۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

چگونه پوست خود را مرطوب کنید

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۲۰:۲۰
کد خبر: 563379
چگونه پوست خود را مرطوب کنید

ملیسا لکوس، یک متخصص زیبایی در لس‌آنجلس، به قدرت سرم برای کمک به التیام و مرطوب کردن حتی خشکی شدید پوست اعتقاد دارد. او توضیح می‌دهد: " وقتی پوست شما آب ندارد، لایه محافظ آن به خطر می‌افتد. " "سرم‌ها کلید ترمیم آسیب هستند. "

به گزارش اقتصادآنلاین،او می‌گوید روشی که سرم‌ها فرموله می‌شوند به مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری به پوست نفوذ کنند. در واقع، (‌لکوس) معتقد است که اسید هیالورونیک جز اصلی است که اگر سعی دارید پوست بسیار تشنه را درمان کنید، باید به دنبال آن باشید. 

او می‌گوید: " بهترین ترکیب برای پوست خشک و یا مرطوب، اسید هیالورونیک است، زیرا می‌تواند وزن خود را تا ۱۰۰۰ برابر در مایع نگه دارد. " لکوس همچنین پیشنهاد می‌کند که ماسک‌های کاغذی به‌عنوان یک راه سریع و آسان برای القای مقدار زیادی رطوبت مورداستفاده قرار گیرند.

نکته مثبت: اگر شک دارید که پوست شما در طول شب در حال خشک شدن است، یک ماسک مرطوب‌کننده شبانه بزنید. 

متخصصان پوست برای نجات پوست سرسخت و خشک، فوت‌وفن بسیاری را به کار گرفته‌اند. فراموش نکنید که از گردن به پایین به پوست ماساژ کافی بدهید. اگر پوست بدن شما خشن، خشک و پوسته‌پوسته است، دکتر هلمن توصیه می‌کند که باید کرم مرطوب و لوسیون‌های حاوی AHAs مانند اسیدلاکتیک و اسید گلیکولیک برای تشویق هیدراتاسیون و گردش سلولی استفاده کنید.

اگر پوست شما بسیار خشک است، احتمالاً باید از مواد اولیه و محصولات ویژه‌ای برای حفظ تعادل هیدراسیون پوست خود که در حال حاضر شکننده است. لکوس در مورد اجتناب از کائولن، زغال، اسید سالیسیلیک و روغن درخت چای میگوید  زیرا که همه آن‌ها برای جذب روغن‌های طبیعی پوست کار می‌کنند و می‌توانند " لایه بالایی پوست را پاک کنند که ممکن است منجر به پوسته‌پوسته شدن پوست شود. "

از این مواد اجتناب کنید:  عطر  کائولن زغال چوبی اسید سالیسیلیک روغن درخت چای

هیات متخصصین هنوز در مورد اینکه آیا نوشیدن مقدار زیادی آب کمک‌کننده است یا نه مطمئن نیست. آیا هیدراسیون داخلی واقعاً باعث تغییر در رفتار پوست شما می‌شود؟ درحالی‌که ضرر و دردی نخواهد داشت. 

بااین‌حال، او توصیه می‌کند که افراد با مقدار مناسبی آب بدن خود را مرطوب نگه دارند. از طرف دیگر، لکوس با تمام وجود به قدرت نوشیدن آب به نفع پوست خشک اعتقاد دارد. او می‌گوید: اگر لازم است آب خود را خوش‌طعم‌تر کنید، آن را با میوه پر کنید، یا لیمو، خیار، نعناع را به آن اضافه کنید. " او همچنین نوشیدن قهوه، چای و سودا را به طور متعادل پیشنهاد می‌کند چون آن‌ها می‌توانند به بی‌آب شدن بدن کمک کنند. 

