۰ نفر

ضرورت همراه داشتن کارت واکسیناسیون برای کلاس های حضوری درسال تحصیلی جدید

۳۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
کد خبر: 564288
ضرورت همراه داشتن کارت واکسیناسیون برای کلاس های حضوری درسال تحصیلی جدید

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت از لزوم همراه داشتن کارت واکسیناسیون در صورت حضوری شدن آموزش‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل واحدی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت، درباره آمادگی دانشگاه برای شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مطابق اعلام سازمان سنجش دانشگاه علم و صنعت در مقطع کارشناسی ۹۵۰ نفر، کارشناسی ارشد ۱۸۰۰ نفر در بیش از ۱۰۰ رشته گرایش دانشجو برای سال تحصیلی جدید در ۱۴ دانشکده و رشته‌های مختلف پذیرش دارد.

او افزود: برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه علم و صنعت در شروع نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت مجازی است، ولی احتمالا با روند جاری واکسیناسیون دانشجویان و پس از صدور مجوز‌های لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری کلاس‌های درسی به تدریج و برحسب مقطع تحصیلی از شیوه مجازی به صورت حضوری تغییر یافته و امتحانات پایانی نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود.

واحدی تصریح کرد: توصیه می‌شود که دانشجویان گرامی این موضوع را به هنگام انتخاب واحد‌های درسی و محل دانشکده‌های ارائه دهنده دروس در نظر بگیرند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: همچنین به دانشجویان ارجمند تاکید می‌شود که به منظور حفظ سلامتی و امینی خود، هرچه سریع‌تر به مرکز واکسیناسیون دانشگاه (و یا دیگر مراکز) مراجعه کرده و پس از واکسیناسیون گواهی مربوطه را که برای حضور در دانشگاه الزامی خواهد بود، اخذ کنند.

واحدی اضافه کرد: واکسیناسیون هم اکنون روند خوبی را به خود گرفته و این موضوع از هفته گذشته در دانشگاه علم و صنعت آغاز شده و تا پایان هفته به اتمام می‌رسد و به دانشجویان اعلام کرده ایم که جهت واکسیناسیون به مراکز دانشگاه مراجعه کنند.

شروع کلاس‌های حضوری دانشگاه علم و صنعت به صورت تدریجی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت گفت: در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه دهد احتمال دارد که از یک مقطع زمانی کلاس‌ها را به صورت تدریجی و با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی شروع کنیم؛ بنابراین شرط انجام این اتفاق واکسینه شدن دانشجویان است و ارائه کارت واکسیناسیون در صورت حضوری شدن آموزش هاست.

او تاکید کرد: مطابق برنامه ریزی دانشگاه علم و صنعت با دانشکده‌ها هماهنگ کرده ایم تا با فرض حضوری بودن آموزش‌ها کلاس‌های خود را آغاز کنند، اما در بدو شروع سال تحصیلی جدید تمامی آموزش‌ها مجازی و به تدریج تا پایان ترم آموزش‌های حضوری را با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و بهبود شرایط شروع خواهیم کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت درباره روند واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: مطابق اطلاع رسانی دانشگاه علم و صنعت برای واکسیناسیون جامعه دانشگاهی از قبیل استادان، کارکنان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و ... تاکنون روند واکسینه شدن دانشجویان به خوبی انجام شده و در این زمینه اطلاع رسانی‌های مختلفی را انجام می‌دهیم، اما احتمالا عده‌ای به علت اینکه ساکن شهرستان هستند یا به دانشگاه مراجعه نکرده اند یا اینکه در همان شهر محل زندگی خود واکسینه شده اند.

واحدی بیان کرد: دانشگاه علم و صنعت به لحاظ تامین واکسن و تشویق دانشجویان به تزریق و عملکرد سریع برنامه ریزی‌های خاص خود را انجام داده تا بتوانیم به سمت و سوی آموزش‌های حضوری به تدریج حرکت کنیم.