۰ نفر

۷خاصیت بی نظیر جوز هندی برای سلامت بدن

۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ۲:۰۰
کد خبر: 564528
۷خاصیت بی نظیر جوز هندی برای سلامت بدن

جوز هندی یکی از ادویه‌های پرطرفدار است که خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد.

به گزارش فود ان دی تی وی، جوز هندی یکی از ادویه‌های پرطرفدار در جهان به ویژه در مناطق گرمسیری است. عطر و طعم ویژه‌ای که این ادویه دارد باعث استفاده گسترده از آن برای تهیه انواع دسر‌ها و غذا‌های مختلف می‌شود همچنین بسیاری از مردم دوست دارند از این ادویه برای طعم دار کردن سایر مواد غذایی مانند گوشت بهره ببرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فارغ از طعم دلپذیر جوز هندی، کمتر کسی به خواص بی نظیر آن آگاهی دارد.

در این مطلب به ۷ خاصیت این ادویه می‌پردازیم:

۱- تسکین درد: تحقیقات نشان داده است جوز هندی سرشار از آنتی اکسیدان‌های بی شماری است که برای درمان درد عضلانی و مفاصل بسیار مناسب است. روغن گرفته شده از این گیاه می‌تواند التهاب، تورم، درد مفاصل، درد ماهیچه‌ها و جراحات را التیام دهد.

۲- کمک به درمان بی خوابی: جوز هندی در صورتی که به میزان کم مصرف شود خواص آرامش بخشی دارد. از دیرباز از این ادویه برای کمک به خواب و کاهش سطح اضطراب و استرس استفاده می‌شده است. توصیه می‌شود میزان کمی از جوز هندی را پیش از به بستر رفتن با شیر گرم مخلوط و میل کنید.

۳- کمک به گوارش: روغن موجود در این ادویه دارای خواص ضدنفخ است. همچنین اگر از مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، گاز معده و نفخ شکم رنج می‌برید می‌توانید روی جوز هندی حساب ویژه‌ای باز کنید. بهتر است میزان کمی از این ادویه را به سوپ اضافه کرده و میل کنید.

۴- سلامت مغز: جوز هندی یکی از ادویه‌هایی است که باعث تحریک قوای جنسی و اعصاب مغز می‌شود. از خواص این ادویه می‌توان به مقابله آن با افسردگی، اضطراب و استرس، و بی حالی اشاره کرد. مصرف جوز هندی در زمانی که استرس دارید باعث کاهش سطح فشار خون و بازگشت آرامش به ذهن می‌شود.

۵- درمان بوی بد تنفسی: بوی بد تنفس می‌تواند نشان دهنده وجود مسمومیت در بدن باشد. سبک زندگی ناسالم و رژیم غذایی نامناسب می‌تواند باعث تولید سم در اندام‌ها شود. مصرف جوز هندی باعث سم زدایی از بدن شده و سموم را از کبد و کلیه دفع می‌کند. به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی این ادویه، این امر به زدودن باکتری‌هایی که مسئول بوی بد دهان هستند کمک می‌کند.

۶- پوست زیبا: به دلیل خواص آنتی باکتریایی و ضدالتهابی جوز هندی، این ادویه برای حفظ شادابی و نشاط پوست بسیار مناسب است. همچنین این ادویه به زدودن جوش‌های سرسیاه، آکنه، و درمان مسدود شدگی منافذ پوست کمک می‌کند.

۷- فشار و گردش خون: جوز هندی سرشار از مواد معدنی همچون کلسیم، آهن، پتاسیم و منگنز است. این مواد به تنظیم فشار خون و گردش خون مناسب در بدن کمک می‌کنند.