درمان‌های زیبایی حاشیه‌ای مانند شات‌های هیدراته کردن پوست و IV؟ 

مراقبت از پوست

کلینیک‌های آبگرم و سلامت بیشتر دارو‌هایی مانند این را برای کمک به افزایش هیدراتاسیون ارائه می‌دهند، اما لکوس و هلمن هیچ مدرکی دال بر این که آن‌ها کار می‌کنند، نمی‌بینند. دکتر هلمن به این نکته اشاره می‌کند که " اگر چیزی دارید که می‌توانید آن را بفروشید همیشه کسی وجود دارد که آن را بخرد.

 لکوس با این نظر موافق است. او می‌گوید: " من این مدل‌های جدید را پیشنهاد نمی‌دهم برای مرطوب کردن بدن در عوض، او از افراد دارای پوست خشک می‌خواهد که " سلامت پوستشان را جدی بگیرند و به طور مداوم برسند و مراقبت لازم را انجام دهند. 

برای انجام این کار، برخی ممکن است بخواهند با متخصص پوست و یا متخصص زیبایی مشورت کنند.  وقتی که خودمان بخواهیم پوستمان را تشخیص دهیم اغلب نمی‌توانیم ریشه خشکی را ببینیم. لیکوس می‌گوید: ما فقط علائم بیماری را درمان می‌کنیم نه مشکل را   پوست شما باید بتواند تمام عمر به شما خدمت کند. 

روغن هسته انگور چیست؟ 

روغن هسته انگور از دانه‌هایی می‌آید که در طول فرایند نوشیدنی سازی از انگور دفع می‌شوند. دانه‌ها برای تولید روغنی که به‌خاطر خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی خود مشهور است، تحت‌فشار سرد قرار می‌گیرند. برخی افراد معتقدند که روغن انگور می‌تواند برای درمان آکنه به کار رود و پوست را درخشان نگه دارد.

 اگرچه روغن برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد دارد که آن را برای پوست شما خوب می‌کند اما ممکن است مؤثرترین گزینه برای درمان تمام بیماری‌های مربوط به آکنه نباشد. مقاله زیر را بخوانید تا یاد بگیرید روغن انگور چگونه کار می‌کند، کدام نوع آکنه ممکن است از آن بهره‌مند شود و چگونه آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید. 

روغن هسته انگور.2

چطور عمل می‌کند؟ 

روغن دانه انگور زمانی که به‌عنوان یک درمان موضعی به کار می‌رود، می‌تواند به ارتقای سلامت پوست در سطح سلولی کمک کند. دلیل آن این است که روغن هسته انگور شامل ویتامین E، بتا - کاروتن و اسید لینولئیک است. این مواد مغذی به منبع آنتی‌اکسیدان و خواص ضد تکثیری نفت کمک می‌کنند و به سلول‌های سالم در بازسازی و جایگزینی سلول‌های پیر و آسیب‌دیده کمک می‌کنند.

 توانایی ویتامین E، به طور خاص، برای کمک به حتی لحن پوست و التیام لکه‌ها توسط محققان تأیید شده است. منبع مورد اعتماد نفت طبیعی که شامل سطوح بالایی از اسیدهای چرب خاص است نیز به ترمیم زخم مرتبط شده است. روغن هستة انگور حتی ممکن است به مبارزه با باکتری‌های آکنه‌ای کمک کند.

برای چه نوع آکنه‌ای کار می‌کند؟ 

روغن هسته انگور ممکن است برای هر نوع پوستی به یک‌شکل عمل نکند. نحوه تأثیر آن بر پوست می‌تواند از پوستی به پوست دیگر و حتی از یک فردبه‌فرد دیگر متفاوت باشد. 

آکنه و جوش‌های فعال:

اگر با جوش‌های زیرپوستی و یا جوش‌های سرسیاه یا سفید سروکار دارید و همیشه یک‌دانه کوچک قرمزرنگ بر روی پوستتان درمی‌اید روغن هسته انگور می‌تواند به شما کمک کند تا آن‌ها را شکست دهید. علاوه بر کاهش قرمزی و التهاب، روغن می‌تواند بازسازی سلول را افزایش دهد تا به جایگزینی پوست آسیب‌دیده کمک کند. 

