۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

علائم سرطان معده

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۴۰
کد خبر: 564074
علائم سرطان معده

سرطان معده یک بیماری است که در آن سلول های بدخیم (سرطانی) در داخل معده ایجاد می شوند عوامل متعددی می تواند خطر ابتلا به سرطان معده را تشدید کنند، در این خبر با برخی از علائم ابتلا به این سرطان آشنا می شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین،این علائم به شرح زیر است:

• مشکل در بلع (دیسفاژی)

• کاهش وزن

• سوءهاضمه ای که از بین نمی‌رود

• احساس سیری بعد از خوردن مقادیر کم

• احساس مریضی

• خستگی ناشی از کم بودن گلبول‌های قرمز خون (کم‌خونی)

علائم اولیه سرطان معده می‌تواند شبیه علائم سایر بیماری‌ها مانند زخم معده باشد. اگر کاهش وزن غیرقابل‌توضیح دارید یا علائمی دارید که برای شما غیرمعمول است یا برطرف نمی‌شوند، باید به پزشک خود مراجعه کنید. بعید است علائم شما سرطان باشد، اما بررسی آن‌ها توسط پزشک مهم است. 

مشکل در بلع (دیسفاژی):

مشکل در بلع

ممکن است هنگام بلعیدن احساس درد یا سوزش کنید، یا ممکن است غذای شما در گلو یا سینه شما بچسبد. این می‌تواند ناشی از سایر شرایط باشد، اما مهم است که این علامت را توسط پزشک بررسی کنید. 

کاهش وزن:

این کاهش وزن زمانی است که شما سعی در کاهش وزن ندارید. به‌ندرت کاهش شدید وزن می‌تواند نشانه سرطان پیشرفته باشد.

درد:

ممکن است در شکم (بالای شکم) یا پشت استخوان سینه (جناغ) درد داشته باشید. 

سوءهاضمه‌ای و رفلاکس (سوزش سر دل) نیز دارید:

به حالتی که اسید معده به عقب برمی‌گردد  وارد  مری می‌شود رفلاکس گفته می‌شود، یا اگر سوزش معده دارید می‌توانید آن را دریافت کنید. این اغلب پس از غذا خوردن (سوزش سر دل) اتفاق می‌افتد. 

دل درد

به یاد داشته باشید، سوءهاضمه شایع است و معمولاً ناشی از سرطان نیست. سوءهاضمه و سوزش سر دل می‌تواند بسیار دردناک باشد، حتی اگر هیچ‌چیز به‌طورجدی اشتباه نباشد. اگر بیشتر روز‌ها به مدت 3 هفته یا بیشتر سوزش سر دل داشتید، به پزشک خود مراجعه کنید. 

احساس سیری بعد از خوردن مقادیر کم:

این اغلب یک علامت اولیه است و می‌تواند باعث کاهش وزن شود. 

احساس مریض بودن:

سرطان معده می‌تواند باعث انسداد معده شود. این امر مانع از عبور غذا از علائم گوارشی شما می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد احساس بیماری در شما شود. به‌ندرت، خون در استفراغ وجود دارد. اگر مقدار خون کمی باشد ممکن است نتوانید آن را ببینید. خون ممکن است قرمز روشن باشد، به این معنی که خونریزی تازه‌ای دارد.

 یا ممکن است قهوه‌ای تیره به نظر برسد، مانند تفاله قهوه استفاده شده، اگر خون مدتی در معده بوده است. 

خون‌ریزی:

سرطان معده اولیه و پیشرفته می‌تواند در معده خونریزی کند. باگذشت زمان این امر تعداد گلبول‌های قرمز خون (کم‌خونی) را کاهش می‌دهد. 

احساس خستگی و تنگی نفس:

تنگی نفس

این می‌تواند به دلیل کاهش تعداد گلبول‌های قرمز (کم‌خونی) باشد. 

ملنا (خون در مدفوع):

اگر معده شما خونریزی می‌کند، مدفوع شما تیره‌تر - تقریباً سیاه است. برای مثال شما اگر قرص آهن مصرف می‌کنید، مدفوع شما نیز تیره‌تر می‌شود.