۰ نفر

۶ نکته اساسی که مانع خواب آلودگی شما هنگام رانندگی می شود

۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۱۹
کد خبر: 563232
۶ نکته اساسی که مانع خواب آلودگی شما هنگام رانندگی می شود

بر اساس یک نظرسنجی که توسط بنیاد ملی خواب ایالات متحده انجام شده است، ۶۰ درصد از رانندگان بزرگسال اعلام کرده اند که در حین رانندگی دچار کسلی و خستگی شده اند، یک سوم از آنها دچار خواب آلودگی شده و ۴ درصد آنها نیز در نتیجه این خواب آلودگی دچار حوادث رانندگی شده اند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محرومیت از خواب شبانه و دریافت خواب کمتر از ۶ ساعت منجر به افزایش میزان تصادفات ناشی از خواب آلودگی می شود. با این حال شما ممکن است قادر به جلوگیری از خستگی تمام وقت حین رانندگی باشید و آنهم از طریق ۶ روش موثر:

استراحت کنید

به گزارش  shape ،اگر می توانید، قبل از شروع رانندگی استراحت کنید. در طول رانندگی و به ازای هر ۱۰۰ مایل راندن اتومبیل باید برای چند دقیقه استراحت کنید. در غیر این صورت اشکال در تمرکز و گم کردن علائم راهنمایی و رانندگی باعث بروز حوادث می شود.

کافئین مصرف کنید

 کارشناسان اغلب در مورد نوشیدن مایعات کافئین دار قبل از خواب هشدار می دهند. اما در مورد رانندگی، اغلب نوشیدن معادل دو فنجان قهوه می تواند سطح هوشیاری را بالا برده و منجر به افزایش تمرکز برای چند ساعت شود.

از نوشیدن الکل و مصرف داروها اجتناب کنید

 مصرف برخی داروهای بدون نسخه بخصوص با معده خالی می تواند تمرکز شما را حین رانندگی دچار اختلال کند. تا رسیدن به مقصد از مصرف هر کدام از داروها اجتناب کنید. به هیچ عنوان نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید.

به وضعیت نشستن خود توجه کنید

با سر بالا و شانه ‌های رو به عقب رانندگی کنید. به پشتی صندلی تکیه بدهید. پاها نباید کامل کشیده شود و توصیه می ‌شود حدود ۴۵ درجه جای حرکت داشته باشد.

برای میان وعده‌ها نیز توقف داشته باشید

 ساندویچ و میوه میان وعده ‌ای مناسب برای رانندگی هستند. از خوردن غذاهای چرب و سنگین خودداری کنید. مصرف زیاد شکلات نیز قندخون را به مدت کوتاهی بالا می ‌برد اما پس از آن ایجاد خستگی می‌ کند.

رانندگی را متوقف کنید

 اگر این توصیه‌ ها تاثیری نداشت و علایم خطرناک خستگی در شما ظاهر شد، فقط یک راه حل وجود دارد: «خواب». یک محل استراحت مناسب پیدا کنید. حتی یک چرت ۲۰ دقیقه‌ ای شما را سرحال می‌ کند تا به یک مکان مناسب برای استراحت برسید. این کار یک اقدام اورژانسی است و نباید از آن به عنوان یک روش معمول در رانندگی استفاده کرد. رانندگی ایمن نیاز به توجه کامل دارد.