برای لکه‌هایی که در درجه اول زیرپوست هستند، مانند: 

• جوش‌های سرسیاه

• جوش‌های سرسفید

• میلیا

• جای جوش

آکنه جوش

هم چنین می‌توانید از روغن انگور برای کاهش ظاهر اسکار آکنه استفاده کنید. روغن هسته انگور غنی از ویتامین E است که نشان‌داده‌شده است به درمان زخم‌ها کمک می‌کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که اگر روغن را دو بار در روز استفاده کنید، ممکن است نتایج را در کم‌تر از دوهفته ببینید.

 همچنین شایان‌ذکر است که اسید لینولئیک موجود در روغن انگور ممکن است به‌سرعت بخشیدن به زخم‌ها از طریق مرحله التهابی کمک کند. این می‌تواند خطر ماندن زخم‌های شما را کاهش دهد. 

پیشگیری کلی از آکنه: 

اگر مستعد جوش هستید و یا فقط می‌خواهید رنگ پوست خود را بهبود بخشید، روغن انگور را به‌عنوان اولین خط دفاعی برای تمیز نگه‌داشتن پوست خود در نظر بگیرید. اگر پوست شما مختلط است و هر قسمت از آن متفاوت است و میزان چربی آن یکسان نیست اسید لینولئیک روغن‌گریفسید می‌تواند چربی را تقلید کند که غده‌ها به طور طبیعی تولید می‌کنند. 

این می‌تواند پوست شما درخشان و ظاهری زیبا به پوستتان بدهد.  تحقیقات قدیمی‌تر نشان می‌دهد که کاهش سطح اسید لینولئیک می‌تواند علت مستقیم التهاب آکنه باشد. در تئوری، افزایش سطح اسید لینولئیک ممکن است به کاهش خطر التهاب شما کمک کند. 

آیا برای تمام انواع پوست بی‌خطر است؟ 

اسید لینولئیک موجود در روغن می‌تواند به تعادل تولید روغن طبیعی پوست کمک کند و استفاده از آن را برای تمام انواع پوست ایمن سازد. هیچ تحقیقی وجود ندارد که نشان دهد روغن می‌تواند تأثیر منفی بر هر نوع تن پوست داشته باشد. اگر مطمئن نیستید که روغن انگور با پوست شما سازگار است، با متخصص پوست خود صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند به هر سؤالی که شما ممکن است داشته باشید پاسخ دهند. 

چگونه از روغن هسته انگور استفاده کنیم؟ 

نیازی نیست روغن انگور را با روغن حامل رقیق کنید. اما شما باید قبل از استفاده تست انجام دهید تا ببینید پوست شما چگونه به روغن واکنش می‌دهد. 

روغن هسته انگور 2

برای انجام این کار: 

مقدار کمی روغن به‌اندازه یک‌سوم را بر روی ساعد خود بمالید. 

ناحیه را با یک بانداژ بپوشانید. 

اگر در عرض ۲۴ ساعت هیچ التهاب و یا علائمی را تجربه نمی‌کنید، استفاده از آن باید در جای دیگری بی‌خطر باشد. اگر سوزش را تجربه کردید، منطقه متأثر را با آب سرد بشویید و استفاده از آن را ادامه ندهید. وقتی متوجه شدید که حساسیت روغن هسته انگور ندارید، می‌توانید از روغن هسته انگور خالص به‌عنوان یک درمان موضعی استفاده کنید. 

