: این ماسک برای مو‌های مجعد خوب عمل می‌کند. با عسل و سایر روغن‌های نرم‌کننده مانند بائوباب و روغن مافورا تزریق می‌شود.
  • ماسک مو معجزه کننده عسل تگین: این ماسک برای کاهش موخوره و شکستگی در عین افزایش درخشندگی در نظر گرفته شده است. علاوه بر عسل خام چ، حاوی روغن جوجوبا و روغن زیتون است.

آیا خطراتی وجود دارد؟

مگر اینکه به عسل یا روغن‌هایی که معمولاً در ماسک استفاده می‌شوند حساسیت داشته باشید، مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل، استفاده از این مواد در ماسک مو بسیار کم‌خطر دارد. اگر ابتدا عسل و روغن را در ماکروویو گرم می‌کنید، مطمئن شوید خیلی داغ نمی‌شود. از انگشت خود برای آزمایش مستقیم دمای مخلوط ماسک مو خودداری کنید.

 اگر مخلوط بیش از حد داغ است از ماسک موی عسلی روی مو‌ها و پوست سرخود استفاده نکنید. انجام این کار می‌تواند پوست سر شما را بسوزاند. پس از گرم‌کردن مخلوط، قبل از استفاده از آن صبر کنید تا کمی خنک شود و به دمای اتاق برسد.

کلام آخر:

به دلیل خواص درمانی فراوان، استفاده از عسل در ماسک مو ممکن است به رطوبت‌رسانی به مو‌ها و پوست سر شما کمک کند، مو‌های زائد را کاهش داده، درخشش را بازگرداند و شکستگی مو‌ها را کاهش دهد. می‌توانید ماسک موی عسل خود را با استفاده از چند ماده اولیه تهیه کنید، یا می‌توانید ماسک پیش‌ساخته را در داروخانه محلی، فروشگاه زیبایی یا آنلاین بخرید.

 اگر مو‌های شما خشک است، هفته‌ای دو بار از ماسک موی عسلی استفاده کنید. اگر مو‌های شما چرب است، هفته‌ای یکبار از آن استفاده کنید.