۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۵ راه‌حل برای بهبود بدن بعد از سزارین

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۴۰
کد خبر: 562236
۵ راه‌حل برای بهبود بدن بعد از سزارین

زایمان سزارین جراحی است که در آن، برشی در دیواره شکم ایجاد می‌شود تا کودک بتواند به دنیا بیاید.

به گزارش اقتصادآنلاین، زمان بهبودی در زایمان سزارین از زایمان واژینال بیشتر است بنابراین باید اقدامات لازم را برای بهبودی انجام داد.

تمرین نفس از شکم:

این یک تمرین عالی برای کاهش درد و قوی کردن عضلات شکم است.

به پشت‌روی یک تخت راحت دراز بکشید، دستان خود را بر روی شکم قرار دهید و بدن خود را شل کنید، از طریق بینی نفس عمیق و هوا را از دهان خود خارج کنید هنگام بازدم، شکم را به داخل فشار دهید و عضلات شکم خود را منقبض کنید.

سه ثانیه در این حالت بمانید. ۳ بار در روز این حرکت را انجام دهید و هر بار پنج تا ده بار تکرار کنید.

تمرینات کگل:

لایه‌ای از بافت همبند که فاشیا نام دارد، عضلات شکم را به کف لگن متصل می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا عملکرد خوبی داشته باشند. کگل یک تمرین عالی برای تقویت قسمت کف لگن است.

گفته شده تمرین‌های کگل استرس‌های بعد از زایمان را کاهش می‌دهند. تمرین‌های کگل به شما برای کاهش درد کمک می‌کنند.

نحوه انجام تمرین:

با کف لگن روی لبه صندلی بنشینید، عضلات کف لگن را منقبض کنید باید احساس کنید که دارید جلوی ادرار را می‌گیرید. تصور کنید تمام دهانه‌های واژن، مقعد و مجرای ادرار را می‌بندید. این انقباض را تا جایی ممکن است نگه دارید برای ابتدا از ۵ ثانیه شروع کنید و مدت‌زمان آن را در طی روز بیشتر کنید‌.

ورزش بعد از سزارین

نرمش دیوار انجام دهید:

این تمرین تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند مثل عضلات ران، همسترینگ، عضلات کف لگن، و کمر.

بایستید و پا‌ها را به‌اندازه عرض شانه باز کنید، به‌آرامی به سمت دیوار متمایل شوید و خود را در حالت نشسته قرار دهید. باسن و زانو‌ها باید به‌صورت نود درجه باشند. نفس عمیق بکشید و درحالی‌که نفس خود را بیرون می‌دهید احساس کنید که شکم خود را به دیوار می‌کشید.

جای زخم سزارین را ماساژ دهید:

با بهبود زخم سزارین، لایه‌های مختلف پوست می‌توانند به یکدیگر چسبیده شوند و راه‌رفتن و حرکت کردن را برای شما مقداری سخت کنند.

این چسبندگی‌ها در آینده باعث مشکلاتی مانند تکرر ادرار یا درد در مفاصل ران یا کمر شوند. ماساژ دادن به جلوگیری از این چسبندگی‌ها کمک می‌کند.

به پشت بخوابید و انگشتان خود را در بالای زخم خود قرار دهید. پوست را با نوک انگشتان خود به اطراف جای زخم بکشید سعی کنید آن را به بالا و پایین و پهلوبه‌پهلو بکشید.

سردادن پا‌ها:

به‌طورکلی ورزش نباید شش تا هشت هفته بعد از عمل سزارین شروع شود و همیشه باید قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید. ورزش‌های کم ضربه مثل یوگا، پیلاتس یا شنا بهترین ورزش برای شروع است.

روی زمین به پشت دراز بکشید و زانو‌ها را خم کرده و پا‌ها را روی زمین بگذارید. جوراب بپوشید یا زیر پایتان حوله بگذارید تا پا‌هایتان به‌راحتی روی زمین لیز بخورند.

 یک‌نفس عمیق بکشید، هنگام بازدم، عضلات شکم را به سمت ستون فقرات بدون تغییر منحنی کمرتان منقبض کنید. در این حالت پای خود را به‌آرامی از بدن دور کنید تا ساق پا کاملاً کشیده شود.