بسیاری از طرفداران روغن انگور استفاده از آن را به‌عنوان سرم شب توصیه می‌کنند، چیزی که می‌توانید در هنگام خواب به ناحیه صورت و گردن خود اعمال کنید تا تن رنگ پوست را بهبود بخشید. اما دلیلی وجود ندارد که نتوانید از روغن هسته انگور در صبح استفاده کنید. سه به چهار قطره روغن کافی است تا تمام چهره شما را بپوشاند. روغن را با استفاده از کف دستان خود به هم بمالید و سپس آن را بر روی گونه‌ها، گردن، استخوان فک، پیشانی و منطقه زیر چشمان خود با استفاده از حرکت روبه‌بالا کف دستان خود بمالید. اگر به پوشش بیشتر آن بر روی پوستتان نیاز دارید، یک قطره به دو قطره دیگر اضافه کنید. 

برخی منابع تحقیقاتی نشان می‌دهند که رسوراترول، یک آنتی‌اکسیدان موجود در روغن انگور، می‌تواند به حفاظت پوست از اشعه‌های ماورا بنفش B کمک کند.

 اما این بدان معنی نیست که شما می‌توانید از SPF روزانه صرف‌نظر کنید و هنوز هم باید از پوست خود در برابر UVA و دیگر اشعه‌های طیف وسیع محافظت کنید. دقت کنید که کرم ضدآفتاب را در صبح به کار ببرید و آن را در تمام طول روز دوباره تمدید کنید. 

عوارض جانبی و خطرات احتمالی: 

اگر از روغن هسته انگور به‌صورت موضوعی استفاده می‌کنید، خطر عوارض جانبی آن بسیار کم است. 

اما اگر شما نسبت به برخی از محصولات غذایی آلرژی دارید، ممکن است بخواهید قبل از استفاده با پزشک و یا متخصص پوست خود مشورت کنید. روغن هسته انگور عصاره‌های آن می‌تواند موجب واکنش آلرژیک شوند. علائم این بیماری عبارتند از: 

• کهیر 

• خارش 

• خارش گلو 

• چشمان خیس 

اگر در تنفس، تورم صورت و یا تپش قلب دارید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. خوردن و مصرف روغن هسته انگور به‌صورت خوراکی به‌هیچ‌وجه بر روی آکنه تأثیر نمی‌گذارد. روغن دانه انگور همچنین اگر به‌صورت خوراکی مصرف شود می‌تواند با دارو‌های خاصی از جمله دارو‌های رقیق‌کننده خون مانند وارفارین تداخل ایجاد کند. 

محصولاتی که باید امتحان کنید: 

هرچند وقت یک‌بار می‌توانید از روغن انگور استفاده می‌کنید بستگی به این دارد که از چه محصولاتی استفاده می‌کنید. شما می‌توانید روغن هسته انگور خالص را بخرید و یا می‌توانید محصولاتی را انتخاب کنید که حاوی روغن هسته انگور و ترکیبی از مواد دیگر باشند. همیشه قبل از امتحان کردن کاربرد کامل یک محصول جدید برای پوست خود، بر روی منطقه‌ای از پوست یک تست کوچک انجام دهید. 

روغن هسته انگور خالص باید به‌خاطر بهترین نتایج سرد پرس شود. آنتی‌اکسیدان‌ها در روغن هسته انگور بسته به نحوه فرآوری آن می‌توانند کمتر مؤثر باشند. اگر می‌خواهید روغن انگور خالص خریداری کنید، روغن انگور محلی بهترین راه برای شروع است. همچنین می‌توانید از روغن به‌عنوان یک درمان لکه‌ای در محل بریدگی استفاده کنید.

 اگر دوست دارید می‌توانید از روغن هسته انگور به‌عنوان یک ماسک صورت استفاده کنید. این روز‌ها انواع برند‌ها ماسک‌های انگور را تولید می‌کنند. برای روشن‌کردن و بهبود رنگ پوست استفاده کنید. برای به‌دست‌آوردن فواید روغن هسته انگور در بدن خود، به دنبال روغن ماساژ مانند روغن ماساژ دهنده ضد سلول درمانی انبوه مواد غذایی بگردید. روغن‌های ماساژ معمولاً روغن انگور را با دیگر روغن‌های اسانس تازه کننده پوست ترکیب می‌کنند.